Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 22 min 44 sec geleden

Gemeente Schaarbeek betreurt dat Mortierbrigade affiche van bordeel plaatste

34 min 34 sec geleden

Schaarbeeks schepen van Gelijke Kansen Sihame Haddioui (Ecolo) ‘betreurt ten zeerste het gebruik van geweld om een ander vorm van geweld te veroordelen’. Dat zegt de schepen in reactie op de grote afbeeldingen van prostituees die reclamebureau Mortierbrigade voor de ramen plaatste, uit protest tegen het ongeval met vluchtmisdrijf in Schaarbeek.

Dani Sordo wint in Sardinië, Tänak pakt leiding in WK-stand over ondanks fout in laatste klassementsproef

40 min 27 sec geleden

De Spanjaard Dani Sordo (Hyundai i20 Coupe WRC) heeft zondag de Rally van Sardinië gewonnen, dat is de achtste manche van het seizoen in het WRC-kampioenschap. De Est Ott Tänak speelde op de slotdag na een misser in de laatste klassementsproef van de dag zijn leidersplaats in de rally nog kwijt, maar heeft aan een vijfde plaats wel nog voldoende om de leiding in de WK-stand over te nemen van de Fransman Sébastien Ogier (Citroën), die zondag buiten de punten eindigde. Thierry Neuville werd zesde.

Belg riskeert in ergste geval doodstraf in Thailand wegens dealen cocaïne

1 uur 28 min geleden

Een 57-jarige Belg is in de Thaise populaire badplaats Pattaya opgepakt voor het dealen van grote hoeveelheden cocaïne. Dat staat te lezen in de lokale media.

Modderstroom richt ravage aan: een man komt om

1 uur 44 min geleden
In China heeft een modderstroom een leven gekost. De stroom sleurde heel wat auto's mee nabij een marktplaats. Volgens China zijn er door de hevige regenval al 61 mensen omgekomen de laatste weken.

Honderden mensen vieren Brussels Yoga Day in Jubelpark

2 uur 5 min geleden
Zondag werd in het Jubelpark een grote yogasessie gehouden. Honderden enthousiastelingen kwamen er samen om Brussels Yoga Day te vieren. Het is al de zesde keer dat die gevierd wordt.

11.11.11: ‘Regering moet kosten voor geldtransfers migranten verlagen’

2 uur 42 min geleden

Volgens de Wereldbank zullen migranten dit jaar voor een recordbedrag van 550 miljard dollar (490 miljard euro) naar ontwikkelingslanden sturen. 11.11.11, de koepel van de Vlaamse Noord-Zuidbeweging, vraagt aan de volgende Belgische regering om de transferkosten verder terug te dringen.

Marcus Ingvartsen verlaat landskampioen Racing Genk voor Bundesliga-promovendus

3 uur 6 min geleden

Racing Genk neemt afscheid van centrumspits Marcus Ingvartsen. De 23-jarige Deen trekt naar Duitsland, meer bepaald naar Union Berlijn. Dat maakte de landskampioen zelf bekend via een persbericht.

Shirt van legendarische baseballspeler Babe Ruth voor miljoenen dollars geveild in New York

3 uur 7 min geleden

Een shirt van de legendarische Amerikaanse baseballspeler Babe Ruth is zaterdag in een veilinghuis in New York voor een recordbedrag van 5,6 miljoen dollar (5 miljoen euro) onder de hamer gegaan, zo maakte nieuwszender CNN bekend.

Guillermo Ochoa start Gold Cup met demonstratie tegen Cuba, Jonathan David bezorgt Canada de zege

3 uur 15 min geleden

Mexico heeft zaterdag op de eerste speeldag in groep A van de CONCACAF Gold Cup, het kampioenschap van Noord- en Midden-Amerika en het Caraïbisch gebied, verwoestend uitgehaald tegen het nietige Cuba.

Anthony Davis na ruiloperatie op weg naar LA Lakers

3 uur 21 min geleden

Anthony Davis verlaat weldra New Orleans Pelicans voor Los Angeles Lakers, zo maakten Los Angeles Times en sportzender ESPN zaterdag bekend.

