NieuwsLijn

Dirk De Wachter: ‘Meer kans om er over vier jaar niet meer te zijn’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 54 min geleden

In Touché op Radio 1 vertelt psychiater Dirk De Wachter (62) over de kanker waar hij al een jaar tegen vecht. De prognose is niet goed. ‘Er is een kans van veertig procent dat ik er over vier jaar nog ben.’

Tot vijf centimeter sneeuw mogelijk: maandag begint op veel plaatsen met winterse neerslag

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 24 min geleden

Terwijl het zondag op de meeste plaatsen bewolkt en vrij koud blijft, kan er in het zuiden van het land ook wat winterse neerslag vallen, zo meldt het KMI. Op maandag is de kans op (smeltende) sneeuw nog wat groter.

Van Aert moet enkel grootse Van der Poel voor zich dulden bij rentree in Antwerpen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 1 min geleden

Mathieu van der Poel heeft zondagmiddag in de Wereldbeker van Antwerpen met glans de eerste confrontatie met Wout van Aert van het nieuwe veldritseizoen gewonnen. De Nederlander reed bij het begin van de tweede ronde weg van de Belgische kampioen en finishte solo met 23 seconden voorsprong. Michael Vanthourenhout werd derde, voor Laurens Sweeck.

Fem van Empel pakt zege in Antwerpse WB-wedstrijd

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 9 sec geleden

De Nederlandse Wereldbeker-leidster Fem van Empel (20) heeft de Scheldecross van Antwerpen gewonnen.

Hoe precies minder Messi toch meer Messi is geworden

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 51 min geleden

Lionel Messi (35) scoorde al drie doelpunten op dit WK. Het hadden er vier kunnen zijn als hij die strafschop tegen Polen had benut. Dan had hij ook in elke van zijn acht laatste wedstrijden gescoord voor Argentinië. De tijden zijn ooit anders geweest. Maar nu lijken Messi en co klaar om wereldkampioen te worden.

Iraanse overheden ‘herbekijken hoofddoekenverplichting’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 16 min geleden

Procureur-generaal Mohammad Jafar Montazeri kondigde tijdens een gesprek met een Iraans nieuwsagentschap aan dat de zedenpolitie opgedoekt is. De uitspraak komt er nadat de Iraanse overheid er al meer dan twee maanden niet in is geslaagd om de protesten in het land onder controle te krijgen.

Franse ster Kylian Mbappé wil meer zijn dan dikbetaalde topvoetballer

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 28 min geleden

Kylian Mbappé speelt met Frankrijk tegen Polen in de achtste finale van het WK. De 23-jarige aanvaller droomde in zijn jeugd alleen over voetbal, maar heeft nu ook ambities buiten het stadion.

‘Goeiemorgen, morgen’ krijgt tweede leven in… Oekraïne

Gezond & Psycho (De Standaard) - 5 uur 47 min geleden

Het nummer ‘Goeiemorgen, morgen’ van Nicole & Hugo is de voorbije dagen plots enorm populair geworden in Oekraïne. Op tal van TikTok-accounts zien we Oekraïners die het nummer meezingen of playbacken. ’Goeiemorgen betekent hier iets anders’, zo luidt het.

Vrijduiker moet gered worden tijdens recordpoging

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 39 min geleden

Vrijduiker Miguel Lozano moest deze week gered worden toen hij het wereldrecord aanviel. Op 125 meter diepte verloor hij het bewustzijn. Bekijk hierboven hoe zijn team hem kon redden.

Ouderlijke woning van Iraanse klimster ‘vernield door autoriteiten’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 7 uur 54 min geleden

Het ouderlijke huis van de Iraanse klimster Elnaz Rekabi is vernield op bevel van de Iraanse overheid. Dat schrijft het regimekritische Iranwire. Op sociale media zijn beelden te zien van medailles tussen puin.

