NieuwsLijn

Sadtopographies verzamelt de meest deprimerende plaatsen van Google maps

Gezond & Psycho (De Standaard) - zo, 07/04/2019 - 17:20

Wie in de Vortekoestraat of Oude Zak woont, kan het beamen: er zijn elegantere adressen te vinden. Toch kan het altijd erger, zo bewijst Instagrammer Sadtopographies. Hij zoekt de meest deprimerende plaatsnamen op, en verzamelt ze op zijn account. Van Disappointment Island tot Worthless Road: dit zijn de meest beklagenswaardige plaatsnamen op Google Maps.

Rector verklapt geheim toppositie KU Leuven

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 10 min geleden

Voor het derde jaar op rij prijkt de KU Leuven boven aan de ranglijst met meest innovatieve universiteiten van Europa. Dat heeft een reden.

Sperma hawaï bij ’t ontbijt

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 19 min geleden

Dinsdagavond gebeurde er iets vreemds in Gert late night. Er ontspon zich, we wikken onze woorden, een intelligent gesprek.

Mike Pompeo nieuwe minister Buitenlandse Zaken VS

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 35 min geleden

De Amerikaanse Senaat heeft donderdag de benoeming door president Donald Trump van CIA-directeur Mike Pompeo tot minister van Buitenlandse Zaken bekrachtigd.

Bill Cosby schuldig aan seksueel misbruik

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 6 min geleden
De Amerikaanse komiek Bill Cosby is donderdagavond schuldig bevonden aan de aanranding van een vrouw. De feiten speelden zich veertien jaar geleden af.

Ken Loach vlijmscherp voor premier Michel: ‘Slaagde hij wel voor zijn examens?’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 35 min geleden

De Britse regisseur Ken Loach reageert donderdag scherp op de verklaringen van premier Michel. Die liet zich woensdag kritisch uit over het eredoctoraat voor Loach, die antisemitische uitspraken wordt verweten.

Rafael Nadal makkelijk naar kwartfinales in Barcelona, ‘Djokovic-killer’ volgende hindernis

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 3 min geleden

‘s Werelds nummer een Rafael Nadal heeft dit seizoen nog geen set verloren op gravel. Donderdag won de 31-jarige Spanjaard van zijn landgenoot Guillermo Garcia-Lopez (ATP-69) met 6-1, 6-3 in de achtste finales van het ATP-toernooi in Barcelona (2.510.900 euro).

Familie Avicii in open brief: ‘Hij wilde rust vinden’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 21 min geleden

De familie van Avicii heeft in een open brief gereageerd op het plotse overlijden van de Zweedse dj. ‘Tim wilde rust vinden, hij was niet gemaakt voor de zakelijke machine van de muziekwereld. Hij hield niet van de spotlights.’

Janssen Pharmaceutica en Stad Gent beste werkgevers

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 21 min geleden

Janssen Pharmaceutica wint voor de vierde keer de Randstad Award voor privébedrijven. Steden Gent en Namen veroveren de Award bij de lokale besturen. ‘Zij zijn een geduchte concurrent voor de private sector in het aantrekken van talent’, zegt Jan Denys, arbeidsmarktexpert voor Randstad.

Moeskroen reageert furieus op gerechterlijk onderzoek: “strafklacht KV Mechelen gaat in tegen reglement Pro League”

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 23 min geleden

Moeskroen-voorzitter Patrick Declerck vraagt dat de Pro League zijn statuten naleeft. Dat doet de flamboyante zakenman in een open brief gericht aan CEO Pierre François en aan bondsvoorzitter Gérard Linard, zo bevestigden de Henegouwers donderdag. Moeskroen maakt na een strafklacht met burgerlijke partijstelling van KV Mechelen het voorwerp uit van een gerechtelijk onderzoek.

Bpost wil volgende jaren enkele honderden banen schrappen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 48 min geleden

Bpost wil in bepaalde diensten enkele honderden banen schrappen, werd donderdag aangekondigd in het paritair comité.

Michy Batschuayi maakt borst nat en gelooft nog volop in het WK

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 57 min geleden

Rode Duivel Michy Batshuayi is volop bezig met zijn revalidatie van zijn enkelblessure. De Dortmund-spits wil absoluut mee nog mee naar het WK en doet er alles aan om fit te geraken. Dat is te zien in een filmpje op zijn instagram-account.

Brusselse ‘kermissaus’ voortaan te koop bij Delhaize

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 7 min geleden

De frietkramen op de Brusselse Zuidfoor konden vorige zomer uitpakken met ‘sauce kermesse’, een frietsaus die werd ontwikkeld door sterrenchef Pierre Wynants. De saus is voortaan ook te koop bij Delhaize.

Nederlandse politie haalt forum met naaktfoto’s offline, vijf hackers gearresteerd

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 11 min geleden

De Nederlandse politie heeft een online forum voor hackers die naaktfoto’s en -video’s uitwisselden offline gehaald. De hackers maakten honderden slachtoffers.

Manchester City zet zinnen op ‘Japanse Robben’ maar krijgt het deksel op de neus van Nederlanders

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 12 min geleden

De Nederlandse club FC Groningen heeft een bod van Manchester City op de negentienjarige Japanner Ritsu Doan afgewezen. De Engelse kampioen bood twee miljoen euro voor de ‘Japanse Robben’ betalen. Groningen legde de speler dinsdag definitief vast nadat hij dit seizoen op huurbasis kwam van Gamba Osaka.

Antwerpse Modeacademie geschokt na zelfdoding: ‘Lat ligt zeer hoog’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 27 min geleden

Na de zelfdoding van een student aan de Antwerpse Modeacademie publiceert een toonaangevende modewebsite getuigenissen van oud-studenten waarin de zware werkdruk wordt aangeklaagd. ‘We moeten onze studenten voorbereiden op een bikkelharde business.’

Vietnam - Lost in translation

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 42 min geleden
Vandaag is het een vrije dag in Vietnam. Tijd om even de stad in te gaan op zoek naar een stoffenwinkel. Ik wil mijn gordijnen wat aanpassen en zoek een leuk stofje om dat te doen. Een zoekopdracht online heeft een paar adresjes opgeleverd.

Beresterke Thomas De Gendt doet het weer! Ook in Romandië houdt hij jagend peloton achter zich

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 49 min geleden

Thomas De Gendt heeft in de Ronde van Romandië (WorldTour) nog eens uitgepakt met een straffe stoot. De avonturier van Lotto-Soudal trok in de tweede etappe met onder meer ploegmaat Victor Campenaerts vroeg ten aanval. De ene medevluchter na de andere moest afhaken en de laatste 25 van 173 golvende kilometers werden een strijd van één-tegen-allen, maar een weergaloze De Gendt haalde solo de finish in Yverdon-les-Bains. De 28-jarige Sloveen Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) blijft leider.

Antwerpse politie pakt 14 hooligans op

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 59 min geleden

Het Antwerpse parket bevestigt dat 14 verdachten donderdag voor de onderzoeksrechter zijn geleid in een onderzoek naar freefights. Dat zijn knokpartijen die van tevoren worden afgesproken. Het gaat om supporters van voetbalclubs Antwerp en Beerschot Wilrijk.

Blik op de zoektocht naar de Reus

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 5 min geleden

De zoektocht naar ‘de Reus’ van de Bende van Nijvel beheerst opnieuw de actualiteit, en dus ook de dagelijkse stroom aan actualiteitsprogramma’s. Slecht nieuws dus voor wie vanavond geen zin heeft in Jef Vermassen.