Bekijk hier de nieuwsbrief op de website

Remgeld MRA | Schrijvers Apneukrant | Rechtzetting herfstbijeenkomst BASS |
Warmste Week en slaapapneu | ApneuMagazine: Diabetes, Centraal slaapapneu |

ApneuNieuws

31 december 2019

MRA Remgeld

Vanaf 1 februari ook remgeld MRA behandeling

Op 2 december 2019 is in het Belgisch Staatsblad de invoering van een remgeld (persoonlijke bijdrage) voor de MRA behandeling, het mondgebit dat tijdens de slaap de onderkaak wat naar voor haalt, gepubliceerd.

ApneuKrant

Eerste ApneuKrant in je bus, schrijf je mee?

Wie lid of vriend is, en dus ook geabonneerd is op het Nederlandse ApneuMagazine, ontvangt deze week ook de ApneuKrant. Zonder subsidie hebben we niet de mogelijkheden van de Nederlandse vereniging om een volwaardig magazine uit te brengen. We maken een pragmatische keuze: we verdelen het Nederlandse magazine en voegen er een Vlaamse bijlage bij. We delen met Nederland de aandoening en de taal, maar de Belgische gezondheidsorganisatie is anders. We komen zo tegemoet aan de vaak gehoorde opmerking dat het Nederlands magazine "niet over ons gaat".

Maar een krant, dat betekent ook inhoud: teksten, foto's, afbeeldingen. Heb je zin in een interview met een zorgverstrekker of onderzoeker, heb je een persoonlijke beleving te verwoorden, laat het weten, we steken de hoofden bij mekaar en zien wat er mogelijk is.

Ja, ik wil wel eens een babbel over de krant...

Herfstmeeting BASS 2019

Rechtzetting link naar herfstbijeenkomst BASS

In het vorig ApneuNieuws stond een verkeerde link naar het artikel over de herfstbijeenkomst van BASS Belgian Association for Sleep Research and Sleep Medicine. Onze voorzitter gaf een korte presentatie van ontstaan en verloop van de patiëntenvereniging. Hij stelde de nieuwe initiatieven voor en gaf een overzicht van de meest voorkomende vragen van patiënten die ons bereikten. Tenslotte nodigde hij de slaapcentra op om vriend te worden van de vereniging.

Hier de juiste link naar het artikel en download van de presentatie...

Warmste Week 2019 Resultaten

Warme Week en slaapapneu

Bravo Vlaanderen voor dit schitterend resultaat. Een sterke stimulans voor de talloze vrijwilligers die op de bres gesprongen zijn. Ook voor wie doorheen het jaar zich belangeloos inzet, zoals de vrijwilligers van ApneuVereniging Vlaanderen. Ons goed doel is het aantal verkeersslachtoffers dat veroorzaakt wordt door chauffeurs met slaapapneu (of een andere slaapaandoening) te verminderen. We voelen ons door het succes van de Warmste Week gestimuleerd om hieraan meer bekendheid te geven.

ApneuMagazine 19-3

Heb je deze artikels op onze website al gelezen?

Patiëntentevredenheid: de kwaliteit van ziekenhuizen
De duurste ziekenhuizen halen niet de hoogste tevredenheid

Grote verschillen in ziekenhuiskosten
De ziekenhuisbarometer van ziekenfonds CM

Slimme pleister spoort straks wellicht slaapapneu op
In de toekomst zou een pleister dure slaaponderzoeken vol meetapparatuur en draden kunnen vervangen.

De online versie van ApneuKrant + ApneuMagazine 19-4
Met onder meer de lentebijeenkomsten in Vlaanderen, Apneu en Rijbewijs, Getuigenissen, Tele-monitoring, MRA en voor Nederland: Apneu en Diabetes ( oorzaak of gevolg? leven met apneu en diabetes, diabetes en seksualiteit), de drie vormen van Centraal Slaapapneu, hoe tevreden zijn Nederlanders over slaapcentra en hulpmiddelen, praktische tips,...

Heb je onze Facebook pagina al geleukt?...

Aanmelden ApneuNieuws