Ernstig zieke Pelé (82) reageert op Instagram: ‘Blijf allemaal kalm en positief. Ik ben sterk’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 8 uur 10 min geleden

Pelé heeft zaterdag op zijn Instagrampagina opnieuw van zich laten horen. De voetballegende was sinds dinsdag opgenomen in het ziekenhuis en werd zaterdag volgens Braziliaanse media overgebracht naar de dienst Palliatieve Zorgen. ‘Ik ben sterk en hoopvol en volg mijn behandeling, zoals gewoonlijk. Blijf Brazilië volgen op het WK’, klinkt het in de post.

Java in hoogste staat van paraatheid na nieuwe uitbarsting van vulkaan Semeru

Gezond & Psycho (De Standaard) - 8 uur 45 min geleden

Op het Indonesische eiland Java geldt het hoogste alarmniveau na een uitbarsting van vulkaan Semeru. Een jaar geleden vielen nog meer dan 50 doden door een uitbarsting.

Burgemeester van Glabbeek met collega’s front tegen verplichte gemeentefusies

Gezond & Psycho (De Standaard) - 9 uur 24 min geleden

Burgemeester van Glabbeek Peter Reekmans (Dorpspartij) wil met een burgemeestersfront een tegenoffensief inzetten tegen verplichte gemeentefusies.

Overzicht | Dit moet u weten over het proces van de eeuw

Gezond & Psycho (De Standaard) - 9 uur 58 min geleden

Volgende week start het proces rond de aanslagen van 22 maart, die werden gepleegd door een terreurcel. 32 mensen kwamen om en 340 anderen raakten daarbij gewond. De verdachten staan nu, ruim zes jaar later, terecht in het proces van de eeuw. Wie staat er terecht en waarvan worden ze verdacht? Journalist Sofie Hens legt het uit in de video hierboven.

Zondag meestal bewolkt, mogelijk (smeltende) sneeuw in Ardennen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 10 uur 14 min geleden

Zondag domineren lage wolken opnieuw het weerbeeld, maar vooral over de zuidoostelijke landshelft kunnen er toch ook een paar opklaringen verschijnen. Geleidelijk bereiken ook meer en meer hoge wolken vanuit Frankrijk ons land.

Trump pleit voor afschaffing grondwet om hem alsnog opnieuw aan de macht te krijgen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 10 uur 36 min geleden

De Amerikaanse oud-president Donald Trump vindt dat ‘alle regels overboord gegooid mogen worden’ opdat hij alsnog kan worden uitgeroepen tot de winnaar van de verkiezingen van 2020.

Bombrieven Spanje allemaal verstuurd vanuit dezelfde Spaanse stad

Gezond & Psycho (De Standaard) - za, 03/12/2022 - 22:38

De bombrieven die enkele dagen geleden naar onder meer de Oekraïense en Amerikaanse ambassade in Spanje zijn verstuurd, blijken allemaal verzonden vanuit de Spaanse stad Valladolid. Er is nog geen verdachte geïdentificeerd, melden Spaanse media.

Lionel Messi leidt Argentinië naar kwartfinale tegen Nederland

Gezond & Psycho (De Standaard) - za, 03/12/2022 - 22:18

Argentinië heeft zich moeiteloos geplaatst voor de kwartfinale op het WK, komende vrijdag tegen Nederland. Lionel Messi flitste in zijn duizendste wedstrijd, Mathew Ryan blunderde.

Loont het de moeite om zelf speculaas te bakken?

Gezond & Psycho (De Standaard) - za, 03/12/2022 - 18:00

In deze helpdesk behandelen we elke dag een vraag bij de eindejaarsfeesten. Vandaag: Ga ik spijt krijgen van mijn idee om zelf speculaas te bakken?

Zo word je (geen) wereldkampioen: Oranje imponeert alweer niet, maar wint wel

Gezond & Psycho (De Standaard) - za, 03/12/2022 - 18:00

Nederland heeft zich ten koste van de Verenigde Staten gekwalificeerd voor de kwartfinale (3-1). Euforie mag (want gewonnen), maar hoeft niet (want het was wederom weinig sprankelend). Een impressie van ter plekke.