philips

Philips roept cpap's (Dreamstation 1ste generatie) terug

di 22 juni 2021
Philips cpap Dreamstation

Actuele samenvatting: Philips heeft maandag 14 juni 2021 een aankondiging van veiligheidsmelding verspreid (en een terugroeping in de USA) van een reeks toestellen, waaronder de Dreamstation 1ste generatie. De besprekingen met de overheden van Europese landen, met name de autoriteiten voor veiligheid van medische apparatur (FAGG in België), leiden voor elk land tot publicatie. In België werd de veiligheidsmelding gepubliceerd op dinsdag 22 juni 2021.

Het oorspronkelijke advies van Philips om de apneubehandeling te stoppen en contact te nemen met de slaaparts is ondertussen gewijzigd. Het advies van de vereniging van Belgische slaapartsen (BASS) aan de slaapcentra luidt: Wij adviseren vooralsnog om het risico van eventueel tijdelijk onderbreken van een CPAP behandeling voor iedere patiënt afzonderlijk te evalueren en de beademingstoestellen voorlopig te blijven gebruiken!

We werken deze webpagina bij als nieuwe informatie beschikbaar komt. Laatste update 23/06/2021 19:00

Webinar Philips

di 16 maart 2021

Op de tweede webinar met productinformatie kwam Julie Vynckier van Philips aan het woord over de DreamStation (cpap toestel), de bijhorende DreamMapper app en innovatieve DreamWear maskers

De webinar ging door op dinsdag 16 maart 2021 van 19u tot 20u

Update 8 april 2021: Link naar video opname is toegevoegd

Philips lanceert draagbaar CPAP in Benelux

ma 12 maart 2018

De DreamStation Go is de compacte CPAP van Philips voor gebruik op reis. Op 12 maart 2018 maakte Philips bekend dat het toestel nu ook in Benelux verkrijgbaar is. In het persbericht wordt benadrukt dat het toestel dezelfde klinisch bewezen therapie heeft als de gewone DreamStation. Deze reis CPAP is beschikbaar via web shops. Klik op Lees meer voor de volledige tekst van de aankondiging.