Wandeling Hobokense Polder | Diagnose door mini-toestel | ApneuMagazine 18-1 | Gegevensbescherming

Bekijk hier de nieuwsbrief op de website.

4 mei 2018

Ben je er bij op volgende wandeling + ApneuCafé?

Na Putte-Kalmthout, Lier en Bokrijk trekken we er voor de 4de keer op uit. Maak kennis met de Hobokense Polder, een verrassend natuurgebied langs De Schelde ten zuiden van Antwerpen. Een gedeelte van de wandeling is geschikt voor kinderwagen, rollator of rolstoel. Dus ieder kan mee, ook niet leden zijn welkom.
Na de wandeling is er ruimte voor een informele babbel in het ApneuCafé in Taverne De Schorren. Onze valies met maskers (en sinds kort ook mra's of mondbeugels) is present, geschikt om ervaringen te delen en misschien naar een alternatief te zoeken. Vergeet je niet in te schrijven!

Meer over wandeling en ApneuCafé en inschrijving...

Eerste testen met thuisdiagnose "aan de vinger"

Op onze lentebijeenkomst stelde Bart Van Pee van het Leuvens bedrijf Ectosense de Nightowl voor. Een mini-toestel aan vinger en voorhoofd om een diagnose van slaapapneu te kunnen vaststellen. Enkele dagen later, uitgerekend op WereldSlaapDag maakte het bedrijf een belangrijke overeenkomst met een investeringspartner bekend om het toestel verder te ontwikkelen. Dokter Susie Klerxk, verantwoordelijke slaapcentrum Zuid-Oost Limburg (Genk en Lanaken) vergeleek de resultaten met deze van een conventioneel onderzoek in een slaapcentrum.

Het interview met dokter Susie Klerckx is in dit artikel te vinden.

Demonstratie en toelichting door Ectosense werd op VTM Nieuws uitgezonden (met video).

Lentenummer pneuMagazine 18-1

Het lentenummer is uit. Over nieuwe reis-cpap's, met masker op reis in een hangmat, een kind met Downsyndroom én slaapapneu, de toekomst van slaaponderzoek, e zoveel meer... Kortom, lees op de website de korte inhoudstafel! Leden en vrienden kunnen ook de PDF versie downloaden. Nog geen lid of vriend? Je mist een boeiend driemaandelijks tijdschrift, steun onze werking en doe het vandaag nog. Het tijdschrift valt zo in je bus!

Korte inhoud en download ApneuMagazine 18-1...

Gegevensbescherming AVG en wijziging website

Als patiëntenvereniging juichen we de nieuwe Europese wetgeving voor de Gegevensbescherming toe, de Europese Privacy wet, gekend als AVG Algemene Verordening GegevensBescherming, of onder de Engelse benaming GDPR General Data Protection Regulation. De volledige toepassing moet voor elke organisatie en bedrijf tegen ten laatste 25 mei 2018 rond zijn. De meeste regels werden reeds door ApneuVereniging Vlaanderen toegepast. In een volgende nieuwsbrief hierover meer informatie en onze eigen Privacy beleidstekst. Noteer alvast de links onderaan: je kan je afmelden van deze nieuwsbrief of zelfs van alle mailinglijsten van onze vereniging!

De layout van onze website is licht gewijzigd. De rechtse kolom is verdwenen en de advertenties zijn naar de linkse kolom verhuisd. Links is er ook een kalender bijgekomen: waar kan je ons de volgende weken en maanden vinden? Onderaan een nieuw blok met de zoekwoorden en links naar verwante organisaties (beiden vroeger in de linkse kolom), de lijst van recente artikels van enkele bronnen is van de rechtse kolom naar onderaan verhuisd. Het maakt een webpagina meer overzichtelijk.

Naar de startpagina van de website...

Aanmelden ApneuNieuws
Afmelden ApneuNieuws
Afmelden alle nieuwsbrieven