NieuwsLijn

De Block: ‘België zal in maart kunnen beginnen vaccineren’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 11 min 45 sec geleden

De eerste vaccins tegen covid-19 zouden in maart in België beschikbaar moeten zijn. Dat heeft minister van Volksgezondheid Maggie De Block donderdag verklaard op La Première. Het gaat om vaccins die door het bedrijf Sanofi worden ontwikkeld.

Hongkongse activist Joshua Wong gearresteerd

Gezond & Psycho (De Standaard) - 27 min 43 sec geleden

Joshua Wong, een prominente pro-democratische activist uit Hongkong, is gearresteerd. Dat staat woensdag vermeld op zijn Twitter-pagina en is bevestigd door zijn advocaat.

Na weken zoeken is nest Aziatische hoornaars gevonden: ‘Hopelijk hebben we drama vermeden’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 42 min 18 sec geleden

Opluchting bij tal van imkers, want woensdagavond werd een nest Aziatische hoornaars verwijderd door de Leuvense brandweer. Die dieren zijn heel gevaarlijk voor de inheemse bijenpopulatie, en dus is verdelging noodzakelijk.

18 meter hoge Gundam-robot zet eerste stapjes

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 4 min geleden

Maandag werd in de haven van de Japanse stad Yokohama een gigantische Gundam-robot getest, die geïnspireerd is op een anime-serie uit de jaren 70. Het is de meest waarheidsgetrouwe replica van een RX-78-2 ooit gemaakt. Hoe deze humanoïde robot van 25 ton knielt, ziet u in de video hierboven.

Deel aangespoelde walvissen wordt ingeslapen, kwart gered

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 11 min geleden

Van de honderden walvissen die bij het Australische eiland Tasmanië zijn gestrand, is ongeveer een kwart gered. Reddingswerkers zijn nu begonnen de aangespoelde grienden die niet bevrijd kunnen worden, uit hun lijden te verlossen.

Trump: ‘Verkiezingen zullen bij Hooggerechtshof eindigen’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 44 min geleden

De Amerikaanse president Donald Trump weigerde woensdag te bevestigen dat er een vreedzame machtsoverdracht zal plaatsvinden indien zijn Democratische rivaal Joe Biden de verkiezingen wint op 3 november. Hij zei te verwachten dat de verkiezingsstrijd beslecht zal worden in het Hooggerechtshof.

Remco Evenepoel kan al een uurtje op de rollen rijden

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 57 min geleden

Remco Evenepoel blijft gestaag progressie maken na zijn doodsmak in de Ronde van Lombardije, ondertussen al meer dan een maand geleden.

Universiteit van Antwerpen vraagt studenten om niet in te gaan op versoepelingen Veiligheidsraad

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 24 min geleden

‘We maken ons ten zeerste zorgen over de verspreiding van het covid-19 virus in jullie leeftijdsgroep’, schrijft de rector van de Universiteit van Antwerpen Herman Van Goethem.

In de open brief vraagt de UAntwerpen haar studenten om niet in te gaan op de versoepelingen van de Veiligheidsraad.

Noord-Korea doodt Zuid-Koreaanse ambtenaar

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 11 min geleden

Een Zuid-Koreaanse ambtenaar werd doodgeschoten en gecremeerd door Noord-Korea in de territoriale wateren van het communistische land. Dat heeft het Zuid-Koreaanse ministerie van Defensie donderdag gemeld aan persbureau Yonhap.

Brandende vrachtwagen veroorzaakt hinder op Antwerpse Ring

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 41 min geleden

Op de Antwerpse Ring in Borgerhout, richting Nederland, is donderdagochtend rond 5.30u een vrachtwagen uitgebrand. Twee rijstroken zijn afgesloten. Het ongeval veroorzaakt veel verkeershinder. Op de E17 is het al een uur filerijden vanaf de parking in Kruibeke.

Wolken, buien en koelere temperaturen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 2 min geleden

De bewolking neemt donderdag, na een droge start met brede opklaringen, toe vanaf het westen, in de namiddag gevolgd door regen of enkele buien. Vooral in de westelijke landshelft zijn enkele donderslagen mogelijk. Over het uiterste oosten van het land zou het tot de avond zo goed als droog blijven. De maxima liggen rond 14 graden in de Ardennen en tussen 15 en plaatselijk 19 graden in het centrum. Dat meldt het KMI.

Atlético Madrid bevestigt transfer van Luis Suárez

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 20 min geleden

De transfer van Luis Suárez van FC Barcelona naar Atlético Madrid is in kannen en kruiken. Dat heeft de Madrileense club woensdagavond bevestigd. De 33-jarige Uruguayaanse topspits moet enkel nog medische testen afleggen en zal dan worden voorgesteld in de Spaanse hoofdstad.

Agent krijgt zes maand cel voor racistische uitlatingen op trein

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 20 min geleden

Een hoofdinspecteur van de Brusselse politie is in beroep veroordeeld tot zes maand cel voor racistische gedragingen in de trein van Brussel naar Geraardsbergen. In eerste aanleg had hij nog de gunst van de opschorting gekregen.

Tom Cruise gaat volgende jaar de ruimte in

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 38 min geleden

In oktober 2021 vliegt Tom Cruise met een raket van SpaceX naar het ISS-ruimtestation. Dat blijkt uit een kalender van lanceringen die op Twitter is opgedoken.

Aantal besmettingen blijft toenemen tot meer dan 1.400 per dag

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 1 min geleden

Het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames blijft verder stijgen. Het aantal sterfgevallen stijgt licht. De komende dagen zullen uitwijzen of dat cijfer verder stabiliseert of stijgt.

Hoe bang moeten we zijn van China’s technologische pletwals?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 8 uur 29 min geleden

China strijdt om de dominantie op het wereldtoneel via technologie en internet. En dat heeft gevolgen voor ons allemaal.

Hoe krijg je een kraan in chroom weer schoon?

Gezondheid.be - 11 uur 29 min geleden
De meeste keuken- en badkamerkranen zijn verchroomd. Is er een roestvlekje ontstaan of kan het oppervlak van je kraan een grote onderhoudsbeurt gebruiken? Wij weten er raad mee.

Honing bestrijdt hoest beter dan geneesmiddelen

Gezondheid.be - 11 uur 29 min geleden
Het is een simpele tip bij een hoest of verkoudheid: drink een kop warme melk met honing of eet gewoon een lepel honing. Maar volgens wetenschappers van de University of Oxford zou dat wel eens beter kunnen werken dan klassieke medicijnen tegen milde luchtweginfecties.

Cardiologische Liga waarschuwt: ‘Kortademigheid is een symptoom’

Gezondheid.be - 11 uur 29 min geleden
Tijdens de 41ste Week van het Hart, die nog tot 27 september loopt, wil de Belgische Cardiologische Liga iedereen aansporen om na te gaan of ze last hebben van kortademigheid. “Één van de belangrijkste symptomen van hartfalen”, klinkt het in een persbericht.

Online lezing: Ons geheugen ontrafeld

Gezondheid.be - 11 uur 29 min geleden
Dankzij ons geheugen kunnen we dingen leren, herkennen en weer oproepen op momenten dat we deze nodig hebben. Maar ons geheugen is niet perfect. Soms komen we niet meer op een naam of weten we opeens niet meer naar welk boek we ook alweer zoeken in de boekenkast. Hoe komt dat?