NieuwsLijn

VAR ligt Liverpool dwars: twee afgekeurde goals en penalty tegen, Trossard pakt bij rentree punt tegen de kampioen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 28 min 25 sec geleden

De stoom kwam bijna uit Jürgen Klopp zijn oren tijdens Brighton-Liverpool. Lange tijd leek de regerende Engelse kampioen die moeilijke verplaatsing tot een goed eind te brengen, maar op aangeven van de videoref kreeg de thuisploeg in blessuretijd nog een penalty nadat de man eerder al twee goals van Liverpool afgekeurd had. Leandro Trossard maakte voor Brighton zijn eerste minuten vol sinds hij begin deze maand was uitgevallen met een adductorenletsel.

Problemen voor Lewis Hamilton tijdens laatste oefensessie, Max Verstappen snelste in Bahrein

Gezond & Psycho (De Standaard) - 57 min 11 sec geleden

De Nederlander Max Verstappen heeft tijdens de laatste oefensessie voor de GP van Bahrein de snelste tijd gereden. Problemen waren er bij Mercedes, Lewis Hamilton kwam met zijn F1-bolide stil te staan.

Dua Lipa: nooit stoppen met dansen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 51 min geleden

‘If you don’t want to see me dancing with somebody…’ dan had u niet naar het livestreamconcert van Dua Lipa moeten kijken. Coronaproof zag het er niet uit, escapistisch was het des te meer.

Niet alle musea heropenen dinsdag

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 2 min geleden

Vanaf 1 december mogen musea weer bezoekers ontvangen, zo werd gisterenavond beslist. De gretigheid om te heropenen is groot, maar niet alle musea zijn klaar voor de heropstart.

Bedreigen van leerkracht met ‘dood zoals Samuel Paty’ kost man 18 maanden cel

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 5 min geleden

Een 19-jarige man is tot een effectieve gevangenisstraf van achttien maanden veroordeeld omdat hij een leerkracht ermee bedreigd had hem te laten ‘sterven zoals Samuel Paty’. Dat heeft het parket van Nice zaterdag gemeld.

Ethiopisch leger bombardeert hoofdstad dissidente regio

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 13 min geleden

Zwaar geschut heeft zaterdag Mekele getroffen, de hoofdstad van de dissidente regio Tigray, waar het Ethiopische leger een militaire operatie uitvoert, zo hebben de plaatselijke regering en humanitaire werkers gezegd.

Hoe De Croo telkens maar weer de cijfers moet volgen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 21 min geleden

‘Ons land kan geen nieuwe algemene lockdown aan.’ Dat zei Alexander De Croo twee maanden geleden tijdens zijn regeerverklaring, maar onder druk van de cijfers moest hij zijn taalgebruik aanpassen. In bovenstaande video blikken we terug op de toespraken van de premier.

Wildparkeerders voor je garagepoort beu? Deze Kruibekenaar heeft slimme oplossing

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 51 min geleden

Niets zo vervelend als een bestuurder die zijn wagen voor je garagepoort parkeert waardoor je opgesloten zit in je eigen huis. Een garagist uit Kruibeke is dat asociale gedrag zo beu dat hij deze boodschap in koeien van letters op zijn poorten liet plaatsen: ‘Never ever park here’. Duidelijke taal dus, van de garagist met veel gevoel voor humor.

Premier Alexander De Croo denkt dat WK veldrijden in Oostende zonder publiek zal doorgaan

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 30 min geleden

Premier Alexander De Croo verwacht dat het WK veldrijden in Oostende van 30 en 31 januari 2021 nog zonder publiek zal moeten doorgaan. Dat liet hij vrijdagavond verstaan op het Gala van de Flandrien.

144 verdiepingen met de grond gelijk gemaakt in 10 seconden

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 39 min geleden

In Abu Dhabi in de Verenigde Arabische Emiraten werden vrijdag vier leegstaande torens tot ontploffing gebracht. Met één druk op de knop verdween het complex in een dikke stofwolk. Bekijk de indrukwekkende explosie in de video hierboven.

