NieuwsLijn

Nieuw-Zeeland stuurt militairen en minister naar eilanden met muizenplaag

Gezond & Psycho (De Standaard) - 20 min 2 sec geleden

Nieuw-Zeeland geeft ruim 600.000 euro uit aan het bestrijden van een muizenplaag op de afgelegen Antipodeneilanden. De beestjes vernielen hun omgeving en moeten koste wat het kost tot het laatste exemplaar worden uitgeroeid.

Racet Max Verstappen in 2019 met Honda-motoren in de F1?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 24 min 2 sec geleden
Red Bull toonde gisteren voor de eerste keer haar nieuwe F1-bolide, de RB14. Er wordt echter ook al volop nagedacht over 2019 en het zou best kunnen dat we dan Max Verstappen met Honda-motoren in de F1 zien racen.

Registratie orgaandonatie online en via huisarts mogelijk

Gezond & Psycho (De Standaard) - 32 min 4 sec geleden

Wie zich wil registreren voor orgaandonatie kan dat binnenkort online doen of via de huisarts. De Kamercommissie Volksgezondheid keurde dinsdag unaniem een wetsvoorstel daarover goed.

Tokio wil hoogste houten wolkenkrabber bouwen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 46 min 2 sec geleden

Hout is een belangrijk materiaal in de Japanse architectuur, maar het is voornamelijk bestemd voor kleine woningen en laagbouw. Al zijn er nu ook plannen om een wolkenkrabber van 350 meter neer te planten in Tokio, voor negentig procent gemaakt uit hout.

Jupiler krijgt nieuwe naam

Gezond & Psycho (De Standaard) - 50 min 2 sec geleden
Jupiler zal tijdelijk door het leven gaan als ‘Belgium’. AB InBev verandert de naam naar aanleiding van het WK Voetbal in Rusland.

Japanner wint rechtszaak over voogdij dertien kinderen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 53 min 2 sec geleden

Een rijke 28-jarige Japanner, Mitsutoki Shigeta, heeft dinsdag de voogdij verworven over dertien kinderen van draagmoeders in Thailand. Het schandaal, dat de grijze zone blootlegde waarin draagmoeders in Thailand opereren, krijgt zo een nieuwe wending.

Sponsoring van politici aan banden gelegd

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 7 min geleden

Een politicus mag vanaf 2019 maximum nog 500 euro per jaar sponsoring van dezelfde onderneming krijgen, bijvoorbeeld voor een eetfestijn. Een sponsor mag jaarlijks 2.000 euro doneren.

Hoe je van carpoolen een gewoonte maakt

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 56 min geleden
Het Autosalon heeft enkele weken geleden zijn deuren gesloten, maar deze West-Vlamingen spaarden een wagen uit. Carpoolen biedt tal van voordelen. Het moeilijkste? De stap zetten om je eigen auto los te laten. “Eens je begint met carpoolen, blijf je verder doen. Ook carpoolers zijn gewoontedieren.”

Tram ontspoort en kantelt: vier gewonden

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 1 min geleden

Op de keerlus aan de rotonde van het op- en afrittencomplex van de E313 in Wommelgem is dinsdagochtend een tram gekanteld. Eerder op de ochtend vond er ook al een zwaar ongeval tussen een tram en een bus plaats in Deurne.

Worden de play-offs afgeschaft? Pro League start een “taboeloze discussie”

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 2 min geleden

Woensdag begint de Pro League aan zijn huiswerk voor het nieuwe tv-contract. Het huidige, dat de profclubs zo’n 80 miljoen euro per seizoen opbrengt, loopt af in 2020. Tegen dan willen de profclubs enkele plooien gladstrijken om met een duidelijk afgebakend product de onderhandelingen met de rechtenhouders aan te kunnen gaan. Het eerste en wellicht moeilijkste agendapunt: de competitieformules van de Jupiler Pro League en Proximus League.

Fabio Aru hakt knoop door en gaat in Giro de strijd aan met toppers Dumoulin en Froome (?)

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 6 min geleden

Fabio Aru (UAE-Team Emirates) verschijnt op vrijdag 4 mei in het Israëlische Jeruzalem aan de start van de Ronde van Italië, zo maakte de wielrenner maandag op zijn Twitter-account bekend.

Restaurants verkopen restjes aan halve prijs

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 16 min geleden

De Deense app ‘Too Good to Go’, die strijdt tegen voedselverspilling, strijkt neer in ons land. Vanaf begin maart kan je in enkele Gentse restaurants de overschotten van de dag gaan afhalen, tegen maximaal de helft van de prijs. Na Gent volgen andere ­steden. ‘Een goede zaak, want nu moeten we elke avond voedsel weggooien.’

Lidl opent nieuwe winkels in Brussel

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 58 min geleden

Supermarktketen Lidl opent dit jaar drie nieuwe winkels in Brussel. Twee openen de komende dagen de deuren, een derde in oktober.

Crevits laat joodse school zonder evolutieleer en seksuele opvoeding doorlichten

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 25 min geleden

Minister Crevits vraagt de onderwijsinspectie een joodse school in Antwerpen grondig door te lichten.

Goed nieuws voor Seppe Smits: het gaat elke dag beter met zijn knie (maar pijnvrij is hij nog niet)

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 54 min geleden

Snowboarder Seppe Smits ziet het weer wat hoopvoller in na de laatste trainingen op de big air, de grote schans. Zijn knie die serieus opspeelde – hij kon na de training zelfs geen trappen meer op zonder pijn – is aan de beterhand.

Derde dopingzaak: Sloveens ijshockeyer betrapt op gebruik verboden middelen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 59 min geleden

Ziga Jeglic, die op de Winterspelen in het Zuid-Koreaanse Pyeongchang uitkomt voor het Sloveense ijshockeyteam, is betrapt op het gebruik van doping. Dat heeft het Internationaal Sporttribunaal (TAS) bekendgemaakt. Jeglic heeft een voorlopige schorsing gekregen.

Bus en tram botsen frontaal in Antwerpen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 7 min geleden

Op het kruispunt van de Ruggeveldlaan en de August Van de Wielelei in Deurne is dinsdagochtend een zwaar verkeersongeval gebeurd. Een bus en een tram botsten er tegen elkaar. De weg is er momenteel volledig versperd.

Antwerpse rechter legt BBI aan de leiband

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 12 min geleden
De BBI tast steeds meer de grenzen van haar onderzoeksbevoegdheid af. De Bijzondere Belastinginspectie vroeg inzage in alle elektronische betalingen met buitenlandse betaalkaarten. Maar een Antwerpse rechter floot de BBI terug. De vraag is echter: voor hoelang?

Amper kwart kinderen correct vastgeklikt in de auto

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 54 min geleden

De gordeldracht van kinderen in ons land blijft te wensen overlaten. Amper 23 procent van hen zit volledig correct vastgeklikt in de wagen, blijkt uit onderzoek van het verkeersveiligheidsinstituut Vias.