webinar

Uitnodiging webinar overgewicht door prof Van der Schueren (video)

di 19 januari 2021
Professor Bart Van der Schueren

In onze peiling over de aanbevelingen van het KennisCentrum voor de Gezondheidszorg sprak 70% zich uit voor het opnemen van een Zorgpad Leefstijl in de behandeling van slaapapneu, om onder meer overgewicht aan te pakken (11% vindt dit overbodig). Niet elke slaapapneu patiënt heeft overgewicht, maar er is wel wederzijdse beïnvloeding. Professor Bart Van der Schueren is onze spreker op de eerste webinar van 2021, op dinsdag 19 januari. Hij is voorzitter van BASO, de Belgische Vereniging voor de studie van obesitas, en endocrinoloog aan de Obesitaskliniek van UZ Leuven. Wij zijn benieuwd naar wetenschappelijke inzichten over duurzame oplossingen. In een korte video stelt hij zich zelf voor en wat hij zal behandelen in de webinar. Schrijf je tijdig in!

Webinar prof Johan Verbraecken (UZA)

di 22 december 2020

Op 22 december 2020 houden we ons derde en laatste webinar van najaar 2020 met prof dr Johan Verbraecken, slaaparts en medisch verantwoordelijke van het slaapcentrum van UZ Antwerpen in Edegem. We delen hier de presentatie van professor Verbraecken, de inleiding door onze voorzitter Mark De Quidt, de lijst vragen die vooraf gesteld werden, deze die live aan bod komen en de evaluatie. Leden en vrienden kunnen de video opname uitgesteld bekijken.

Tags: