NieuwsLijn

Geen winnaar in openingswedstrijd: Genk in slotfase naast Standard

Gezond & Psycho (De Standaard) - 25 min 27 sec geleden

De openingswedstrijd van het seizoen heeft geen winnaar opgeleverd. Lange tijd leek Standard op weg naar de zege na een goal van Laifis, maar in de blessuretijd zorgde Bongonda alsnog voor de gelijkmaker.

De weg naar de vrijheid passeert niet langs Pukkelpop

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 44 min geleden

De annulering van Pukkelpop is de kroniek van een aangekondigde ontgoocheling. Ze toont zowel de verantwoordelijkheidszin van de organisatoren als de onvoorspelbaarheid van de toekomst.

Schoten afgevuurd op begrafenis Haïtiaanse president

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 3 min geleden

De begrafenis van de vermoorde Haïtiaanse president Jovenel Moise draaide vrijdag uit op chaos toen er geweerschoten weerklonken. Ambassadeurs moesten in allerijl vluchten. Dat meldt het internationaal persagenschap Reuters.

De verfoeide lockdown was toch niet zo’n slecht idee

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 58 min geleden

Na anderhalf jaar corona met lockdowns worden de eerste balansen opgemaakt. Was de remedie erger dan het virus zelf? Als het om overlijdens op de korte termijn gaat, allicht niet. Conclusies trekken over het mentale welzijn is lastiger.

Dylan Groenewegen pakt tweede ritzege in Ronde van Wallonië na sterke sprint

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 57 min geleden

Dylan Groenewegen (Team Jumbo-Visma) heeft de vierde etappe van de Ronde van Wallonië gewonnen.

Festivals Horst en Paradise City gaan wel door: ‘Organisatie haalbaar ondanks nieuwe regels’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 19 min geleden

De festivals Paradise City en Horst gaan voorlopig gewoon door. Pukkelpop liet vrijdag weten dat de editie van 2021 definitief geannuleerd wordt, vanwege de maandag aangescherpte testmaatregelen.

Brandweerlui kunnen net op tijd wegrijden van wild inferno

Gezond & Psycho (De Standaard) - 6 uur 52 min geleden

In Californië kampen ze nog altijd met enkele hevige bosbranden. In het hartje van de staat, nabij Nevada, woedt sinds begin juli de Tamarack-brand. Enkele brandweerlieden waren ter plaatse om mensen te evacueren, maar kwamen uiteindelijk zelf met de schrik vrij. Dat blijkt uit bovenstaande beelden die ze maakten van hun interventie.

Novak Djokovic moet niet onderdoen voor Nina Derwael

Gezond & Psycho (De Standaard) - 8 uur 17 min geleden

Dit zijn de Olympische Spelen: bekende gezichten uit verschillende sporttakken op een zakdoek. Zo liep onze medaillehoop Nina Derwael de tenniskampioen Novak Djokovic tegen het lenige lijf.

Crevits laat voorschot van 1,8 miljoen euro voor Pukkelpop onderzoeken

Gezond & Psycho (De Standaard) - 9 uur 1 min geleden

Vlaams minister van Economie Hilde Crevits (CD&V) laat onderzoeken in hoeverre Pukkelpop nog aanspraak kan maken op de 1,8 miljoen euro voorschot die de festivalorganisator heeft aangevraagd bij de Vlaamse overheid. Dat voorschot is goedgekeurd, maar nog niet uitbetaald.

Na de zondvloed: spooksnelweg omgetoverd tot kilometerslang megastort

Gezond & Psycho (De Standaard) - 9 uur 7 min geleden

De A601, een stukje snelweg ten noorden van Luik, werd in 2014 volledig afgesloten. Maar sinds afgelopen weekend wordt de spooksnelweg wel weer gebruikt, als tijdelijke afvalopslagplaats. Door de overstromingen zou er 1.500.000 ton afval ontstaan zijn. Fotograaf Sébastien Van Malleghem trok met zijn drone naar Luik en maakte bovenstaande luchtbeelden van het kilometerslange stort.

Neutrale zone sluit na foute geruchten over verblijfsvergunning

Gezond & Psycho (De Standaard) - 9 uur 22 min geleden

De neutrale zone, die opgezet was om de hongerstakers in onder meer de Begijnhofkerk in Brussel naar de bestaande procedures te leiden, sluit vanaf maandag de deuren voor het algemeen publiek. Staatssecretaris Sammy Mahdi (CD&V) neemt die beslissing omdat het foute gerucht de ronde deed dat wie zich zou aanbieden een verblijfsvergunning zou krijgen.

Boot zinkt met 45 migranten aan boord voor de kust van Turkije

Gezond & Psycho (De Standaard) - 9 uur 52 min geleden

Een migrantenboot met 45 mensen aan boord is voor de kust van Turkije gezonken. Dat meldt het Turkse ministerie van Defensie vrijdag. Reddingsoperaties zijn aan de gang.

Jeff Bezos ondanks ruimtereis niet officieel erkend als astronaut

Gezond & Psycho (De Standaard) - 11 uur 20 min geleden

Jeff Bezos heeft afgelopen dinsdag dan wel een ruimtevlucht gedaan, hij mag zich toch niet officieel astronaut noemen. Op de dag van Bezos’ ruimtevlucht zijn de regels voor die formele erkenning aangescherpt.

Ook ‘Bevrijdingsfeest’ van zoon Pierre Van Damme geannuleerd

Gezond & Psycho (De Standaard) - 11 uur 26 min geleden

Nadat de organisatie van Pukkelpop eerder vandaag liet weten dat het festival niet doorgaat omdat de grootschalige testing van zoveel jongeren niet haalbaar is, laat nu ook Tom Van Damme, de zoon van vaccinoloog Pierre Van Damme, weten dat zijn ‘Bevrijdingsfeest’ is geannuleerd. Dat schrijft hij op sociale media.

KMI waarschuwt met code oranje voor felle onweersbuien in het oosten van het land

Gezond & Psycho (De Standaard) - 11 uur 29 min geleden

Het KMI voorspelt plaatselijke, felle onweersbuien met veel neerslag op korte tijd, hagel en windstoten van zaterdagmiddag tot zaterdagnacht. Daarom heeft het KMI code oranje voor onweer afgekondigd in het oosten van het land, in het westen geldt dan code geel.

Van Gucht: ‘We raden aan om kind te testen voor kamp’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 11 uur 49 min geleden

‘Het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames stijgen verder, maar aan een trager tempo en dat is goed nieuws’, zei viroloog Steven Van Gucht tijdens de laatste persconferentie van Sciensano en het Crisiscentrum. Hij waarschuwde wel voor superverspreiding op grote evenementen: ‘We moeten de balans bewaken.’

Grote corona-uitbraak op Chirokamp: 73 van 106 leden testen positief

Gezond & Psycho (De Standaard) - 12 uur 19 min geleden

Een Chirobeweging uit Scherpenheuvel-Zichem is van kamp teruggekeerd met flink wat coronabesmettingen: 73 op 106 deelnemers testten positief. De 29 anderen worden vrijdag een tweede keer getest.

Pukkelpop gooit handdoek in de ring: geen editie 2021

Gezond & Psycho (De Standaard) - 12 uur 41 min geleden

Daags nadat de opbouw van het festivalterrein werd stilgelegd, heeft Pukkelpop besloten om de editie 2021 te annuleren. Het meerdaagse festival ziet geen manier om de organisatie op poten te kunnen zetten volgens de aangescherpte testmaatregelen.

Gewapende man verschanst zich in woning in Vrasene

Gezond & Psycho (De Standaard) - 13 uur 3 min geleden

In Vrasene, een deelgemeente van Beveren, heeft een gewapende man zich vrijdagochtend verschanst in een woning. Dat meldt het parket van Oost-Vlaanderen. Volgens Het Laatste Nieuws werden schoten gelost.

Zesjarige Nathan kuist Pepinster op in graafmachine

Gezond & Psycho (De Standaard) - 13 uur 24 min geleden

De beelden van een opmerkelijke helper in de straten van Pepinster wordt gretig gedeeld op sociale media. Het gaat om de zesjarige Nathan, die als de beste een graafmachine bedient. ‘Hij stond erop om te komen helpen’, zegt zijn papa. ‘Wij keken hier niet van op.’