Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 2 min 27 sec geleden

‘War on drugs heeft gefaald, meer nood aan preventie en zorg’

9 min 8 sec geleden

Na een ontluisterende reportage van het VRT-programma ‘Pano’ over de Antwerpse drugsproblematiek, stelt ex-politieambtenaar en Samen-politica Jinnih Beels dat de war on drugs gefaald heeft en er een zogenaamd driesporenbeleid nodig is van preventie, zorg en het aanpakken van de grootste criminelen.

Grote wijnglazen, grote dorst

9 min 30 sec geleden
Wie op zijn lijn let, eet best uit een klein bord. Kleine serviezen geven ons sneller het gevoel dat we genoeg hebben, ook al is de portie even groot. Hetzelfde effect zou ook wel eens kunnen spelen als we wijn drinken uit moderne, grote glazen, melden wetenschappers van de University of Cambridge in een paper die vandaag in het vakblad The BMJ verschijnt (niet toevallig als onderdeel van de kersteditie).

'Mirakelbaby' overleeft na geboorte met hart buiten lichaam

12 min 30 sec geleden
In het Verenigd Koninkrijk heeft een klein medisch mirakel plaatsgevonden. Een Britse baby zag er eind november het levenslicht, maar werd geboren met haar hart buiten het lichaam.

Politie verspreidt ‘most wanted’-lijst voor 9 onbekende relschoppers

38 min 30 sec geleden

In het onderzoek naar de verschillende rellen die in de loop van de maand november plaatsvonden in Brussel, heeft de politie donderdag een opsporingsbericht verspreid voor negen relschoppers.

Oost-Vlaanderen staat te springen om boekhouders

1 uur 30 sec geleden
Dankzij de groeiende economie nemen ook de activiteiten op de Belgische arbeidsmarkt toe. In Oost-Vlaanderen steeg het aantal vacatures binnen financiën en verzekeringen dit jaar met maar liefst 20% ten opzichte van vorig jaar. Els Van Der Veken, Associate Director bij Walters People, licht een aantal trends toe die zich voordoen op de Oost-Vlaamse arbeidsmarkt.

‘Seksuele zorg uit de sfeer van prostitutie halen’

1 uur 9 min geleden
De vzw Aditi wil een duidelijk wettelijk kader voor seksuele dienstverlening. Open VLD steunt de vraag en wil Aditi als expertisecentrum aanduiden.

Froome reageert: 'Dit is geen positieve dopingtest'

1 uur 15 min geleden
De Britse wielrenner Chris Froome heeft vanop Mallorca gereageerd bij de BBC. Tijdens de voorbije Ronde van Spanje werd een te grote hoeveelheid Salbutamol in zijn lichaam aangetroffen. 'Dit is geen positieve dopingtest,' aldus de meest succesvolle Britse wielrenner aller tijden.

NBA. Elfde zege op rij voor Houston Rockets

1 uur 28 min geleden

Houston Rockets heeft woensdag een elfde zege op rij geboekt in de Noord-Amerikaanse professionele basketcompetitie (NBA). In het eigen Toyota Center haalden ze het met 108-96 van Charlotte Hornets.

Slachtoffer zuurgooier gaat na 50 operaties weer werken in dezelfde Delhaize

1 uur 28 min geleden
Marina Tijssen (55), die drie jaar geleden werd aangevallen met zuur in de Delhaize op het Zuid in Antwerpen, gaat na 50 operaties weer aan de slag als poetsvrouw in de supermarkt. 'Ik mag wel niet op de plaats gaan staan waar het gebeurd is, want dan krijg ik het benauwd.'

Dakloze vindt 300.000 euro op luchthaven en verdwijnt

1 uur 45 min geleden

Hij was in de vuilnisbakken van de luchthaven aan het rommelen toen hij plots merkte dat de deur van een kantoor open stond. Twee zakken vol geld lagen voor het grijpen. Nu is de politie wanhopig op zoek naar de dakloze man die samen met zijn fortuin met de noorderzon verdween.

Independiente wint Copa Sudamericana voor de tweede keer

2 uur 3 min geleden

De Argentijnse topclub Independiente heeft woensdag voor de tweede keer in de geschiedenis de Copa Sudamericana gewonnen, dat is de Zuid-Amerikaanse variant van de Europa League.

Dertien cadeautips voor het interieur

2 uur 9 min geleden
Nu buiten zo goed als alle bladeren van de bomen gevallen zijn en binnen de kerstboom wordt opgetuigd, mag u zo stilaan ook beginnen denken aan de pakjes voor onder de boom. De Standaard Magazine zorgt ervoor dat u zich niet laat strikken en geeft u tips voor de verschillende personen in uw omgeving.

Videoanalist PSV krijgt hartstilstand tijdens wedstrijd in Groningen

2 uur 16 min geleden

De wedstrijd van PSV Eindhoven in Groningen werd woensdagavond plots bijzaak. Tijdens het verrassende 3-3 gelijkspel kreeg videoanalist Wim Rip van PSV een hartaanval. Na een lange reanimatie werd hij naar het ziekenhuis gebracht, waar hij nu 24 uur in een kunstmatige coma wordt gehouden. “Zijn toestand is stabiel, maar zorgelijk”, zo laat algemeen manager Toon Gerbrands weten op Twitter.

Jolien D’hoore: “Ik voel me al thuis bij de Australiërs”

2 uur 31 min geleden

Jolien D’hoore heeft er een kennismaking met haar nieuwe ploeg Mitchelton-Scott opzitten. Mitchelton vervangt Orica als één van de hoofdsponsors. De drievoudige Belgische kampioene is alvast opgetogen over haar eerste Australische ervaringen.

Opnieuw stadslijst in Mechelen

2 uur 42 min geleden

Open VLD en Groen trekken bij de gemeenteraadsverkiezingen opnieuw samen naar de kiezer in Mechelen.

‘The Band’-groepje in alle stilte afgevoerd

3 uur 6 min geleden

Buurland kreeg dit voorjaar acht weken lang primetime-aandacht in talentenjacht The Band op VTM, maar op eigen benen staan bleek moeilijker dan gedacht. De jongensgroep is in alle stilte stopgezet.

Beoogde verkoop vastgoed Land Invest zit vast

3 uur 9 min geleden
Er duiken nieuwe problemen op met de beoogde verkoop van de Antwerpse kroonjuwelen van Land Invest. Koper Triple Living trekt zich terug.

Duizenden Rohingya in één maand gedood

3 uur 17 min geleden

Minstens 6.700 Rohingya zijn in de eerste maand na het uitbreken van het geweld in Myanmar gedood, zo blijkt uit onderzoek van Artsen Zonder Grenzen. Onder hen waren 730 kinderen.

België stuurt vrouwelijke ambassadeur naar Saudi-Arabië

3 uur 42 min geleden

Zowel Saudi-Arabië als Iran, landen met problematische vrouwenrechten, krijgt in de zomer een Belgische ambassadrice. Dat schrijft De Tijd.

Wateroverlast door regen en smeltende sneeuw

4 uur 6 min geleden

De regenzone die gisteren over ons land trok, in combinatie met de smeltende sneeuw, heeft gisteren lokaal heel wat wateroverlast veroorzaakt. Verschillende straten stonden blank, zandzakjes werden aangevoerd en de banen lagen er - opnieuw - gevaarlijk bij.