NieuwsLijn

Sadtopographies verzamelt de meest deprimerende plaatsen van Google maps

Gezond & Psycho (De Standaard) - zo, 07/04/2019 - 17:20

Wie in de Vortekoestraat of Oude Zak woont, kan het beamen: er zijn elegantere adressen te vinden. Toch kan het altijd erger, zo bewijst Instagrammer Sadtopographies. Hij zoekt de meest deprimerende plaatsnamen op, en verzamelt ze op zijn account. Van Disappointment Island tot Worthless Road: dit zijn de meest beklagenswaardige plaatsnamen op Google Maps.

Britse politiediensten zetten kinderen in als spionnen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 23 min geleden

De minderjarige spionnen werden ingezet om terreurnetwerken, criminele bendes en drugsnetwerken in kaart te brengen, blijkt uit een rapport van het Hogerhuis.

OEFENMATCHEN. Anderlecht ontloopt op de valreep nederlaag tegen Westerlo, belofte redt Brusselse vel

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 32 min geleden

RSC Anderlecht heeft vrijdag zijn voorlaatste oefenwedstrijd van het seizoen niet kunnen winnen. Paars-wit speelde op het veld van 1B-club KVC Westerlo 2-2 gelijk.

Keniaanse Beatrice Chepkoech loopt wereldrecord op 3.000 meter steeple op Diamond League Monaco

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 59 min geleden

De Keniaanse Beatrice Chepkoech heeft vrijdagavond op de Diamond League atletiekmeeting in Monaco een wereldrecord neergezet op de 3.000 meter steeple.

Schunnige moppen tappen straks niet meer strafbaar door modernisering Strafwetboek

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 21 min geleden

De ministerraad heeft vrijdag zijn fiat gegeven voor een verdere hervorming van het Strafwetboek. Dat wordt geactualiseerd en aangepast aan de moderne tijd. Daardoor zal het bijvoorbeeld niet meer strafbaar zijn schunnige moppen te tappen.

Twee Nederlanders gearresteerd na mislukte plofkraak

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 25 min geleden

Dankzij een alerte buurtbewoner konden in de nacht van donderdag op vrijdag twee van de vier verdachten van een mislukte plofkraak in Sint-Laureins gearresteerd worden.

Waarom mensen naar de kapper gaan op Tomorrowland

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 31 min geleden
Dan betaal je een peperduur ticket voor Tomorrowland, ga je op het terrein uren in een kappersstoel zitten. Wat daar zo bijzonder aan is, dat moesten we even uittesten.

Anderlecht leent overbodige spits Silvère Ganvoula uit aan Duitse tweedeklasser

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 6 min geleden

RSC Anderlecht leent Silvère Ganvoula voor een seizoen uit aan Vfl Bochum, zo maakte paars-wit vrijdag bekend. De Duitse tweedeklasser bedong ook een aankoopoptie.

‘Monsieur Sécurité’ brengt president Macron in lastig parket

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 18 min geleden

Het ontslag van Alexandre Benalla, die verantwoordelijk was voor de veiligheid van president Emmanuel Macron, werpt vragen op over de screening van Macrons naaste medewerkers.

FBI bezit opname waarin Donald Trump praat over betalen zwijggeld aan naaktmodel

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 10 min geleden

In de opname bespreekt Trump met zijn voormalige advocaat, Michael Cohen, vlak voor de presidentsverkiezingen de betaling van zwijggeld aan een Playboymodel waarmee de Amerikaanse president een affaire zou hebben gehad.

Collectie van Robin Williams onder de hamer

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 31 min geleden
De verzameling van de in 2014 overleden Amerikaanse acteur Robin Williams en van diens echtgenote Marsha komt op 4 oktober onder de veilinghamer. De opbrengst gaat integraal naar het goede doel. Dat heeft veilinghuis Sotheby's in New York vrijdag meegedeeld.

Stad Leuven huldigt Rode Duivel Dries Mertens na historisch WK

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 5 min geleden

De stad Leuven zal Dries Mertens na de historische derde plaats van de Rode Duivels op het WK in Rusland huldigen op het stadhuis. Dat heeft het stadsbestuur vrijdag bekendgemaakt.

Belgische terreurverdachte aangehouden in Schiedam

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 22 min geleden

De Nederlandse politie heeft woensdag een Belgische man opgepakt die wordt verdacht van lidmaatschap van een terroristische organisatie. Een woordvoerder van het Nederlandse federaal parket heeft dat vrijdag bevestigd, maar kon verder geen details geven.

De grootste zinnenprikkelende vluchtroute ter wereld

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 36 min geleden
De komende tien dagen verzamelen 400.000 mensen uit alle windstreken zich in De Schorre in Boom, voor wat voor de veertiende keer op rij een zinnenprikkelend feest belooft te worden. Wij zetten onze zintuigen open en keken al even voor u rond.

Radioactiviteit vrijgekomen bij crematie in Nederland

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 44 min geleden

In het crematorium van het Nederlandse Purmerend is radioactieve straling vrijgekomen bij de crematie van een overleden kankerpatiënt. Daardoor worden er tijdelijk geen crematies uitgevoerd.

Zeldzame beelden van inboorling: ‘Een symbool voor moed en weerbaarheid’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 47 min geleden
De Braziliaanse overheidsorganisatie Funai heeft deze opmerkelijke beelden vrijgegeven van ‘the Man of the Hole’, een inboorling die al zeker 22 jaar in het Amazonewoud woont. De man blijft als laatste over van zijn stam en weigert alle contact met de buitenwereld. ‘Een ontnuchterend symbool van wat we dreigen te verliezen’, klinkt het.

Toeristische trekpleisters, in 360 graden

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 51 min geleden

De Australische fotograaf Brendon Gee geeft graag een draai aan de werkelijkheid. Een draai van 360 graden, zelfs. Zijn foto’s lijken fantasiewerelden, maar zijn eigenlijk bestaande toeristische trekpleisters, maar dan vanuit alle hoeken tegelijk bekeken. Het resultaat is prachtig.

Peter Sagan geeft groene trui nog extra glans met derde ritzege, Belgen kleuren etappe

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 9 min geleden

Peter Sagan heeft de dertiende etappe van de Tour de France gewonnen, van Bourg d’Oisans en Valence. Hij sprintte sneller dan Kristoff en Démare. Aan het klassement verandert niets: Thomas blijft leider voor Froome en Dumoulin. Belgen Thomas De Gendt en Dimitri Claeys gaven de etappe kleur met een lange ontsnapping, Philippe Gilbert probeerde in de laatste kilometer nog iets moois.

Dit valt er in Brussel te beleven op de nationale feestdag

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 17 min geleden
Zwaaien met Belgische vlaggen, maar ook boomklimmen en een crashtest: ook dit jaar staan er op 21 juli in de hoofdstad tal van activiteiten, evenementen en feesten op de agenda.

Amerikaans spookdorp verkocht voor 1.2 miljoen euro

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 20 min geleden
Het verlaten mijndorp Cerro Gordo ligt in Californië op 200 kilometer van Los Angeles en lijkt nog steeds in de tijd van de cowboys te bestaan. Het dorp omvat 120 hectare en bevat 22 gebouwen, waaronder een kerk.