Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 19 min 34 sec geleden

Sadtopographies verzamelt de meest deprimerende plaatsen van Google maps

zo, 07/04/2019 - 17:20

Wie in de Vortekoestraat of Oude Zak woont, kan het beamen: er zijn elegantere adressen te vinden. Toch kan het altijd erger, zo bewijst Instagrammer Sadtopographies. Hij zoekt de meest deprimerende plaatsnamen op, en verzamelt ze op zijn account. Van Disappointment Island tot Worthless Road: dit zijn de meest beklagenswaardige plaatsnamen op Google Maps.

Probleem bij Standard? Junior Edmilson stuurt zijn kat naar Sclessin en gaat op reis

1 uur 8 min geleden

Michel Preud’homme heeft al een eerste brandje te blussen bij Standard. De nieuwe coach maakte maandag kennis met zijn spelerskern, maar Junior Edmilson was daar tegen de afspraken in niet bij. Hij bevond zich op het moment van de persconferentie bij Standard op… Zaventem. Dat deelde hij gretig op de sociale media. Het lijkt erop dat Edmilson een transfer wil forceren, hij staat in de belangstelling van PSV, Porto en Fiorentina.

Het verdriet van de Franse automobilist

1 uur 43 min geleden
Er is groot onheil op komst, meent de overgrote meerderheid van de Franse automobilisten. Immers, vanaf 1 juli 2018 mag je nog slechts 80 kilometer per uur rijden op de Franse gewestwegen. Deze snelheidsbeperking geldt voor alle wegen zonder fysieke rijbaanscheiding, zoals een vangrail of een vluchtheuvel. Ik zie eerlijk gezegd nog niet hoe Franse bestuurders zich aan die nieuwe regel gaan aanpassen, want ze vinden 90 kilometer per uur duidelijk al véél te traag...

Even paniek rond Neymar: Braziliaanse vedette moet training geblesseerd verlaten

1 uur 55 min geleden

Neymar heeft de training van de Brazilianen dinsdag in Sotsji moeten stopzetten. Het goudhaantje van de vijfvoudige wereldkampioen klaagde over pijn aan de rechterenkel. De wedstrijd tegen Costa Rica zou echter niet in gevaar komen.

Koningin Máxima geeft emotionele speech over overleden zus

1 uur 59 min geleden

Inés, de jongste zus van de Nederlandse koningin Máxima, heeft op 6 juni op 33-jarige leeftijd een einde gemaakt aan haar leven. Koningin Máxima sprak voor het eerst over het verlies tijdens een bezoek een het UMCG Protonentherapiecentrum.

Plan rond volkstelling Italiaanse Roma veroorzaakt ophef

2 uur 3 min geleden

De Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Matteo Salvini wil optreden tegen de Roma-minderheid in zijn land door te ‘doen wat vroeger telling genoemd werd’. Dat ze vervolgens niet allemaal gedeporteerd zullen kunnen worden, vindt hij ‘jammer’.

Preud’homme begint aan zijn laatste opdracht: “Overal waar ik werkte, deed ik meer dan alleen coachen”

2 uur 8 min geleden

Michel Preud’homme heeft dinsdag op Sclessin als nieuwe hoofdcoach van Standard Luik zijn technische staf voorgesteld. “Emilio Ferrera is naast mij de T1 en ook assistent Eric Deflandre zal een belangrijke taak hebben bij de voetbaltechnische voorbereiding van het team.” Standard wordt voor Preud’homme de laatste klus als trainer. “Als ik 63 ben, is het tijd om de trainersbank te verlaten.”

Panama gelooft er nog in: ‘Gewoon winnen tegen Engeland’

2 uur 19 min geleden

Onze collega in Panama, Davy Geens, peilde er naar de sfeer na de verloren match tegen België. Het verlies heeft de hoop op een goed WK nog niet de kop ingedrukt. ‘Als we tweemaal scoren tegen Engeland zit het goed’, klinkt het daar.

Zo kwam Jeroen Piqueur ten val

2 uur 22 min geleden
Het rijk van Jeroen Piqueur is helemaal uit. Hoe kwam de voormalige topman van Optima ten val?

Nederlands onderonsje: Van Poppel is Quick-Stepper te snel af in Halle-Ingooigem na millimeterspurt

2 uur 28 min geleden

Danny van Poppel heeft Halle-Ingooigem op zijn naam geschreven. De man van LottoNL Jumbo was de snelste van een ruime kopgroep van zo’n 30 man. Hij hield in een millimeterspurt Fabio Jakobsen af. Het was zelfs op de fotofinish amper te zien wie als eerste over de meet ging, maar de jury riep Van Poppel uit tot winnaar.

Houdt Piqueur nog iets over?

