Herfstbijeenkomst 2019 Mechelen

za 05 oktober 2019
Onze herfstbijeenkomst op zaterdag 5 oktober 2019 gaat door op het nieuwe AZ Sint-Maarten in Mechelen. Je kan ook nu weer rekenen op een boeiende namiddag, met longarts dr Muriel Lins en de Nederlandse huisarts dr Hugo Hardeman. Graag vooraf inschrijven.

Dokter Muriel Lins, longarts, AZ Sint-Maarten in Mechelen en verantwoordelijke van het slaapcentrum, licht de nieuwe mogelijkheden toe van het nieuwe slaapcentrum. Ze bespreekt ook haar aanpak van de keuzemogelijkheid tussen de CPAP behandeling (luchtdruk) of het MRA alternatief (mondbeugel). We hadden reeds een kort gesprek met dokter Lins, dat je op deze webpagina kan bekijken.

Vorig jaar nam huisarts dr Hugo Hardeman het voorzitterschap van de Nederlandse ApneuVereniging over van Piet-Hein van Mechelen, die ook al op onze bijeenkomsten sprak. Bij velen van ons heeft de huisarts vrij laat (of soms helemaal niet) doorverwezen naar een slaaponderzoek, toen we met onze klachten kwamen aankloppen. Dokter Hugo Hardeman zoekt een verklaring voor deze vertraging en tevens naar een oplossing voor een snellere diagnose van slaapapneu.

Een demostand met alle gangbare maskers en MRA die onze vereniging verzameld heeft, laat je toe ter plaatse kennis te maken met andere modellen en ervaringen uit te wisselen.
Tijdens de pauze zorgen we voor een drankje en fruit, en is er ruimte voor het delen van ervaringen

Bezorg ons je vragen of opmerkingen vooraf op info@ApneuVereniging.be.
Hier vind je de vragen die reeds gesteld werden.

We praten na in Brasserie Het Anker. Ook hiervoor kan je je inschrijven. Klik hier voor meer info en inschrijven

Zoals gewoonlijk zijn alle apneupatiënten (en medewerkers) van alle slaapcentra welkom. Aarzel niet om je in te schrijven. Klik op "Lees verder" voor praktische info en inschrijving.

Praktisch

zaterdag 5 oktober 2019 van 14u tot 17u
AZ Sint-Maarten (nieuwbouw)
Liersesteenweg 435, 2800 Mechelen

Met Openbaar Vervoer: de buslijnen 2 (richting Vrijboekpark) en 5 (richting Geerdegemdries) stoppen voor de hoofdingang van het ziekenhuis, de begin-/eindhalte van deze lijnen.
Ook de regionale lijnen op de Liersesteenweg (550 en 552) houden halt aan het ziekenhuis, bushalte aan de rotonde net voor het parkeergebouw.
Al deze bussen rijden ook langs het treinstation van Mechelen.

Met de auto: de nieuwbouw van AZ Sint-Maarten ligt langs de ringweg R6 rond Mechelen, nabij de uitrit "9 Mechelen Noord" van de E19 Antwerpen-Brussel

Graag vooraf inschrijven

Inschrijven kan ook telefonisch op 03 494 27 39