Noorwegen levert verdachte 40 jaar na aanslag uit aan Frankrijk

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 57 min geleden

Noorwegen levert een 61-jarige Noor uit aan Frankrijk. De man wordt daar verdacht van betrokkenheid bij een terroristische aanlag in 1982.

Jana Raman geplaatst voor Copa de la Reina

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 59 min geleden

Jana Raman (3 punten, 7 rebounds, 3 assists) heeft zich na een 77-52 overwinning met Estudiantes Madrid versus het Tenerife van collega Belgian Cat Heleen Nauwelaers (3 punten, 3 rebounds, 1 assist) geplaatst voor de Copa de la Reina.

Iraanse president houdt Israël verantwoordelijk voor dood kernfysicus

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 27 min geleden

De Iraanse president Hassan Rohani heeft Israël ervan beschuldigd verantwoordelijk te zijn voor de moord op een hooggeplaatste Iraanse kernfysicus. In een verklaring op zijn officieel nieuwsportaal noemt hij de dood van Mohsen Fakhrizadeh een ‘daad van terrorisme’ uitgevoerd door Israël.

Argentijns gerecht opent onderzoek naar eventuele nalatigheid bij overlijden Diego Maradona

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 58 min geleden

Het Argentijnse gerecht heeft vrijdag een onderzoek geopend om te bepalen of er sprake is van nalatigheid bij het overlijden van Diego Maradona. Het parket wil nagaan of de voormalige topvoetballer de nodige zorgen kreeg.

Belgische verzekeraars moeten steeds minder verkeersongevallen afhandelen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 8 uur 12 min geleden

De Belgische verzekeraars hebben vorig jaar 331.516 verkeersongevallen geregistreerd, of gemiddeld 908 per dag. Dat zijn er in totaal ongeveer 50.000 minder dan in 2010.

Australië krijgt al voor zomer met eerste hittegolf af te rekenen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 8 uur 18 min geleden

Hoewel de meteorologische zomer nog moet beginnen in Australië, is de eerste hittegolf van het seizoen al een feit. Op veel plaatsen in het oosten en zuiden van het land steeg de temperatuur tot boven de 40 graden.

Regering-Trump wil meer executiemethodes toestaan

Gezond & Psycho (De Standaard) - 8 uur 23 min geleden

De regering van de Amerikaanse president Donald Trump maakt de weg vrij voor bijkomende methodes om terdoodveroordeelden te executeren. Het ministerie van Justitie legt de laatste hand aan enkele wijzigingen, die staten de toelating zullen geven alle methodes te gebruiken die legaal zijn in de staat die de terdoodveroordeling heeft uitgesproken.

Aantal patiënten op intensieve zorg zakt onder de duizend

Gezond & Psycho (De Standaard) - 9 uur 12 min geleden

Er liggen opnieuw minder dan duizend mensen met covid-19 op intensieve zorg, zo blijkt zaterdag uit de voorlopige cijfers op het dashboard van gezondheidsinstituut Sciensano. Ook de overige maatstaven tonen aan dat de verspreiding van de ziekte verder afneemt.

Wat met corona en Kerstmis, uitstapjes, de kapper en de avondklok? Uw vragen over de nieuwe maatregelen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 9 uur 31 min geleden

Vanaf dinsdag 1 december tot minstens 15 januari gelden nieuwe coronamaatregelen. Gelden dezelfde regels voor bezoek op nieuwjaar en kerst? Hoelang en met wie mag u gaan winkelen, en wat met sport- en welnesscentra en dierentuinen? Hieronder vindt u een antwoord op de meest gestelde vragen.

‘Doodsvonnis Djalali is niet onvermijdelijk’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 9 uur 31 min geleden

Wat kan het leven van dokter Djalali (49) nog redden? Een louche gevangenenruil, of toch een mediatieke campagne?