Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 18 min 10 sec geleden

Italiaanse sociaaldemocraten willen snel nieuwe regering vormen

1 uur 5 min geleden

De centrumlinkse Democratische Partij (PD) in Italië blijft erg optimistisch gestemd over de mogelijkheid om snel een nieuwe regering op te starten. ‘We denken dat het belangrijk is om met al onze mensen aan een nieuwe politieke fase te beginnen’, zo heeft partijleider Nicola Zingaretti zaterdag op Facebook geschreven. ‘We zijn tot elke vorm van discussie bereid.’

Parket opent onderzoek na aanval op brandweerman

1 uur 16 min geleden

Het Brusselse parket heeft een opsporingsonderzoek geopend naar het incident van vrijdagnacht waarbij in Laken een brandweerman een vuistslag heeft gekregen. Dat meldt parrketwoordvoerder Denis Goeman. ‘De betrokkenen zullen de komende dagen verhoord worden om meer duidelijkheid te scheppen over de omstandigheden en de aanleiding’, klinkt het.

Hermien Peters en Lize Broekx mogen naar Tokio na vierde plaats op WK kajak in Hongarije

1 uur 31 min geleden

Hermien Peters en Lize Broekx zijn zaterdag op het WK kajak in het Hongaarse Szeged op de vierde plaats geëindigd in de finale van de K2 500 meter. Het Belgische duo verzekerde zich daarmee van deelname aan de Olympische Spelen van volgend jaar in Tokio. Artuur Peters moest in de B-finale op de K1 1000m tevreden zijn met de zevende stek.

Tänak behoudt leiding, Neuville maakt klein foutje maar blijft tweede in Rally van Duitsland

1 uur 35 min geleden

Halfweg de derde wedstrijddag in de rally van Duitsland behoudt Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) de leiding. Tänak heeft 5 sec voorsprong op Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) die nog steeds tweede is. De kloof met Sébastien Ogier (Citroën C3 WRC), de derde in de stand, is intussen al opgelopen tot meer dan een halve minuut.

500 reizigers geëvacueerd uit geblokkeerde treinen

1 uur 48 min geleden

Door een probleem met de bovenleidingen staan twee treinen stil in Lichtervelde en Loppem, in West-Vlaanderen. In totaal moesten daardoor ongeveer 500 reizigers geëvacueerd worden, zo meldt spoorwegmaatschappij NMBS.

Westerlo verhuurt Wouter Corstjens aan Patro Eisden

2 uur 53 sec geleden

Westerlo verhuurt verdediger Wouter Corstjens voor een seizoen aan Patro Eisden uit de eerste amateurklasse. Dat heeft het team uit de Proximus League zaterdag laten weten.

Pandatweeling voorgesteld aan de pers

2 uur 32 min geleden
De pandatweeling die twee weken geleden geboren is in Pairi Daiza is zaterdagochtend voorgesteld aan de pers. De dieren maken het erg goed. Bekijk het in de video hierboven.

Marianne Vos pakt in Noorwegen uit met magistrale solo en snelt naar ritzege en leidersplaats

2 uur 40 min geleden

De 32-jarige Nederlandse Marianne Vos (CCC-Liv) heeft vrijdag de tweede etappe in de Ladies Tour of Norway (World Tour) op haar naam gebracht. Na 133,6 kilometer van Mysen naar Askim bleef ze met een late uitval het peloton nipt voor. De Britse Alice Barnes en de Italiaanse Marta Bastianelli moesten vrede nemen met plek twee en drie. Vos nam ook de leiding in het klassement over van haar landgenote Lorena Wiebes.

Betoging tegen G7 trekt zich op gang in nabijgelegen stad

3 uur 3 min geleden

In de stad Hendaye, in het zuidwesten van Frankrijk, betogen zaterdag duizenden mensen tegen de G7-top die plaatsvindt in het nabijgelegen Biarritz. De manifestanten houden een protestmars van vier kilometer, met de Spaanse grensstad Irun als eindbestemming. De organisatoren hopen dat ‘minstens 10.000’ mensen zullen deelnemen aan de actie.