Vrouw aangevallen met machete in Charleroi

3 uur 43 min geleden

In de nacht van vrijdag op zaterdag hebben drie personen gewapend met een machete en een zaag een vrouw aangevallen in haar appartement in Charleroi. De lokale politie kon twee daders inrekenen. De derde is nog steeds op de vlucht, meldt het parket van Charleroi zondag.

Wagen crasht tegen brug na politieachtervolging op Antwerpse ring

3 uur 52 min geleden

De politie heeft zaterdagavond twee personen opgepakt na een wilde achtervolging die begon in Nederland en eindigde aan de Vaartkaai in Merksem.

Stoffel Vandoorne op weg naar podiumplaats in 24u van Le Mans?

4 uur 41 min geleden
Mag onze landgenoot Stoffel Vandoorne dromen van een podiumplaats tijdens zijn debuut in de 24u van Le Mans? Het ziet er hoe langer hoe meer naar uit.

Tienduizenden inwoners Hong Kong in het zwart de straat op, betoger komt om

5 uur 19 min geleden

Nadat de omstreden uitleveringswet werd opgeschort, komen zondag in Hongkong opnieuw tienduizenden mensen de straat op. De actievoerders eisen het ontslag van regeringsleider Carrie Lam. Zaterdag overleed een betoger nadat hij van een stelling viel.

Waarom de menopauze ook goed nieuws kan zijn

5 uur 52 min geleden
‘’De menopauze, dat is het begin van het einde.’ Maar dat is helemaal niet zo’, zegt Leen Steyaert. Zij is menopauzeconsulent en auteur van de boeken 'Stralend door de menopauze', (2011) 'Oerritme' (2014), 'Stop de rush!' (2017) en 'Jouw menopauzeplan' (2018). In deze video legt ze uit waarom je net zelfzekerder wordt, waarom oudere vrouwen vaak gelukkiger zijn en waarom bang zijn dus helemaal niet nodig is.

Saudi-Arabië beschuldigt Iran van aanval op olietankers: ‘Zullen niet twijfelen om te reageren op bedreigingen’

7 uur 2 min geleden

De Saudische kroonprins Mohammed bin Salman zal niet twijfelen om te reageren op alle bedreigingen tegen het koninkrijk. Dat zei hij in een reactie na de aanval op twee tankers in de golf van Oman. Ook Bin Salman beschuldigt Teheran ervan achter de aanval te zitten.

Waarom ze vandaag in Bilzen opnieuw moeten stemmen

7 uur 56 min geleden

De Bilzenaren moeten zondag voor de derde keer in één jaar tijd naar de stembus, nadat de Raad van State de verkiezingen van 14 oktober er ongeldig verklaarde. Uitkijken wordt het vooral naar de score van Vlaams Belang.

Eerste misviering in Notre-Dame sinds brand

za, 15/06/2019 - 23:25

Twee maanden nadat een verwoestende brand een groot deel van de Notre-Dame in de as legde, vond er zaterdagnamiddag voor het eerst opnieuw een misviering plaats in de beroemde kathedraal in Parijs. Er was slechts een dertigtal mensen, onder wie de helft priesters, aanwezig. Allemaal droegen ze om veiligheidsredenen een helm.

Naakt fietsen door Brussel voor verkeersveiligheid en luchtkwaliteit

za, 15/06/2019 - 22:36

Al voor de vijftiende keer trok zaterdagnamiddag de ‘Cyclonudista’ door Brussel. Een honderdtal (half)naakte fietsers verzamelde om 15 uur aan het Frère Orbanplein, in de Europese wijk in Brussel, voor een fietstocht door de hoofdstad.

Luchthaven Newark tijdlang gesloten nadat vliegtuig van landingsbaan gaat

za, 15/06/2019 - 22:24

De luchthaven van Newark in New Jersey is zaterdag een tijdje gesloten geweest nadat een vliegtuig van United Airlines van de landingsbaan schoof. Er vielen geen slachtoffers.