NieuwsLijn

Nieuw spoor in onderzoek Bende van Nijvel: speurders nemen zeldzaam geweer in beslag

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 8 min geleden

De speurders in het Bendeonderzoek hebben in een West-Vlaamse zaak een ingram-machinepistool in beslag genomen. De Bende van Nijvel heeft indertijd zo’n wapen gebruikt bij zijn overvallen. Het federaal parket bevestigt de zoekactie en zegt dat het op zoek is naar álle ingrams die in 1985 in ons land circuleerden.

David Goffin klimt na titel in Montpellier naar veertiende plaats op wereldranglijst

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 10 min geleden

David Goffin ziet zijn toernooizege in Montpellier vertaald in een plaats winst op de nieuwe ATP-ranking. De Luikenaar staat veertiende. Elise Mertens moet maandag een plaatsje inleveren in de nieuwe wereldranglijst van het vrouwentennis, en staat nu achttiende.

Treinverkeer verstoord tussen Brugge en Gent

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 19 min geleden

Door dringende werken bij Infrabel ter hoogte van Oostkamp is het treinverkeer verstoord tussen Gent en Brugge. Er rijden vervangbussen tussen Gent-Sint-Pieters en Brugge. Tussen Brugge en Zeebrugge-Dorp rijden vervangtreinen.

Aung San Suu Kyi verschijnt ‘in goede gezondheid’ voor rechter

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 44 min geleden

De afgezette regeringsleider van Myanmar, Aung San Suu Kyi, is per videoconferentie voor de rechter verschenen. Ze leek in goede gezondheid, zegt haar advocaat.

Uber-chauffeurs mogen smartphone niet meer gebruiken in Brussel

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 10 min geleden

Chauffeurs van Uber mogen niet langer bestellingen voor ritten aanvaarden met hun smartphone. Dat heeft de Brusselse overheid beslist, zo meldt ‘La Libre Belgique’ maandag.

Prins Harry: ‘Het was ongelofelijk hard’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 15 min geleden

Voor hij een stap terugdeed als royal, vreesde de Britse prins Harry (36) dat de ‘geschiedenis zich zou herhalen’. Dat zegt hij komende zondag in het interview met Oprah Winfrey.

Vier besmette verzorgers in getroffen wzc niet ingeënt: ‘Dit is een waarschuwing’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 5 min geleden

In woonzorgcentrum Wielant in Anzegem is de Zuid-Afrikaanse variant van het ­coronavirus uitgebroken. De twaalf besmette bewoners kregen tijdig hun tweede vaccinatie en hebben amper symptomen. Minstens vier van de zes besmette personeels­leden waren níét gevaccineerd.

Zon breekt door ochtendgrijs, vanaf donderdag weer kouder

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 29 min geleden

Na ochtendgrijs in Laag- en Midden-België met lage wolken, nevel of mistbanken wordt het overal zonnig, hoewel dat ochtendgrijs naar het noorden en noordwesten toe in de voormiddag nog wat hardnekkiger kan zijn. Dat zegt het KMI. Het wordt 9 tot 14 graden.

Cartoon van de dag - maart 2021

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 34 min geleden

Elke dag brengt De Standaard nieuwe cartoons van huiscartoonist Lectrr.

‘Nomadland’ wint award voor beste drama

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 49 min geleden

De Amerikaanse roadmovie ‘Nomadland’ van Chinese regisseur Chloé Zhao heeft zondagavond de Golden Globe voor beste drama gewonnen. Door het coronavirus werden de awards uitgereikt tijdens een online-show.

Meer dan 400 patiënten op intensieve zorg

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 9 min geleden

Er liggen weer meer dan 400 coronapatiënten op de diensten intensieve zorg van de Belgische ziekenhuizen. Dat blijkt uit nieuwe gegevens op het dashboard van gezondheidsinstituut Sciensano. Het was van begin januari geleden dat die drempel nog eens werd overschreden.

‘Nomadland’ en ‘Borat’ winnen Golden Globes

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 15 min geleden

De Golden Globes werden uitgereikt in wat zowat de meest glamoureuze Zoom ooit moet zijn geweest.

Vlaanderen schakelt versnelling hoger met vaccinatiecampagne

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 23 min geleden

In Vlaanderen schakelt de vaccinatiecampagne tegen het nieuwe coronavirus deze week een versnelling hoger. Er zullen zo’n 129.489 spuitjes met een vaccin tegen covid-19 worden toegediend. Ter vergelijking: vorige week werden er 78.422 coronavaccins gezet in Vlaanderen.

VS willen ‘onmiddellijke vrijlating’ van actievoerders Hongkong

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 41 min geleden

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken heeft opgeroepen tot de onmiddellijke vrijlating van de tientallen Hongkongse prominente pro-democratische politici en activisten die vervolgd worden voor ‘ondermijning’.

Gouverneur New York heeft spijt over uitspraken die ‘verkeerd zijn geïnterpreteerd als geflirt’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 50 min geleden

Andrew Cuomo, de Democratische gouverneur van New York, meent dat dingen die hij gezegd heeft, ‘verkeerd geïnterpreteerd werden als ongewenst geflirt’. Dat zegt hij in een mededeling. ‘Als iemand het zo heeft aangevoeld, spijt mij dat heel erg.’

Protest Myanmar: zondag ‘minstens achttien mensen gedood’, volgens VN

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 56 min geleden

In Myanmar zijn zondag minstens achttien mensen gedood en meer dan dertig mensen gewond geraakt toen politie en leger protesten neersloegen. Dat zegt het Hoog Commissariaat voor de Mensenrechten van de Verenigde Naties (VN).

Twee jaar na de brand moet de heropbouw van de Notre Dame nog beginnen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 7 uur 48 min geleden

Straks is het twee jaar geleden dat een zware brand grote delen van de Notre Dame verwoestte. Geld voor de heropbouw is er in overvloed. Maar de werken vorderen langzaam, langzamer dan beloofd door president Macron.

Twee jaar na de brand moet de heropbouw van de Notre Dame nog beginnen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 8 uur 13 min geleden

De kracht van complimenten

Gezondheid.be - 11 uur 13 min geleden
Wanneer heb jij voor het laatst een compliment gekregen? En wanneer gaf je zelf nog eens iemand een compliment? In elk geval, we moeten dat met z’n allen meer doen. Dat blijkt ook uit onderzoek.

Trump zal ‘geen nieuwe partij oprichten’

Gezond & Psycho (De Standaard) - zo, 28/02/2021 - 23:08

De vorige Amerikaanse president, Donald Trump, gaf voor het eerst sinds de inauguratie van Joe Beden een speech op een Republikeinse conferentie in de staat Florida.