Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 24 min 6 sec geleden

Voedselagentschap roept afrodisiaca terug

1 uur 4 min geleden

Het federaal voedselagentschap FAVV roept twee voedingssupplementen terug: ‘Gouttes d’amour’ en ‘Miel du Soudan Aphrodisiaque’, twee afrodisiaca voor mannen. Bij een staalname stelden inspecteurs vast dat er een medicijn in was verwerkt.

Is de nieuwe Eminem al de slechtste plaat van het jaar?

1 uur 45 min geleden

Wie hoopte dat Eminem traag maar zeker weer zijn oude vorm hervond, was te optimistisch. ‘Music to be murdered by’ is muzikaal nul en inhoudelijk verontrustend.

Volgend defilé Jean Paul Gaultier is zijn laatste

1 uur 56 min geleden

De bekende mode-ontwerper Jean Paul Gaultier kondigt op Twitter aan dat zijn volgende defilé zijn laatste wordt. ‘Maar wees gerust’, voegt hij daar nog aan toe, ‘Haute Couture wordt voortgezet met een nieuw concept.’

Voetbalduels op Cyprus opgeschort na autobom bij scheidsrechter (en dat is niet de eerste keer)

2 uur 40 min geleden

Op Cyprus zijn alle voetbalwedstrijden opgeschort nadat in de nacht van donderdag op vrijdag een bom is ontploft bij de auto van scheidsrechter Andreas Konstantinou. Bij de explosie is niemand gewond geraakt. De auto is zwaar beschadigd.

Twee leden van Tildonkse jeugdbende opgepakt

2 uur 49 min geleden

De lokale politie van de zone Boortmeerbeek-Haacht-Keerbergen heeft in de nacht van donderdag op vrijdag en vrijdagochtend twee minderjarigen opgepakt. Ze worden ervan verdacht deel uit te maken van een jeugdbende in Tildonk.

Minstens acht jaar cel gevorderd tegen Franse pedopriester

3 uur 27 min geleden

In Frankrijk heeft de procureur vrijdag een gevangenisstraf van ‘minstens acht jaar’ tegen ex-priester Bernard Preynat gevorderd voor de seksuele aanranding van jongens gedurende twee decennia.

Waarom mannen zo in elkaar zitten, linkse populisten in het zand bijten en oude dieselrijders de nieuwe zondebokken zijn

3 uur 35 min geleden

De volgende keer dat een lobbyist laat uitschijnen dat hij een nieuwe politieke beweging wil starten, moeten we dus lachen en ons afvragen welke voetbalploeg hij gaat leiden. Dit zijn elf van de interessantste artikels van de voorbije week.

Euthanasie voor assisen - verdediging haalt erg zwaar uit

3 uur 43 min geleden

‘Dit assisenproces is een pure schande. Deze dokters wilden alleen helpen en zitten hier nu alsof ze de zwaarste misdadigers zijn.’ Dat zei advocaat Walter Van Steenbrugge op de eerste dag van het proces rond de dood van Tine Nys.

N-VA: ‘Democratie heeft vandaag gewonnen van de achterkamerpolitiek’

3 uur 44 min geleden

Zakia Khattabi, ex-covoorzitter van Ecolo, wordt geen rechter bij het Grondwettelijk Hof. Ze behaalde ook bij een tweede stemming in de Senaat geen tweederdemeerderheid. De N-VA was tegen haar kandidatuur. ‘We zullen ons blijven verzetten’, klinkt het op Twitter.

Brusselse regering belooft honderd publieke laadpalen tegen de zomer

4 uur 17 sec geleden

De Brusselse mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen) maakt zich sterk dat er tegen de zomer honderd publieke laadpalen zullen zijn in Brussel. Dat zegt ze in een reactie op een artikel in De Tijd over het Brusselse stroomnet, dat niet klaar zou zijn voor de elektrische auto.

