diagnose

ZOL Genk test thuis slaapapneu diagnose

za 17 maart 2018

Het Belang van Limburg brengt een artikel over de diagnose technologie ontwikkeld door EctoSense: "Een half miljoen Belgen kampt met slaapapneu, waarbij de adem ’s nachts stokt met hevig snurken en oververmoeidheid tot gevolg. Voor de diagnose van slaapapneu moet je nu nog een nacht doorbrengen in een slaaplabo, maar binnenkort kan dat ook thuis. Een Leuvense start-up heeft een minitoestel ontwikkeld dat je op je voorhoofd of vinger kleeft en dat ’s nachts slaapapneu opspoort." In ZOL Ziekenhuis Oost-Limburg (Genk en Lanaken) zijn de testresultaten veelbelovend, zo getuigt slaaparts Susie Klerkx.

Ontwikkeling in diagnose slaapapneu haalt 1,5mln investering

vr 16 maart 2018

Op Wereld Slaap Dag 2018 maakte Ectosense bekend dat ze een overeenkomst met een investeringspartner afgesloten hebben voor hun product voor diagnose van slaapapneu. Bart Van Pee, de CEO had hun product reeds voorgesteld op onze lentebijeenkomst 2018, onlangs op 3 maart. Hij kon toen het bericht van de investering nog niet bekend maken. VTM Nieuws trok naar Leuven voor een kort interview (voor video, klik op lees verder).

Lentebijeenkomst 2018

za 03 maart 2018
Lentebijeenkomst 2018 Sprekers

Ons programma voor de Lentebijeenkomst 2018

• Wat te verwachten van draagbare hulpmiddelen in de gezondheidszorg?
    Walter De Raedt, Onderzoekscentrum IMEC
  • Technologische ontwikkeling voor diagnose van slaapapneu
    Bart Van Pee, CEO Ectosense, Leuvense start-up
  • Leefstijl bij slaapapneupatiënten
    prof dr Johan Verbraecken, UZA
  • Hoe beheer je je eigen patiëntendossier?
    Mark De Quidt, ApneuVereniging Vlaanderen

Op zaterdag 3 maart 2018 van 14u tot 17u