Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 22 min 35 sec geleden

‘Ik wou dat ik de klok kon terugdraaien’

32 min 47 sec geleden

De moord op Linda Doms kon hij niet ontkennen, omdat hij alles had gefilmd in een gruwelijke snuffmovie. Maar Renaud Hardy bleek niet aan zijn proefstuk toe. Vanaf vandaag staat de 55-jarige Mechelaar terecht voor twee moorden, twee verkrachtingen en twee moordpogingen in zestien maanden tijd. ‘Ik wou dat ik de klok kon terugdraaien, maar het spijt mij enorm, zei Hardy bij de start van zijn assisenproces.

Paul Put stapt na twee maanden alweer op als bondscoach van Kenia

34 min 26 sec geleden

Paul Put heeft na twee maanden zijn ontslag ingediend als bondscoach van Kenia, zo maakte de Keniaanse Voetbalbond (FKF) maandag bekend. Assistent-bondscoach Stanley Okumbi neemt voorlopig over.

Hoe DNA-analyses voorgoed sollicitatiegesprekken zullen veranderen

36 min 37 sec geleden
Welke impact zullen DNA-analyses hebben op sollicitatiegesprekken? Kamagurka voorspelt het.

Kristel Verbeke vraagt kinderen het hoofd van het lijf

50 min 25 sec geleden

Wat denken kinderen van het leven en wat houdt hen bezig? Kristel Verbeke zoekt het uit. Dit zijn onze tv-tips.

Nog maar een kandidaat voor vicevoorzitter ECB

55 min 34 sec geleden

De Spaanse minister van Economie Luis de Guindos lijkt de nieuwe vicevoorzitter van de Europese Centrale Bank te worden nu zijn enige tegenkandidaat zich teruggetrokken heeft.

Trump steunt strengere wapencontroles

1 uur 25 min geleden

De Amerikaanse president, Donald Trump, heeft gezegd dat hij voorstander is om het controlesysteem om wapenvergunningen te verlenen, te verbeteren.

Dubbele gouden medaille in het tweemansbob op Winterspelen

1 uur 30 min geleden

Er zijn maandag twee olympische titels uitgedeeld in de tweemansbob bij de mannen op de Winterspelen in Pyeongchang. Na vier runs klokten zowel de Canadezen Justin Kripps en Alexander Kopacz als de Duitse wereldkampioenen Francesco Friedrich en Thorsten Margis af in 3:16.86.

Oliver Naesen moet met gebroken neus aan voorjaar beginnen

1 uur 55 min geleden

Oliver Naesen moet met een gebroken neus beginnen aan zijn voorjaar. De Belgische kampioen was ten val gekomen in de Rut del Sol. “Vervelend, maar ik zal er geen kilometer per uur trager door rijden”, reageerde hij bij TV Oost.

Zo zullen we leven op Mars

2 uur 6 min geleden
Israëlische onderzoekers hebben een vierdaagse Mars-simulatie in de woestijn afgerond. De onderzoekers gingen na hoe het leven op Mars in de toekomst er zou uitzien.

Nieuwe shirtdeal levert Arsenal fabelachtige som geld op

2 uur 7 min geleden

Premier League-club Arsenal heeft het contract met shirtsponsor Emirates tot medio 2024 verlengd, zo maakte de club maandag bekend.

Wolvenberg wordt eerste helling in 61e editie van E3 Harelbeke

2 uur 24 min geleden

In cultureel centrum Het Spoor in Harelbeke is maandagmiddag het parcours van de 61e editie van de E3 Harelbeke (WorldTour/vrijdag 23 maart) voorgesteld. Enkel de eerste wedstrijdkilometers werden onderworpen aan een vernieuwing, de finale blijft behouden.

Het huwelijk zonder man

2 uur 32 min geleden

Binnenkort beginnen de opnames voor een film over wat vermoedelijk het allereerste huwelijk van een lesbisch koppel in Spanje was, meer dan een eeuw geleden. Een van de twee vrouwen deed zich daarbij voor als man, maar het bedrog werd ontdekt. Een verhaal dat Spanje tot op de dag van vandaag bezighoudt.

Sterke Noor wint met olympisch record, Mathias Vosté moet vrede nemen met anonieme 32ste plaats

2 uur 46 min geleden

De 25-jarige Noor Havard Lorentzen was de beste op de 500m snelschaatsen. Met 34’42 schaatste hij een nieuw olympisch record. Mathias Vosté moest vrede nemen met een bescheiden 32ste plaats op 36 deelnemers.

Galatasaray-spits Gomis valt flauw tijdens wedstrijd: “Sorry, dat overkomt me wel vaker”

2 uur 48 min geleden

Bafetimbi Gomis is zondagavond tijdens de wedstrijd van Galatasaray op het veld van Kasimpasa in de Turkse voetbalcompetitie flauwgevallen. De Franse spits van Gala verloor enkele minuten het bewustzijn, maar kon nadien de wedstrijd volmaken.

Hamdi Harbaoui riskeert zware schorsing voor slag

3 uur 12 min geleden

De Reviewcommissie van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) heeft maandag beslist Hamdi Harbaoui te laten vervolgen door het Bondsparket. De Tunesische spits van Zulte Waregem deelde zaterdag op de 27e speeldag in de Jupiler Pro League een slag uit.

Van Overtveldt laat Gial doorlichten

3 uur 13 min geleden
Federaal minister van Financiën Johan Van Overteldt (N-VA) heeft de fiscus opdracht gegeven om de Brusselse vzw Gial door te lichten. Een audit bij de vzw, die de informatica bij de stad Brussel beheert, bracht aan het licht dat de directeur Ontwikkeling achttien jaar lang duizend euro per dag via zijn consultancybureau kreeg betaald. De vraag luidt of hier geen sprake is van schijnzelfstandigheid.

Antwerpse broodfokker riskeert levenslang verbod op houden van dieren

3 uur 14 min geleden

Het openbaar ministerie heeft zes maanden cel, 12.000 euro boete en een levenslang verbod op het houden van dieren gevorderd voor broodfokker Gerd W. Hij verkocht duizenden pups, maar nam het niet te nauw met de verzorging en de huisvesting van de dieren. De man liet maandag verstek gaan op zijn proces.

Combiné voor vrouwen, met Kim Vanreusel, verzet naar donderdag

3 uur 17 min geleden

De combiné voor vrouwen vindt donderdag in plaats van vrijdag plaats op de Olympische Winterspelen in Pyeongchang. Er wordt vrijdag lichte sneeuwval en hevige wind verwacht, wat de skiesters zou kunnen hinderen. Dat hebben de organisatoren maandag bekendgemaakt.

Ecolo en Groen willen globale audit van stad Brussel na nieuw schandaal

3 uur 26 min geleden

De partijen Ecolo en Groen willen dat er een globale audit wordt doorgevoerd van de stad Brussel. Na het schandaal rond Samusocial en nu vzw Gial is het voor de groenen tijd om alle ‘overbezette mandaten’ op te doeken.

Film over slachtpartij Utoya schokt Berlijn

3 uur 34 min geleden

‘Over wat ik heb meegemaakt, kan ik alleen met enige afstand praten.’ Er heerste een zeldzame stilte toen Ingrid het woord nam op de persconferentie van de film ‘Utoya 22. juli’, op het filmfestival van Berlijn.