ApneuVereniging Vlaanderen is er weer!

zo 09 juni 2024

ApneuVereniging Vlaanderen 25 jaar

9 juni 2024

W E   Z I J N   E R   W E E R!

Aan onze leden en vrienden
Aan onze nieuwsbrief lezers en website surfers

Je zal gemerkt hebben dat het stil is rond de ApneuVereniging Vlaanderen sinds 2021.
En dat klopt.
De oorzaken zijn dubbel:

• enerzijds werd de voorzitter getroffen door een ketting van infecties, spoedopname, verkeersagressie, operatie met complicatie, langdurige revalidatie, zodat hij zich eerst met de eigen gezondheid moest bezig houden.
  • anderzijds een tekort aan vrijwilligers die taken willen/kunnen opnemen

We hopen nu, juni 2024, de draad opnieuw te kunnen opnemen.

Vooreerst brengen we betalingen van lidgelden en vriendenbijdragen in orde en bekijken we met de drukker of en hoe ApneuMagazines kunnen nagestuurd worden. Alle abonnementen worden sowieso nageleefd! Per jaar betaald lidgeld ontvang je vier driemaandelijkse magazines

We danken jou voor het geduld ondertussen en zijn tegelijk zo vrij te wijzen op onze vacatures. Want we zijn op zoek naar versterking. Met name naar vrijwilligers

• contactpersonen voor lokale bijeenkomsten (in jouw slaapcentrum of gemeente)
  • opvolging van bijdragen van leden (patiënten) en vrienden
  • redactie van website, nieuwsbrief en krant
  • opstarten en moderatie van sociale media

Alle andere hulp is welkom, zoals . Denk trouwens niet dat je alles zelf moet doen, we werken samen en vullen mekaar aan.

Waarom is een inzet voor een patiëntenvereniging als ApneuVereniging Vlaanderen zinvol?

Het antwoord is eenvoudig. Zoals voor elke aandoening is lotgenotencontact zeer nuttig voor de behandeling. We leren immers van mekaars ervaringen. Valt het eens een periode wat tegen, dan kunnen we ons optrekken aan lotgenoten. Tevens houdt informatie van experts die gedeeld wordt in de taal van gebruikers op lokale bijeenkomsten of in publicaties (en sinds corona ook in webinars) ons op de hoogte van de achtergronden van de behandeling en nieuwe ontwikkelingen. Tot slot kunnen we enkel samen ijveren voor patiëntenparticipatie in het beleid en de verbetering van de behandeling. Alleenstaand lukt dat niet.

De ApneuVereniging Vlaanderen moet het doen zonder enige overheidssteun (waarvoor we trouwens blijven ijveren). Voor onze werkingsmiddelen hangen we dus af van bijdragen van leden en vrienden. Desondanks bestaan we al 25 jaar (opgericht in 1997). Met vallen en opstaan. We hebben moeilijke stille maanden achter de rug, maar we staan er weer.

Dank voor jouw bijdrage en steun van onze werking.
Dank voor je geduld.

Met een hartelijke gezonde groet,
Mark De Quidt, voorzitter.

Mark.De.Quidt@ApneuVereniging.be
tel 03 494 27 39