NieuwsLijn

Sadtopographies verzamelt de meest deprimerende plaatsen van Google maps

Gezond & Psycho (De Standaard) - zo, 07/04/2019 - 17:20

Wie in de Vortekoestraat of Oude Zak woont, kan het beamen: er zijn elegantere adressen te vinden. Toch kan het altijd erger, zo bewijst Instagrammer Sadtopographies. Hij zoekt de meest deprimerende plaatsnamen op, en verzamelt ze op zijn account. Van Disappointment Island tot Worthless Road: dit zijn de meest beklagenswaardige plaatsnamen op Google Maps.

Nooit eerder kon een vrouw deze spectaculaire sprong landen op een snowboard

Gezond & Psycho (De Standaard) - 8 min 10 sec geleden
De Australische Anna Gasser (29) heeft in Oostenrijk een primeur te pakken gekregen. Als eerste vrouw ooit heeft ze een Triple Cork-sprong tot een goed einde kunnen brengen.

Union vraagt in aangetekende brief aan KBVB duidelijkheid over situatie in Proximus League

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 13 sec geleden

Voetbalclub Union Sint-Gillis heeft een aangetekende brief verstuurd naar Peter Bossaert, de CEO van de Belgische voetbalbond, en bondsprocureur Marc Rubens. De Brusselaars vragen meer duidelijkheid over het verloop van de competitie.

Schoolvoorstelling Stijn Meuris stopgezet na incident: ‘Hij gooide mijn gsm door de zaal’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 16 min geleden
Een schoolvoorstelling van Stijn Meuris voor leerlingen van de Provinciale School Diepenbeek is dinsdagnamiddag behoorlijk uit de hand gelopen . Meuris gooide de gsm van een zestienjarige door de zaal omdat die erop bleef tokkelen tijdens zijn voorstelling over de Eerste Wereldoorlog. “Daarna werd ik uit de zaal gezet”, zegt de tiener. De voorstelling werd stilgelegd omdat het incident escaleerde.

Zo werd de geboorte van prins Charles in 1948 aangekondigd op de Britse televisie

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 30 min geleden
De Britse kroonprins Charles wordt vandaag 70. Bekijk in bovenstaande video hoe het Britse volk, dat in 1948 een televisie in huis had, de komst van de 'royal baby' vernam.

Begint alles gewoon opnieuw voor June/Offred?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 32 min geleden

Geen fan van het tweede seizoen van The Handmaid’s Tale? Dan kan u ook afstemmen op de klassieker: The Shawshank Redemption. Of kijk naar een bekroonde animatiefilm, het is een wat anders.

Antwerpse Meir blijft duurder dan Brusselse Nieuwstraat

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 41 min geleden

De Meir in Antwerpen is ook dit jaar de duurste locatie in België om winkelruimte te huren. Twee jaar geleden deelden de Meir en de Brusselse Nieuwstraat nog de koppositie, sinds vorig jaar staat de Antwerpse winkelstraat alleen op het hoogste schavotje.

Spelersmakelaar die achter Moeskroen zou zitten: ‘Al drie jaar niet meer in Moeskroen geweest’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 42 min geleden
Terwijl het Belgische gerecht is binnengevallen bij Moeskroen en bij verschillende bestuurders van de club, zat Pini Zahavi, de supermakelaar die als spil van het onderzoek wordt aanzien, op een terrasje in Barcelona. Hij viel uit de lucht toen we hem contacteerden in verband met de huiszoekingen.

Blijft Albert Heijn in België? Muller beslist pas in 2019

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 50 min geleden

Of de formule Albert Heijn in België blijft, gaat Ahold Delhaize-topman Muller pas in 2019 beslissen. ‘Delhaize en Albert Heijn kunnen veel zaken van elkaar leren’, klinkt het.