3 uur 27 min geleden

De vennootschappen van ex-Optima-baas Jeroen Piqueur storten stuk voor stuk in. Al zijn bezittingen worden verkocht. Houdt hij straks nog iets over?

Robert Pattinson bewijst dat hij ook in een echte rol zijn tanden kan zetten

3 uur 37 min geleden

Elke dag een alternatief voor het WK voetbal. Robert Pattinson brengt het boek van Don Delillo tot leven. NPO biedt ook een minireeks aan over een ‘perfect’ schooljongetje, of is het een psychopathische moordenaar? En voor de liefhebbers is er een documentaire over het eerste jaar van het Trump-tijdperk.

KV Mechelen haalt Nederlandse doelman in huis

3 uur 51 min geleden

Degradant KV Mechelen heeft zich dinsdag versterkt met de Nederlandse doelman Michael Verrips. De 21-jarige Verrips komt over van het Nederlandse Sparta Rotterdam, dat hem vorig seizoen uitleende aan tweedeklasser MVV. Verrips tekende in het AFAS Stadion een overeenkomst tot medio 2021.

Overal Smurfen in Brussel: Atomium kleurt blauw, eindelijk stripmuur

3 uur 56 min geleden

Het Atomium en de smurfen vieren dit jaar allebei hun zestigste verjaardag en om dat in de verf te zetten, kleurt een van de negen bollen van het Atomium blauw. De blauwe figuurtjes maken eindelijk ook deel uit van het stripparcours in de hoofdstad, al is het niet op een muur, maar op een plafond.

Outsider Colombia verliest eerste wedstrijd op WK na vroege rode kaart tegen Japan

4 uur 1 min geleden

Voor de start van dit WK werd Colombia bij de outsiders gerekend maar de Zuid-Amerikanen hebben hun eerste wedstrijd in Rusland verloren. In de eerste wedstrijd in Groep H profiteerde Japan optimaal van een vroege rode kaart voor de Colombiaan Sanchez na amper twee minuten, Kagawa benutte immers ook de strafschop. Colombia, met ex-Bruggeling Izquierdo aan de aftrap, maakte nog wel gelijk maar ging na rust met tien man onderuit. Japan maakte het verrassend af op hoekschop: 1-2. Om 17u wordt nog Polen-Senegal gespeeld, de volgende tegenstander van de Rode Duivels (als ze doorstoten) komt uit deze groep.

Rechtbank wijst verzoek Piqueur bescherming privéfirma af

4 uur 9 min geleden

De Gentse rechtbank van koophandel heeft de vraag van Jeroen Piqueur om zijn patrimoniumvennootschap Imaco bescherming tegen schuldeisers te verlenen, afgewezen. Een faillissement komt daardoor dichtbij.

Meghan Markle maakt haar debuut op Ascot, maar kiest voor sobere hoed

4 uur 11 min geleden

In juni maakt Groot-Brittannië zich steevast op voor de Royal Ascot, nog het meest te vergelijken met Waregem Koerse in ons land. De beau monde verzamelt er zich vijf dagen lang om naar de paardenrennen te kijken en om te zien en gezien te worden. Daarbij horen traditioneel ook de imposante hoeden en hoofdstukken van de aanwezige dames. Ook de koninklijke familie is altijd van de partij en dus konden ook Meghan Markle en prins Harry niet ontbreken. Het was voor de hertogin van Sussex natuurlijk meteen haar debuut op het evenement. Ze droeg voor de gelegenheid een opvallend wit ensemble met een behoorlijk sobere hoed, of toch in vergelijking met heel wat andere aanwezigen. Ook de Queen was van de partij.

Vluchtmisdrijf in Antwerpen: dader stapt enkel uit om zwaargewond slachtoffer te verplaatsen

4 uur 15 min geleden

In Antwerpen is maandagavond een 40-jarige man zwaargewond geraakt toen hij op de fiets werd aangereden door een wagen. De bestuurder stapte uit om het slachtoffer aan de kant te leggen, en pleegde dan vluchtmisdrijf.

De hotspots van Messika in Tel Aviv: ‘Ik leef hier compleet anders dan in Parijs’

4 uur 25 min geleden

Valérie Messika, die in 2006 haar eigen juwelenlabel oprichtte, woont en werkt in Parijs, maar heeft ook een nauwe band met het bruisende Tel Aviv, waar haar vader woont. Ze reist vaak naar de stad aan de Middellandse Zee, en deelt met ons haar favoriete adressen.

‘Trump is helemaal niet verplicht om migrantenkinderen van ouders te scheiden’

4 uur 49 min geleden

Donald Trump verschuilt zich achter wetgeving om het opbreken van migrantenfamilies te rechtvaardigen. Maar het is geenszins verplicht, zeggen experts, ook al beweert de president iets anders. Met een presidentieel besluit is een expliciet verbod zelfs gemakkelijk te verwezenlijken.