Bekijk hier de nieuwsbrief op de website

Videopraatcafé met slaapapneu patiënten | Verlenging conventie | Corona maskers

ApneuNieuws

24 maart 2020

Apneu Video Praatcafé

Videopraatcafé met slaapapneu patiënten

Hoe breng je je dag door, slaapapneu patiënt, in quarantaine? Lukt het jou een beetje of ben je iemand die de muren oploopt? Mis je warme menselijke contacten of kan je goed uit de voeten met beeldbellen (videobellen)?

Praat erover, samen met collega slaapapneu patiënten. We organiseren een videopraatcafé nu donderdag 26 maart om 14u. Doe je mee? Het is niet moeilijk, het is gemakkelijk. Al wat je nodig hebt is een smartphone of tablet of laptop of vaste computer met micro en camera. Je ontvangt een link naar het videopraatcafé via e-mail. Je klikt op de link en volgt de aanwijzingen op het scherm.

Je installeert je in de zetel of stoel naar wens, je neemt er een kop koffie bij met een koekje, of je kiest voor je lievelingswijn of je schenkt jezelf een frisse pint uit. Je stapt binnen in een groep mensen die net als jij slaapapneu patiënt zijn en net als jij in quarantaine zitten. Ook professionals zijn welkom. Deel je ervaringen, je bezorgdheden of je optimisme, luister naar anderen. Sharing is caring, zeggen ze in het Engels, vrij vertaald, delen is zorgzaam.

We gebruiken reeds langer video meetings met onze vrijwilligers. Dit is hoe we contact houden van Oostende tot Lanaken zonder ons te verplaatsen. We stellen dit nu tijdens de quarantaine open voor ieder die het wenst. Een goede babbel kan deugd doen, toch?

Stuur een e-mail naar info@ApneuVereniging.be en vraag de link voor het videopraatcafé. We starten om 14u, maar vanaf 12u kan je je verbinden om de videobabbel uit te proberen (geluid en camera) voor wie dit nog nooit gedaan heeft. Meestal lukt het vrij snel, soms heb je wat hulp nodig. Dan geef je ons een telefoontje 03 494 27 39 en we kijken er samen naar. Even geduld als je moet wachten terwijl we iemand vóór jou helpen. Het kan zijn dat we je vragen een app te installeren om je te helpen. Die vind je op www.TeamViewer.com. Doe het alleszins vóór 14u, zodat we iedereen aan boord hebben.

De apneuconventie is met 6 maanden verlengd

Wat dit praktisch betekent, wordt uitgelegd op de corona pagina op onze website

Corona maskers maken

Op verschillende plaatsen probeert men bij de grote nood aan beschermend materiaal voor mensen uit de zorg die in de eerste linie staan, te helpen. Je hebt de berichten gehoord en gezien van de spoedbestellingen van maskers. Kan je een beetje weg met snit en naad, dan kan je er ook zelf maken. De nood is groot. Eén van de vrijwilligsters in onze slaapapneu vereniging verleent nu onbeschermd thuiszorg. Wat zou het mooi zijn als we haar en haar collega's een voorraad zouden kunnen bezorgen?

Doe je mee? Laat het ons weten, we kunnen het alvast bespreken op onze videobabbel.

Op deze VRT NWS pagina vind je meer informatie over het zelf maken van maskers.

Aanmelden ApneuNieuws
Afmelden ApneuNieuws
Afmelden alle nieuwsbrieven

Deze nieuwsbrief is een uitgave van