nederland

Nederlandse slaapcentra - Rapport 2016

di 15 november 2016

Onze Nederlandse collega's, ApneuVereniging Nederland, doen elk jaar onderzoek naar de diagnose en behandeling van slaapapneu. Het ene jaar een uitgebreid onderzoek onder patiënten. Het andere jaar vragen ze slaapcentra naar hun aanpak en werkwijze. Dit laatste was in 2016 het geval. Van de 86 slaapklinieken deden er 85 mee aan dit uitgebreide onderzoek.

Lees verder voor een aantal opmerkelijke uitslagen uit dit onderzoek.

Tags:

Nederlandse slaapcentra beoordeeld

vr 06 november 2015
Rapport slaapcentra (Nederland)

Sinds 2004 houden de Nederlandse collega's van de ApneuVereniging elke twee jaar een onderzoek onder patiënten over hun ervaringen met de slaapcentra. De uitslagen van het laatste grote onderzoek zijn 6 november gepubliceerd en gepresenteerd op een symposium voor professionals. Aan dit onderzoek hebben bijna 3600 patiënten mee gedaan. De best beoordeelde topklinieken zijn gelegen in Leiden, Terneuzen, Winterswijk, Woerden en Zwolle/Groningen.

Tags:

Nederlandse patiënten willen gezondheid online regelen

do 08 oktober 2015

Nederlandse patiënten willen handige online toepassingen om hun zorg te regelen. Zij zien voordelen in het opzoeken van informatie over zorg en gezondheid op het internet. Ook willen zij via het internet recepten aanvragen, een afspraak maken met de dokter, of de zorgverlener een e-mail sturen met een vraag. Dat lijkt hen gemakkelijk en tijdsbesparend. Een derde van de zorggebruikers vindt het handig om online zijn eigen medische gegevens in te zien.