Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 45 min 39 sec geleden

Wat is de nieuwe functie van Kris Peeters eigenlijk?

1 uur 3 min geleden

Kris Peeters verdween na de verkiezingen van 26 mei naar het Europese toneel. Hij is Europees Parlementslid, maar wat doet hij daar precies?

Nafi Thiam deze keer niet genomineerd voor World Athletics Awards

1 uur 5 min geleden

De Internationale Atletiekfederatie IAAF heeft de elf atletes bekendgemaakt die kans maken op de prijs Atlete van het Jaar. Nafi Thiam, die in 2017 de trofee als eerste Belgische ooit won, staat deze keer niet op de lijst.

LIVE. Puigdemont: 'Als één land de vrije meningsuiting ondermijnt, bedreigt dat ons allen'

1 uur 29 min geleden
In Brussel wordt op dit moment een betoging gehouden als steun aan de Catalaanse separatisten die door het Spaanse hooggerechtshof tot celstraffen veroordeeld werden wegens opruiing. Enkele tientallen mensen verzamelden op het Schumanplein.

Brusselse politie start onderzoek naar incident met motor in garage naast hoofdcommissariaat

1 uur 31 min geleden

De Brusselse politie gaat onderzoeken wat er zaterdag precies gebeurde in de garage naast haar commissariaat aan de Grote Markt. Tegenover De Standaard getuigden vijf opgepakte klimaatactivisten over politiegeweld.

Zoë Kravitz wordt Catwoman naast Robert Pattinson

1 uur 32 min geleden

Zoë Kravitz heeft de rol van Catwoman beet in de nieuwe film over de superheld Batman.

Dit is het rittenschema van de Tour de France 2020: “Geen Tour voor rouleurs, maar voor klimmers”, aldus Tourbaas Christian Prudhomme

1 uur 50 min geleden

De Tour de France van 2020 start in Nice en eindigt in Parijs. Onderweg moeten de renners 3.470 kilometer overbruggen. Dat werd dinsdagmiddag bekendgemaakt op de Tour-voorstelling in Parijs. Onderweg moeten de renners één tijdrit over 36 km, naar Planche des Belles Filles, acht bergetappes met drie aankomsten bergop, drie geaccidenteerde ritten en negen vlakke ritten trotseren voor ze Parijs bereiken. “Het is een parcours voor klimmers, niet echt voor rouleurs”, zegt Tourbaas Christian Prudhomme bij de presentatie.

De man die vocht voor een saai leven

2 uur 5 min geleden
De memoires van Elton John zijn op het botte af eerlijk, zo grappig en schandalig als u had verwacht, maar ook welbespraakt en zelfs bedachtzaam

“Ironisch dat ‘agressieve’ Max Verstappen nu klaagt over aanrijding door Leclerc”

2 uur 6 min geleden
Voormalig F1-piloot Jolyon Palmer vindt het opmerkelijk dat uitgerekend Max Verstappen moord en brand schreeuwt omdat hij bij de start van de GP van Japan door Charles Leclerc wordt aangereden.

Brussels cohousingproject richt zijn pijlen nu op New York

2 uur 9 min geleden

Na 26 huizen in het Brusselse, gaat het Belgische cohousingproject Cohabs ook in New York aan de slag. Het bedrijf heeft daarvoor vijftien miljoen euro opgehaald bij investeerders, onder wie AG Real Estate.

'Een score voor Jan Jambon? - Eén op tien, voor de moeite': en toen kwam Jambon binnen

2 uur 10 min geleden
Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) is vandaag te gast in de les Politicologie van professor Carl Devos aan de UGent. Net op het moment dat Jambon het auditorium binnenwandelde, lieten enkele studenten Politieke Wetenschappen in een video horen wat ze van het regeerakkoord van Jambon vinden. Maar Jambon leek de lage score van een studente niet aan zijn hart te laten komen.

