Bekijk hier de nieuwsbrief op de website

Video: dr Chris De Laet (Kenniscentrum) stelt zich voor | De ApneuFolder is er!

ApneuNieuws

19 oktober 2020

dr Chris De Laet

Video: dr Chris De Laet (webinar oktober) stelt zich voor

In een korte video stelt dr Chris De Laet, onze spreker op de webinar van volgende dinsdagavond 19u, kort zichzelf voor en het onderwerp, de internationale vergelijking van diagnose en behandeling van slaapapneu door het KennisCentrum voor de Gezondheidszorg. Hierbij werden een aantal aanbevelingen gedaan voor de organisatie in België. Hij komt deze studie en aanbevelingen graag toelichten en op vragen van patiënten antwoorden.

Chris De Laet werkte voorheen als senior epidemiologist in Nederland (Erasmus Rotterdam) en het  Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid (voorloper van Sciensano). Op het kenniscentrum onderzoekt hij de effecten en impact van gezondheidstechnologie.

Video: Chris De Laet stelt zich voor

ApneuFolder

De Apneufolder is er!

De folder was in het begin van het jaar klaar voor verspreiding, maar toen dook een virusje op... en een en ander werd tot het najaar uitgesteld.

Vertrekkend van bekende symptomen wordt gewezen op slaapapneu als een mogelijke oorzaak. Een klassieke zeskolommen folder (A4 blad in drie gevouwen) geeft basisinformatie voor patiënten. Een BV geeft kort zijn ervaring. Een volledig overzicht en een download vind je op de website.

We deden midden oktober een Ronde van Vlaanderen en bezorgden een eerste oplage aan een 20-tal slaapcentra. Staat jouw slaapcentrum niet in de lijst? Vraag ons een bundel!

1090 UZ Brussel Jette
2018 GZA Sint-Vincentius, Antwerpen
2020 ZNA Middelheim, Antwerpen
2170 ZNA Palfijn, Antwerpen Merksem
2300 AZ Turnhout, beide campussen
2500 Heilig Hart, Lier
2610 GZA Sint-Augustinus, Antwerpen Wilrijk
2640 GZA Sint-Jozef, Mortsel
2650 UZ Antwerpen, Edegem
2800 Sint-Maarten, Mechelen
2820 Imelda, Bonheiden
3000 UZ Leuven
3500 Jessa, Hasselt
3600 ZOL Oost-Limburg, Genk
3680 Maas Kempen, Maaseik
8400 AZ Sint-Jan, campus Serruys, Oostende
8500 AZ Groeningen
9000 AZ Maria Middelares, Gent
9230 ASZ Aalst, campus Wetteren

Bedoeling is ook de folder te verspreiden bij huisartsen of gezondheidscentra, overal waar basisinformatie over slaapapneu nuttig kan zijn. Help je ons mee een handje?

Meer: Volledige inhoud en download van de folder

Aanmelden ApneuNieuws
Afmelden ApneuNieuws
Afmelden alle nieuwsbrieven