Katholiek onderwijs vraagt twee jaar ingroeiperiode voor nieuwe eindtermen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 9 min geleden

Het Katholiek onderwijs stelde woensdag zijn leerplannen voor van de eerste graad secundair onderwijs. De nieuwe eindtermen zouden in principe op 1 september 2019 moeten starten, maar het katholiek onderwijs vraagt om een ingroeiperiode van twee à drie jaar voor de scholen.

Brexicon: een handige gids voor de Brexit

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 25 min geleden
Een snelle blik op vier cruciale begrippen die blijven terugkeren in het Brexit-debat.

Ex-Delhaize-baas Muller heeft plannen met Ahold Delhaize

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 28 min geleden

Frans Muller, de Nederlander die tussen 2014 en 2106 de Delhaize Group runde, is sinds juli de nieuwe baas van Ahold Delhaize. Muller is ambitieus maar doordacht, en heeft een duidelijke kijk op waar de kansen liggen voor Ahold Delhaize. ‘We zijn als retailer uniek in de wereld.’ Van Muller kunnen we een groeiversnelling verwachten via interne groei, overnames en partnerships in technologie.

Salvini zoekt inspiratie bij Leterme

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 29 min geleden

In hun strijd tegen de Europese begrotingsorthodoxie overwegen de Italianen een beproefd middel: de gaten dichten met spaargeld van de burgers.

Oppositie legt premier Michel op de rooster over VN-migratieakkoord

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 34 min geleden
Zal ons land het VN-migratieakkoord ondertekenen of niet? Die vraag van de oppositie beantwoordde premier Charles Michel vanmiddag in de Kamer nog niet. 'Is er nog een premier in dit land die niet elke week moet veranderen van mening, omdat hij danst naar de pijpen van de N-VA?'

Kapper Mathilde bij nieuwe hofleveranciers Belgisch koningshuis

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 35 min geleden

Het Belgische koningshuis verwelkomt vier nieuwe hofleveranciers: champagneproducent Paul-François Vranken, uurwerkmaker en juwelier Cosyns, glas- en porseleinkunstenares Caroline De Pierpont en kapper-haarstilist Frédéric Van Espen.

Quiz: vindt u de beeldmanipulaties in deze foto’s?

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 39 min geleden
Nieuwsfoto’s worden al eens bewerkt, maar een geoefend oog haalt die gemanipuleerde beelden er meteen uit. Omdat wij van lezers houden met een scherpe blik, bieden we u graag deze test aan.

Eddy De Smedt verlaat BOIC met tevreden gevoel en basis voor de toekomst: “Logisch dat sport ook communautair is”

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 44 min geleden

De jaargang 2018 zal in sporttermen voor België herinnerd worden als een uitmuntend jaar. Te midden van alle euforie neemt Eddy De Smedt, directeur topsport van het Belgisch Olympisch Interfederaal Comité (BOIC), op 30 november afscheid na 33 jaar. Zijn vertrek, verplicht als gevolg van zijn pensioengerechtigde leeftijd, geeft De Smedt geen echt voldaan gevoel.

Nieuwe defensieminister Loones verwelkomd met militair defilé

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 47 min geleden
Sander Loones (N-VA) is dinsdag begonnen als minister van Defensie, belast met Ambtenarenzaken, in de regering Michel. Hij volgt Steven Vandeput op. Loones werd door het leger in Evere verwelkomd met een militair defilé.

Bellen naar het buitenland wordt goedkoper

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 50 min geleden

Vanaf 15 mei 2019 wordt het goedkoper om naar een ander EU-land te bellen. Het Europees Parlement heeft woensdag wetsontwerp goedgekeurd om telefoon- en smskosten in te perken.

Boksbond wil wereldkampioen Charr titel afnemen en schorsen na positieve dopingtest

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 51 min geleden

De World Boxing Association (WBA) wil Manuel Charr, wereldkampioen bij de zwaargewichten, een schorsing van zes maanden opleggen na een positieve dopingtest. Dat heeft de WBA woensdag aan de Duitse boksbond BDB laten weten. De 34-jarige Charr, die van Syrische afkomst is maar in Keulen woont, zou ook zijn wereldtitel verliezen.