Gezond & Psycho (De Standaard)

Abonneren op feed Gezond & Psycho (De Standaard) Gezond & Psycho (De Standaard)
De Standaard : Hoofdsectie Ds Live
Bijgewerkt: 55 min 21 sec geleden

Sadtopographies verzamelt de meest deprimerende plaatsen van Google maps

zo, 07/04/2019 - 17:20

Wie in de Vortekoestraat of Oude Zak woont, kan het beamen: er zijn elegantere adressen te vinden. Toch kan het altijd erger, zo bewijst Instagrammer Sadtopographies. Hij zoekt de meest deprimerende plaatsnamen op, en verzamelt ze op zijn account. Van Disappointment Island tot Worthless Road: dit zijn de meest beklagenswaardige plaatsnamen op Google Maps.

Uitgetest en mislukt: verdraagzaamheid in Duitsland

1 uur 10 min geleden

Laat ik eens een keppeltje opzetten in Berlijn en zien wat er gebeurt, dacht de Duitse student Adam Armush. Hij wist het snel: binnen het halfuur werd hij aangevallen. Experiment mislukt.

Opnieuw Astana! Luis Leon Sanchez zorgt voor drie op vier in Tour of the Alps

1 uur 11 min geleden

Luis Leon Sanchez heeft de vierde etappe van de Ronde van de Alpen (2.BC) gewonnen. Hij kwam na een attractieve finale solo aan in Lienz. De derde zege in deze rittenkoers voor Astana , dat de finale opnieuw domineerde. Thibaut Pinot blijft leider.

Twee maanden voor WK nieuw incident met oerwoudgeluiden in stadion waar Rode Duivels spelen

1 uur 25 min geleden

De Russische Voetbalbond (RFS) heeft een onderzoek geopend naar de oerwoudgeluiden die fans van topclub Spartak Moskou woensdag maakten aan het adres van de Kaapverdiër Nuno Rocha van FK Tosno in de halve finales van de Russische Beker, zo maakte de RFS donderdag bekend. Op twee maanden van het WK geen goede reclame voor Rusland...

Elon Musk: ‘Wandel gewoon buiten tijdens slechte vergaderingen’

1 uur 25 min geleden

Als je twee keer op korte tijd de fabriek moet stilleggen voor productieproblemen, telt elke minuut. Dat is de boodschap die Tesla-baas Elon Musk aan zijn personeel heeft gegeven, samen met enkele tips.

N60 volledig afgesloten na kettingbotsing met zestien voertuigen

1 uur 29 min geleden

Op de N60 is donderdagmiddag in de richting van Gent, ter hoogte van Nazareth, een vrachtwagen ingereden op een file. De schade is enorm, maar er vielen geen slachtoffers.

19 april is voortaan de Limburgse feestdag

1 uur 44 min geleden

Limburg viert omdat Limburg toch wat anders is dan de rest van het land. Het Limburggevoel heet dat. ‘Dat gevoel is zoals een ufo: het schijnt te bestaan, de Limburgers zijn er vol van, maar buiten hen weet niemand echt wat het is’, zegt Stijn Meuris.

Twintig pasgeboren lammetjes gedumpt in vuilniszakken

1 uur 44 min geleden

In het Nederlandse Marum (Groningen) zijn deze week twintig pasgeboren lammetjes dood teruggevonden in vuilniszakken. Wie de diertjes heeft gedood en achtergelaten, is nog niet bekend.

‘Klassedame’ op Brugse CD&V-lijst

1 uur 47 min geleden

Ex-journaliste en etiquetteconsultant Brigitte Balfoort krijgt een plaats op de Brugse CD&V-lijst.

Luca Brecel krijgt haalbare tegenstander in eerste ronde WK snooker

1 uur 53 min geleden

Luca Brecel (WS 13) neemt het in de eerste ronde (zestiende finales) van het WK snooker op tegen Ricky Walden (WS 27). De Engelsman overleefde drie kwalificatierondes en werd donderdag bij de loting aan Brecel gekoppeld. De Limburger hoefde als reekshoofd geen voorrondes af te werken.

‘Noord-Korea staat achter volledige denuclearisatie’

1 uur 58 min geleden

De Zuid-Koreaanse president Moon Jae-in laat weten dat Noord-Korea akkoord is met een volledige denuclearisatie van het schiereiland. ‘Ze hebben geen voorwaarden gesteld waar de Verenigde Staten niet akkoord mee kunnen gaan’, aldus Moon. Noord-Korea heeft het nieuws nog niet bevestigd.

Heldenstatus van Asperger-dokter wankelt: ‘Hij werkte voor naziregime’

2 uur 58 sec geleden

Kinderarts Hans Asperger, die een pioniersrol heeft gespeeld bij het herkennen van autismespectrumstoornissen, werkte nauwer samen met het naziregime dan eerst werd gedacht.

Anthony Vaccarello brengt Yves Saint Laurent naar New York

2 uur 6 min geleden

Modehuis Yves Saint Laurent, waar de Belg Anthony Vaccarello de creatieve teugels in handen houdt, zal zijn volgende collectie niet in Parijs, maar in New York voorstellen. Dat meldt Women’s Wear Daily op basis van enkele bronnen dichtbij het modehuis. Een opmerkelijke keuze.

‘Te lang gemikt op de toevallige toerist’

2 uur 7 min geleden
Een zestal bekende brasserieën in hartje Brussel hebben bescherming tegen hun schuldeisers aangevraagd. Vele klassieke horecazaken in de hoofdstad moeten dringend meer inzetten op innovatie.

Uitzendsector bereikt steeds meer vluchtelingen

2 uur 27 min geleden

De uitzendkantoren in België helpen steeds meer erkende vluchtelingen aan de slag.

Groot-Brittannië wil plastic rietjes en wattenstaafjes verbieden

2 uur 42 min geleden

De Britse regering steekt een tandje bij in de strijd tegen de plasticvervuiling. Tegen eind dit jaar moet er een wet zijn die rietjes, wattenstaafjes, roerstokjes en cocktailprikkers uit plastic verbiedt.

Zien smeren, doet smeren

2 uur 46 min geleden

Hoe dikker de laag choco op de reclamefoto, hoe dikker de laag die kinderen op hun eigen boterham smeren.

'Dit is de moeilijkste periode voor wie met seizoensgroenten wil koken'

3 uur 3 min geleden
Te laat voor de wintergroenten, te vroeg voor de zomergroenten: voor wie in de keuken liefst met seizoensgebonden producten werkt, is de maand april geen evidentie. Daar willen de ouders van het online magazine Maison Slash iets aan doen: ze dagen je uit om volgende week enkel te koken met de weinige seizoensgroenten die er zijn en bieden de hulp van chef Sofie Dumont aan.

Neergeschoten man kampt met psychische problemen

3 uur 8 min geleden

De man die woensdagavond in Aalst door de politie werd neergeschoten, is een 34-jarige man uit Denderleeuw die kampt met psychische problemen.

David Goffin maakt het zichzelf nog even lastig maar heeft ticket voor kwartfinales beet

3 uur 13 min geleden

David Goffin (ATP 10) heeft zich donderdag geplaatst voor de kwartfinales van het Masters 1.000 toernooi in Monte Carlo (4.872.105 euro).