NieuwsLijn

Eresteen van dEUS siert voetpad aan Ancienne Belgique

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 11 min geleden

De Belgische rockgroep dEUS is maandagavond met een eresteen vereeuwigd voor de stoep aan de Ancienne Belgique (AB) in Brussel.

Emma Plasschaert opent met twaalfde plaats op EK zeilen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 33 min geleden

Zeilster Emma Plasschaert staat na de eerste dag van het EK Laser Radial in Porto op de twaalfde plaats.

PSG verzekert dat Kylian Mbappé in Parijs blijft

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 43 min geleden

Kylian Mbappé zal ook volgend seizoen het shirt van PSG dragen. Dat verzekert de Franse topclub maandagavond in een bericht op Twitter.

Radicaal-rechtse FPÖ stapt op uit regering Oostenrijk

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 54 min geleden

De Oostenrijkse radicaal-rechtse partij FPÖ heeft maandag het ontslag van al haar ministers aangekondigd. Ze deed dat nadat bondskanselier Kurz bekend had gemaakt dat hij om het ontslag van FPÖ-minister van Binnenlandse Zaken Herbert Kickl had gevraagd.

Heropstart kerncentrale Tihange 2 uitgesteld tot 30 juni

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 14 min geleden

De heropstart van de kerncentrale Tihange 2 - waar werken aan het beton van het bijgebouw in het niet-nucleaire gedeelte bezig zijn - is uitgesteld tot 30 juni. Aanvankelijk voorzag uitbater Engie Electrabel de heropstart op 1 juni.

Voormalig N-VA’er en Vlaams Belanger riskeert tien maanden cel voor racisme

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 29 min geleden

Voormalig Kortrijks gemeenteraadslid Steve Vanneste riskeert een celstraf van tien maanden met uitstel voor racisme en weerspannigheid. Na een verkeersongeval in Ieper was hij bijzonder agressief en maakte hij racistische opmerkingen tegenover een agent. Zijn advocaat meent dat er van racisme geen sprake was en vraagt de vrijspraak.

Bolasie neemt na “comebackseizoen” afscheid van Anderlecht: “Elke wedstrijd groeide mijn vertrouwen enorm”

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 30 min geleden

Yannick Bolasie betreurt de manier waarop Anderlecht het seizoen heeft beëindigd maar is tevreden over wat hij zijn “comebackseizoen” noemt. In een bericht op Twitter blikt de Congolese aanvaller terug op de voorbije campagne.

Belgische wielerwereld opnieuw in rouw: 15-jarige renner in slaap overleden

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 50 min geleden

Jarne Lemmens, een vijftienjarige wielrenner is in de nacht van zondag op maandag in zijn slaap overleden. Dat meldt zijn team Rudyco Cycling Team op Facebook. ‘Onwezenlijk tragisch nieuws.’

Nieuwe pendelparking in Brussel biedt plaats aan 1.300 auto’s

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 53 min geleden

Aan het metrostation Coovi-Ceria in Anderlecht is maandag de gloednieuwe Park & Ride Coovi geopend. De parking biedt plaats aan 1.300 auto’s en is tot 2020 gratis te gebruiken door de pendelaars.

Haalt New York Times oude koeien uit de Colombiaanse sloot?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 58 min geleden

Zondag maakte New York Times-journalist Nicholas Casey bekend dat hij zich ‘wegens foutieve beschuldigingen’ terug zou trekken uit Colombia. Hij voelde zich bedreigd, naar aanleiding van zijn kritisch artikel over de misdaadbestrijding in het Zuid-Amerikaanse land.

Arrestatieteam gaat de mist in

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 18 min geleden
Het liep grondig fout toen een Russisch arrestatieteam een bende criminelen achtervolgde. Bovenstaande beelden tonen hoe het team faalt de boeven te pakken te krijgen.

Dit huis is gratis, op één voorwaarde

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 3 min geleden
Wie wil, kan zo maar een gratis huis in de Amerikaanse staat Californië krijgen. Er zit wel een addertje onder het gras: je moet het huis zelf verplaatsen.

Amerikaanse matrozen verspreidden seksuele lijsten over vrouwelijke collega’s

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 21 min geleden

Tijdens een missie met een onderzeeër hebben Amerikaanse bemanningsleden vorig jaar lijsten verspreid met obscene en seksuele opmerkingen over vrouwelijke collega’s. Ze maakten rangschikkingen en deelden expliciete suggesties. De verantwoordelijke commandant greep onvoldoende in en werd ontslagen.

Johan Verbist stapt op als scheidsrechtersbaas: “In onderling overleg”

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 38 min geleden

Johan Verbist is niet langer scheidsrechtersbaas bij de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB). De twee partijen hebben in onderling overleg besloten de samenwerking stop te zetten. Dat bevestigt bondswoordvoerder Pierre Cornez maandag aan Belga.

Nigel Farage bekogeld met milkshake

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 54 min geleden
Nigel Farage, de leider van de Brexit Party, werd maandag in Newcastle aangevallen door een betoger. Die gooide een milkshake naar Farage. De politicus, die het momenteel erg goed doet in de peilingen, hield er enkel een vuil pak aan over.

De komst van Kompany is een marketingstunt

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 1 min geleden
Dat Vincent Kompany op vraag van Marc Coucke speler-trainer wordt, grenst aan hoogmoed. Maar hij is daarom niet tot mislukken gedoemd, denkt Filip Joos.

Sigarettenpakje krijgt unieke identificatiecode tegen smokkel

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 5 min geleden

Sigarettenpakjes moeten voortaan een unieke identificatiecode bevatten die de overheden in staat stelt om de trafiek van pakjes doorheen de Europese Unie te volgen. Het nieuwe systeem moet de strijd tegen de illegale handel versterken.

Huwelijksklokken luiden opnieuw in Windsor, ook Queen en prins Harry van de partij

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 6 min geleden

Mag je wel een andere trouwlocatie kiezen wanneer je Windsor heet? Een jaar na het sprookjeshuwelijk van prins Harry en Meghan Markle bevond een groot deel van de Britse koninklijke familie zich zaterdag opnieuw in St. George’s Chapel in Windsor, voor het huwelijk van Gabriella Windsor en Thomas Kingston. Gabriella is de dochter van prins Michael van Kent, een neefje van de Queen. Die was ook aanwezig, net als prins Harry. Zijn echtgenote bleef thuis bij hun babyzoontje Archie, en ook William en Catherine gaven verstek voor het huwelijk wegens andere verplichtingen.

Grootste grot ter wereld blijkt groter dan gedacht

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 15 min geleden

Drie Britse duikers gingen in het Phong Nha-Ke Bang National Park in Vietnam op expeditie om de waterwegen van de grootste grot ter wereld, Son Doong, te onderzoeken. Ze vonden er een nieuwe onderwatertunnel.

Politici in debat over uw portemonnee en pensioen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 20 min geleden

De politieke campagnes draaien op volle toeren, en dus ook de nieuwsredacties. Zo bestookt Stef Wauters vanavond op VTM de Vlaamse partijvoorzitters met ‘onze grote geld- en levensvragen’. Terzake hoopt dan weer dat we warmlopen voor een debat over de pensioenen.