Luchtbeelden tonen Australië voor en na de bosbranden

4 uur 10 min geleden
De bosbranden in Zuid-Australië en Nieuw-Zuid-Wales in Australië hebben heel wat ravage aangericht. Het zijn de ergste branden die het land ooit gekend heeft. Meer dan een miljard dieren zijn gestorven, 27 mensen kwamen om en meer dan 2.100 huizen zijn verwoest. Voor en na beelden tonen hoe het landschap drastisch veranderd is.

Feest op Wall Street blijft duren

4 uur 12 min geleden

Nooit stonden de beursindexen op Wall Street hoger dan nu. En nooit maakten de Amerikaanse banken meer winst. Met dank aan de economische en fiscale politiek van president Trump.

Kris Van Assche gooit alle kleurregisters open bij Berluti

4 uur 20 min geleden

De Belgische modeontwerper Kris Van Assche heeft een boon voor de zussen Hadid. Nadat de creatief directeur bij Berluti zijn vorig defilé op de Parijse mannenmodeweek nog liet afsluiten door Gigi Hadid, waren vrijdag in het Opera Garnier de ogen gericht op haar zus Bella, een van de enkele vrouwelijke modellen die werd ingeschakeld om de mannenlijn voor te stellen. Van Assche gooide opnieuw alle kleurregisters open, met pakken in een resem opvallende kleuren. Opmerkelijke gast was Manchester United-voetballer Paul Pogba, op krukken, want momenteel geblesseerd.

Picanol probeert maandag productie te herstarten

4 uur 23 min geleden

Picanol zal vanaf maandag de eerste activiteiten heropstarten, maar het is nog niet duidelijk wanneer de productie weer volop zal draaien. De weefgetouwenproducent werd deze week getroffen door een cyberaanval.

Handelsoorlog duwt Chinese draak naar laagste peil sinds Tiananmen-protest

4 uur 23 min geleden

De Chinese economie kende in 2019 het moeilijkste jaar sinds 1990. De groei zakte terug tot 6,1 procent. De terugval is deels te verklaren door de handelsoorlog met de Verenigde Staten.

E5 Mode sluit Waalse winkels

4 uur 36 min geleden

Nauwelijks een goede 2 weken na de overname van E5 Mode sluit de nieuwe eigenaar alle Waalse winkels. 51 jobs gaan verloren. De vakbonden vrezen ook banenverlies op de hoofdzetel in St-Niklaas.

De loopschoen die te goed is

5 uur 24 min geleden

Nike ontwikkelde een loopschoen die zo efficiënt is dat die mogelijk wordt gebannen uit officiële wedstrijden. De Internationale Atletiekfederatie onderzoekt of de Vaporfly-schoen geen oneerlijk concurrentievoordeel oplevert.

Doelman Genk maandenlang out

5 uur 47 min geleden
Slecht nieuws voor KRC Genk, dat dit weekend begint aan de race richting Play-off 1. De landskampioen zal daarbij geen beroep meer kunnen doen op eerste doelman Maarten Vandevoordt. De 17-jarige keeper liep deze week een zware blessure op toen hij op training zijn elleboog oversterkte. Onderzoek wees vrijdag uit dat een operatieve ingreep noodzakelijk is. Die zal maandag uitgevoerd worden. Daardoor zal Vandevoordt enkele maanden niet inzetbaar zijn. De kans is reëel dat zijn seizoen voorbij is.

Schaarbeek sluit gemeenteloketten ‘wegens concentratieverlies ambtenaren’

5 uur 52 min geleden

De Brusselse gemeente Schaarbeek sluit voortaan op donderdagmiddag twee uur lang de loketten van haar burgerlijke stand. ‘De non-stop dienstverlening leidt regelmatig tot concentratieverlies bij de ambtenaren’, staat in het infoblad van de gemeente. Het stadsbestuur nuanceert.

200 kilo cocaïne en wapenarsenaal gevonden: 12 aanhoudingen

5 uur 57 min geleden
Bij een grote inval in een loods in Bornem heeft de federale gerechtelijke politie maandag tien mannen opgepakt. Donderdag werden nog eens twee mannen aangehouden. In de loods werd 203 kilo cocaïne gevonden, net als een heel wapenarsenaal.