Bolsonaro belooft ‘nultolerantie’ voor brandstichters Amazonewoud

3 uur 20 min geleden

De Braziliaanse regering gaat een nultolerantiebeleid voeren tegen brandstichters, zo heeft president Jair Bolsonaro bekendgemaakt. De aankondiging komt er op een moment dat Bolsonaro steeds meer kritiek krijgt, omdat hij te weinig inspanningen zou geleverd hebben om het Amazonewoud te beschermen.

UCI legt gestopte Petacchi schorsing van 2 jaar op

3 uur 59 min geleden

De Internationale Wielerunie UCI heeft de voormalige Italiaanse sprinter Alessandro Petacchi wegens dopingmisbruik een schorsing van twee jaar opgelegd. Dat heeft de instantie zaterdag laten weten. De ondertussen 45-jarige Petacchi is betrokken bij Operatie Aderlass en krijgt de sanctie voor feiten uit 2012 en 2013. De UCI sprak de straf uit op basis van info die het kreeg van Oostenrijkse speurders.

Waarom het Hongkong zoals we dat vandaag kennen op zijn einde loopt

4 uur 14 min geleden
Hongkong is een stukje China dat compleet anders is dan het communistische Chinese vasteland. Het internet is er vrij, er zijn nog onafhankelijke media en buitenlandse bedrijven komen er graag. Maar na weken van protest is het duidelijk dat het Hongkong zoals we dat vandaag kennen op zijn einde loopt. Buitenlandjournaliste Giselle Nath vertelt waarom dit voor veel betogers hun laatste kans is.

Trump weet exact hoe hij Fransen kan pijn doen

4 uur 17 min geleden
De Amerikaanse president Donald Trump heeft gereageerd op een Frans belastingvoorstel dat Amerikaanse technologiebedrijven viseert. Hij weet exact hoe hij moet terugslaan wanneer die belasting er komt. Bekijk het in de video hierboven.

Onrust in Hongkong loopt op na protest bij politiekantoor

4 uur 21 min geleden

Bij nieuw antiregeringsprotest in Hongkong is het zaterdag weer tot rellen gekomen tussen manifestanten en de oproerpolitie. Aan het eind van een vreedzame mars liep de situatie alsnog uit de hand.

Paire en Hurkacz bikkelen om eindzege op ATP Winston-Salem

5 uur 24 min geleden

De Fransman Benoit Paire (ATP 30) en de Pool Hubert Hurkacz (ATP 41) spelen de finale op het ATP-toernooi in het Amerikaanse Winston-Salem (hard/717.955 dollar).

Australië dient VS historische nederlaag toe in oefenduel in aanloop naar WK basket

5 uur 29 min geleden

Het basketteam van de Verenigde Staten heeft vrijdag in Melbourne een opvallende nederlaag geleden tegen Australië. De thuisploeg won het oefenduel, een week voor de start van het WK in China, met 98-94. Het is de eerste maal in dertien jaar dat de Amerikaanse ploeg met NBA-spelers verliest.

Betogers Hongkong vormen menselijke ketting van 45 kilometer lang

5 uur 50 min geleden
In Hongkong zijn meer dan 100.000 mensen samengekomen om een menselijke ketting te vormen uit protest tegen de regering. Dat gebeurt exact dertig jaar na dat ook in de Baltische staten werd gedaan. Toen kwamen twee miljoen mensen samen uit protest tegen de Sovjet-Unie. Bekijk de ketting in Hongkong in de video hierboven.

Waarom zeilende klimaatmeisjes zoveel CO2-uitstoten, duizenden aan de slag willen bij Deliveroo en Groen ook sinds de verkiezingen blundert

6 uur 4 min geleden
Wat zegt het over onze democratische depressie dat, van alle dringende kwesties, alleen de canon en enkele leeuwenvlaggen tot hoogoplopend debat leiden? Dit zijn tien van de interessantste artikels van de voorbije week.

Humanoide robot raakt niet aan boord van ISS

6 uur 6 min geleden

De Russische Sojoez-capsule met aan boord de humanoïde robot Fiodor, is er zaterdag niet in geslaagd om zich op het voorziene uur vast te hechten aan het internationaal ruimtestation ISS. De procedure moest opnieuw worden opgestart.

Drone raast over Noorse kliffen en watervallen

6 uur 37 min geleden
Begin augustus ging een professioneel dronepiloot op vakantie in Noorwegen. Dat hij met een knappe aftermovie naar huis keerde, hoeft dan ook niet te verbazen.