Vragen aan EU Volksgezondheid over Philips terugroeping

wo 15 februari 2023

ApneuVereniging Vlaanderen sloot zich aan bij de vraag aan de Europese Unie naar stand van zaken en actie in verband met de veiligheidsmelding en terugroeping van Philips toestellen. De vraag werd ook ondersteund door patiëntenverenigingen van Italië, Frankrijk, Oostenrijk, Zweden en IJsland. Op 15 februari werd namens deze patiëntenverenigingen een presentatie gedaan door Luca Roberti, voorzitter van ApneuVereniging Italië, aan de MDCG van de EU.

De Coördinatiegroep voor medische hulpmiddelen (MDCG) houdt zich bezig met belangrijke thema's van de sector medische hulpmiddelen, van toezicht op aangemelde instanties via normalisatie, internationale aangelegenheden en nieuwe technologieën tot en met klinisch onderzoek. MDCG is onderdeel van het Europese Directoraat-Generaal Volksgezondheid.

De tekst die bij de presentatie hoort, hebben we naar het Nederlands vertaald en voorzien van bijkomende informatie in voetnoten. Je kan die hier downloaden.

Word jij onze redacteur? We zoeken vrijwilligers die mee de zaak rond de Philipstoestellen wil opvolgen, of die mee de internationale contacten wil ondersteunen, of die als redacteur wil meehelpen aan de website en de apneukrant. E-mail ons op info@ApneuVereniging.be en we spreken af voor een kennismaking.

Tags: