NieuwsLijn

Twee dagen geleden opgestapt, nu langs de grote poort terug binnen: Diego Maradona blijft dan toch trainer van Gimnasia

Gezond & Psycho (De Standaard) - 31 min 31 sec geleden

Diego Maradona gaat verder als coach van het Argentijnse Gimnasia. Minder dan 48 uur nadat hij zijn ontslag had ingediend, besliste de 59-jarige voetballegende toch aan boord te blijven bij de kelderploeg uit de eerste klasse.

Ben Affleck maakt film over Congo onder Leopold II

Gezond & Psycho (De Standaard) - 35 min 20 sec geleden

Oscarwinnaar Ben Affleck gaat een film maken over de misdaden die in Congo gepleegd zijn onder het bewind van de Belgische koning Leopold II. Dat melden de Amerikaanse filmsites Variety en Deadline.

Prins Laurent stuurt opnieuw zijn kat naar belangrijke familiebijeenkomst: ‘Geen tijd voor’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 31 min geleden

Prins Laurent (56) komt niet naar het jaarlijkse kerstconcert op het koninklijk paleis in Brussel. Hij heeft de uitnodiging van koning Filip en koningin Mathilde af­geslagen. Vorige week bleef hij ook mysterieus weg van Koningsdag, nog zo’n belangrijke familiebijeenkomst. ‘Ik heb andere dingen te doen.’

Deze slimme camera verzamelt 1.300 euro per uur

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 34 sec geleden

In de Brugse Zuidzandstraat heeft een slimme camera in één jaar ruim 7.500 boetes bijeen ­geflitst, goed voor een bedrag van 437.000 euro of 1.300 euro per uur dat de camera werd ingezet.

Opnieuw zachter weer

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 10 min geleden

Er is vrijdagvoormiddag nog kans op wat plaatselijke lichte neerslag met in Hoog-België ook lage wolken die het zicht kunnen beperken. In de loop van de dag wordt het droog met brede opklaringen. We halen maxima van 6 graden in de Hoge Venen tot 10 graden in het centrum.

Demonstratie elektrische pick-up van Tesla verloopt niet helemaal volgens plan

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 13 min geleden

Tesla-topman Elon Musk heeft een elektrische pick-uptruck onthuld: de CyberTruck. De demonstratie verliep niet vlekkeloos.

Grote drugslijn van Nederland naar Australië opgerold

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 28 min geleden
De Nederlandse politie heeft een netwerk opgerold dat MDMA smokkelde naar Australië. In totaal werd 850 kilo MDMA onderschept. Acht mensen zijn opgepakt en vijftien gebouwen in Nederland en België zijn doorzocht.

Trump reikt National Medal of Arts uit aan de vader van Angelina Jolie, ‘legende’ en supporter Jon Voight

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 10 min geleden

De Amerikaanse president Donald Trump heeft de kunstprijs National Medal of Arts uitgereikt aan acteur Jon Voight, die de president ‘een van de grootste levende legendes van de cinema’ noemde. Voight is een van de weinige supporters van Trump in Hollywood.

Duizenden Colombianen trekken de straat op tegen president Duque

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 28 min geleden
Colombiaanse vakbonden, studentengroepen, inheemse groepen en andere demonstranten kwamen donderdag massaal op straat uit toenemende ontevredenheid over het beleid van president Ivan Duque.

Voor zowat alles is er een coach. Kunnen we dan niets meer zelf?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 7 min geleden
Scheiden, opvoeden, opruimen, verhuizen: voor elke hobbel in het leven kun je tegenwoordig een professional inhuren. Zijn wij, moderne mensen, dan zo hulpeloos?

Eerste Marvel-strip geveild voor recordbedrag van 1,2 miljoen dollar

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 16 min geleden
Het werk uit 1939 ging op een veiling in het Amerikaanse Dallas voor ruim een miljoen euro onder de hamer. Volgens een woordvoerder van veilinghuis Heritage Auctions gaat het om de hoogste prijs ooit voor een Marvel-strip.

Democraat die onderzoek leidt noemt daden van Trump ‘veel erger’ dan die van Nixon

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 57 min geleden

Volgens Adam Schiff, de Democratische voorzitter van de inlichtingencommissie in het Huis van Afgevaardigden die het impeachmentonderzoek tegen Donald Trump leidt, zijn de feiten die de huidige president gepleegd heeft veel erger dan die van oud-president Richard Nixon.

Mexico-Stad roept noodtoestand uit voor geweld tegen vrouwen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 7 uur 58 min geleden
In Mexico-Stad is de noodtoestand voor geweld tegen vrouwen afgekondigd. Burgemeester Claudia Sheinbaum is bovendien niet van plan het daarbij te laten.

Kan ik het risico op prostaatkanker verkleinen door tomaten te eten?

Gezondheid.be - 9 uur 7 min geleden
Nee, er kunnen geen conclusies worden getrokken of lycopeen uit tomaten of tomatenproducten de kans op het krijgen van prostaatkanker kan verkleinen. Er is ook geen bewijs dat het slikken van lycopeen supplementen het risico op het krijgen van prostaatkanker verkleint.

eHealthmonitor 2019: wat verwachten burgers en zorgverleners van eGezondheid?

Gezondheid.be - 9 uur 7 min geleden
Hoe kunnen we onze eGezondheidstoepassingen verder verbeteren? Om die vraag te beantwoorden, lanceert de overheid de eHealthmonitor 2019. De monitor peilt naar de praktijkervaringen van zorgverleners en patiënten bij hun gebruik van digitale toepassingen in de zorg.

Sterftecijfers 2017: hoogste aantal overlijdens sinds jaren 80

Gezondheid.be - 9 uur 7 min geleden
In 2017 telden we 61.861 sterfgevallen. Dat is het hoogste aantal sterfgevallen van de voorbije 30 jaar. Maar dat is ook logisch, aangezien de bevolking aangroeit én ouder wordt.

Moet je je ongerust maken over een gezwel of knobbel in de hals?

Gezondheid.be - 9 uur 7 min geleden
Een zwelling in de hals kan verschillende oorzaken hebben. Het kan goedaardig zijn maar ook kwaadaardig. Daarom wordt aangeraden om bij een lokale zwelling of knobbel in de hals die langer dan enkele weken aanhoudt altijd je huisarts te raadplegen.

Roemeense metaaldieven zaten achter diefstal vijf ton zware Brugse fontein

Gezond & Psycho (De Standaard) - do, 21/11/2019 - 22:51

Een Roemeense bende metaaldieven is waarschijnlijk ook verantwoordelijk voor de diefstal van een bronzen beeldengroep anderhalf jaar geleden in Brugge. Waarschijnlijk zijn de beelden, die vroeger te zien waren op ’t Zand, bij een schroothandelaar terechtgekomen.

Medische <b>slaapapneu</b> Devices Industrie Wereldwijde marktomvang, groei, aandeel, aanbod, vraag ...

Apneu via Google Zoeken - do, 21/11/2019 - 22:45
Het Medische slaapapneu Devices-marktrapport biedt grondige inzichten in belangrijke factoren, kansen, uitdagingen, trends in de sector en hun ...

Antwerp onbedreigd langs AA Gent

Gezond & Psycho (De Standaard) - do, 21/11/2019 - 22:39
Antwerp sluit zijn heenronde af op een puike vierde plaats. Na de winst tegen competitieleider Club Brugge ging woensdagavond ook nummer twee AA Gent voor de bijl, met 3-2. Een jubileum in stijl dus voor Bölöni, die voor de honderdste keer in de dug-out plaatsnam. De Buffalo’s hoeven niet te lang te treuren. Zondag wacht alweer een kans op revanche.