Overleden grootvader gaat viraal na laatste grap: 'Hallo, laat me uit die kist'

2 uur 38 min geleden
De Ier Shay Bradley is vorige week overleden, nadat hij jarenlang had gevochten tegen een aanslepende ziekte. Zaterdag werd de man begraven en daar had hij nog één verrassing in petto voor alle aanwezigen.

Filip en Mathilde voor het eerst met ‘koninklijke’ trein op staatsbezoek

3 uur 1 min geleden

Koning Filip en koningin Mathilde zijn dinsdagochtend naar het Groothertogdom Luxemburg vertrokken voor een driedaags staatsbezoek. Dat doen ze voor het eerst met de trein. Speciaal voor hen en de Belgische delegatie legde de NMBS een extra verbinding in vanuit het station Brussel-Luxemburg.

Modeontwerpster Sophia Kokosalaki overleden

3 uur 11 min geleden
De Griekse modeontwerpster Sophia Kokosalaki is gisteren overleden op haar 47ste. Haar bekendste ontwerp was de jurk die Björk droeg op het slotgala van de Olympische Spelen in 2004.

Pharrell schaamt zich voor eigen nummers

4 uur 18 min geleden

Pharrell Williams (46) kijkt niet altijd met een tevreden gevoel terug op zijn eigen oeuvre. Dat zegt de Amerikaanse zanger, songwriter en producer in een interview met het mannenblad GQ.

Apengeluiden en nazigroet van fans? Bulgaren minimaliseren de feiten na stopgezette interland tegen Engeland

4 uur 27 min geleden

Hoewel de EK-kwalificatiewedstrijd tussen Bulgarije en Engeland maandag twee keer werd stilgelegd, beweert de Bulgaarse bondscoach Krasimir Balakov dat hij niets van racisme heeft gehoord in het stadion in Sofia. “Het is een heel gevoelig onderwerp. Ik denk dat er niemand in Bulgarije is die achter racisme staat”, zei Balakov. “Maar tegelijkertijd is het heel vreemd hoe de voetbalwereld met dit onderwerp om gaat. Ik heb tijdens de wedstrijd echt helemaal niets gehoord.”

Dodental van tyfoon Hagibis stijgt naar 66

4 uur 32 min geleden

In Japan is het aantal dodelijke slachtoffers van de tyfoon Hagibis verder opgelopen tot 66. Er worden ook nog steeds 15 mensen vermist. Dat heeft de Japanse openbare omroep NHK dinsdag gemeld. Meer dan 210 personen liepen verwondingen op.

Luca Brecel meteen uitgeschakeld in English Open Snooker

5 uur 15 min geleden

Luca Brecel (WS-27) werd maandagavond in het Engelse Crawley meteen uitgeschakeld in het English Open snooker. De 24-jarige Limburger leed een 4-1 nederlaag tegen de Pool Adam Stefanow (WS-90).

Storm houdt lelijk huis in Koksijde

5 uur 16 min geleden

De kust is maandag even voor 21.00 uur getroffen door een zware storm. In amper een uur tijd liepen er bij de hulpdiensten zo’n vijftig oproepen binnen. Vooral Koksijde is zwaar getroffen en kreeg ongeveer de helft van de oproepen.

België wil preolympisch toernooi Belgian Cats organiseren maar dat zal zeker niet in Antwerpen zijn

5 uur 27 min geleden

Van 2 tot 9 februari 2020 gaat het preolympisch tornooi basketbal voor vrouwen door. De Belgian Cats zijn na de vijfde plaats op het EK in Servië daarvoor gekwalificeerd. Er worden op vier locaties wereldwijd een preolympisch tornooi ingericht.

Bart Vertenten eist 130.000 euro schadevergoeding van voetbalbond

6 uur 9 min geleden

Voormalig topscheidsrechter Bart Vertenten eist voor de arbeidsrechtbank in Brussel een opzeggingsvergoeding en een vergoeding wegens rechtsmisbruik van 130.000 euro van de Belgische voetbalbond. Dat meldt Het Laatste Nieuws.