NieuwsLijn

Sadtopographies verzamelt de meest deprimerende plaatsen van Google maps

Gezond & Psycho (De Standaard) - zo, 07/04/2019 - 17:20

Wie in de Vortekoestraat of Oude Zak woont, kan het beamen: er zijn elegantere adressen te vinden. Toch kan het altijd erger, zo bewijst Instagrammer Sadtopographies. Hij zoekt de meest deprimerende plaatsnamen op, en verzamelt ze op zijn account. Van Disappointment Island tot Worthless Road: dit zijn de meest beklagenswaardige plaatsnamen op Google Maps.

Wanty-Groupe Gobert trekt twee beloften aan

Gezond & Psycho (De Standaard) - 30 min 19 sec geleden

Wanty-Groupe Gobert heeft zich voor de volgende twee jaar versterkt met Aimé De Gendt en Alfdan De Decker. Dat heeft de wielerploeg maandag laten weten.

Peter Verhelst haalt shortlist Bookspot Literatuurprijs

Gezond & Psycho (De Standaard) - 44 min 16 sec geleden

Slechts één Vlaming, schrijver-dichter Peter Verhelst, prijkt op de shortlist van zes genomineerden voor de Bookspot Literatuurprijs 2018, sinds 1 maart dit jaar de nieuwe naam van de ECI Literatuurprijs, op haar beurt de opvolger van de sinds 1987 toegekende AKO Literatuurprijs.

Tweede moordenaar Kitty Van Nieuwenhuysen mag niet vrijkomen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 55 min geleden

De Brusselse strafuitvoeringsrechtbank is maandag niet ingegaan op de vraag van Hassan Iasir, één van de moordenaars van agente Kitty Van Nieuwenhuysen, om een regime van beperkte detentie te krijgen. Dat meldt het Brusselse parket.

Drie matchen schorsing voor revanche van Mbappé in beroep bevestigd

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 25 min geleden

Paris Saint-Germain zal drie wedstrijden in de Ligue 1 niet kunnen rekenen op Kylian Mbappé. De 19-jarige aanvaller moet dan een schorsing uitzitten na zijn uitsluiting in de partij tegen Nîmes, op 1 september. De Franse voetbalbond (FFF) bevestigde maandag in beroep de sanctie.

‘Onderminister die banden Trump met Rusland onderzoekt, wil opstappen’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 7 min geleden

De Amerikaanse onderminister van Justitie, Rod Rosenstein, heeft maandag besloten zelf op te stappen, om te vermijden te worden ontslagen door president Donald Trump. Dat melden Amerikaanse media.

Zo'n honderd mensen sterven omdat vervangorgaan te laat komt

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 19 min geleden

Zondag trokken bijna 27.000 Vlamingen naar hun stad- of gemeentehuis om zich te laten registeren voor een orgaandonatie. Het initiatief kwam van het VTM-programma ‘Make Belgium Great Again’. Het aanbod groeit, ‘maar het zal de vraag nooit overschaduwen’, zegt Luc Colenbie van het transplantatiecentrum van UZ Gent.

Van Moer pakt verrassend zilver op WK tijdrijden voor beloften, Deen verlengt wereldtitel

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 28 min geleden

De Deen Mikkel Bjerg heeft het WK tijdrijden voor beloften gewonnen. De Deense titelverdediger was in Oostenrijk veruit de snelste op een heuvelachtig parcours. Onze jong landgenoot Brent Van Moer (20) stoomde verrassend naar een zilveren medaille.

Finale Davis Cup tussen Frankrijk en Kroatië in Rijsel op gravel

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 29 min geleden

De finale van de Davis Cup tussen gastland Frankrijk en Kroatië zal in het Stade Pierre-Mauroy in Rijsel op gravel gespeeld worden. Dat heeft de Franse tennisbond (FFT) maandag laten weten. De eindstrijd staat van 23 tot 25 november op de agenda.

Parijs vernoemt straat naar ‘la reine du tricot’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 31 min geleden

Sonia Rykiel overleed in 2016, maar vergeten is ze nog lang niet. Om dat te benadrukken, krijgt de Franse modeontwerpster in haar geliefde Parijs een straat die naar haar is vernoemd.

Geen wachtlijsten meer voor woonzorgcentra

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 34 min geleden

De bezettingsgraad in de Belgische woonzorgcentra ligt gemiddeld hoog, maar is de voorbije drie jaar licht gedaald. Dat toont een studie van consultancybureau Probis in opdracht van ING aan.

Wat verschijnt daar vanachter de wand? Blind date 2.0

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 37 min geleden

VTM reanimeert het datingprogramma ‘Blind date’, met Nathalie Meskens als gastvrouw. Kan ‘Blind date’ nog opwindend zijn in tijden van Tinder en extreme dating-tv als ‘Blind getrouwd’ en ‘Dating naked’?

Goederentrein belandt in rivier na instorting brug

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 40 min geleden
In de Amerikaanse staat Iowa is een trein in een rivier terechtgekomen. De goederentrein ontspoorde nadat een brug over de rivier instortte. Op dronebeelden is te zien hoe groot de ravage is.

France Football reikt dit jaar eerste Gouden Bal voor vrouwen uit en introduceert de Kopa Trofee

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 45 min geleden

De Ballon d’Or, ‘s werelds meest prestigieuze individuele voetbalprijs, krijgt dit jaar voor het eerst een vrouwelijke winnaar. France Football, dat sinds 1956 instaat voor de organisatie, zal op 3 december naast een man ook een vrouw onderscheiden met de trofee.

Antwerpse politie netwerkt met bedrijven rond terrorismebestrijding

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 12 min geleden

Met Shield wil de Antwerpse politie netwerken met plaatselijke bedrijven om de informatiegaring rond terrorisme te verbreden en te stroomlijnen.

Franse regering wil buitenlandse vrachtwagens belasten

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 15 min geleden

De Franse regering wil buitenlandse vrachtwagens belasten voor het gebruik van de Franse wegen. De transportsector reageert bezorgd.

Rusland levert modern raketsysteem aan Syrië

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 27 min geleden

Rusland zal binnen de twee weken Syrië voorzien van een krachtig S-300-luchtafweersysteem. Dat heeft de Russische minister van Defensie, Sergej Sjojgoe, maandag bekendgemaakt. De aankondiging is een waarschuwing voor Israël, dat volgens het Kremlin vorige week het neerschieten van een Russisch vliegtuig uitlokte.

Waarom een stroomtekort het toerisme een boost kan geven

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 39 min geleden
In november dreigt ons land last te hebben van een stroomtekort. Maar volgens Kamagurka zal dat tekort ook een opvallend positief gevolg hebben.

Van de Brexit tot warmtepompboilers: hier maakt de Vlaamse regering extra middelen voor vrij

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 44 min geleden

Tijdens zijn jaarlijkse septemberverklaring kon minister-president Geert Bourgeois (N-VA) voorstellen welke zaken volgend jaar op meer budget kunnen rekenen. Het gaat vooral om algemene cijfers eerder dan concrete projecten, al zaten er toch ook een paar verrassingen bij.

Ook tijdens de afschakeling worden we betaald

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 47 min geleden

Een bedrijf dat stilvalt door het afschakelplan moet zijn werknemers toch betalen. Voka hoopt alvast dat het niet zover komt.