Vlaams PatiëntenPlatform

Abonneren op feed Vlaams PatiëntenPlatform
Bijgewerkt: 45 min 54 sec geleden

Persbericht VPP: 1 op 5 weet na 15 jaar nog niet dat er patiëntenrechten bestaan

di, 18/04/2017 - 11:36
De wet patiëntenrechten bestaat op 18 april 15 jaar. Naar aanleiding van die verjaardag organiseerde het Vlaams Patiëntenplatform een bevraging. 1 op 5 van de personen die deelnamen aan de enquête, waren niet op de hoogte van het bestaan van patiëntenrechten.

Overzicht terugbetaling psychotherapie en psychologische begeleiding

wo, 12/04/2017 - 14:35
In maart 2017 maakte het VPP een nieuw overzicht van de terugbetaling die elk ziekenfonds aan zijn leden biedt voor psychotherapie en psychologische begeleiding.

Lees het jaarverslag van het Vlaams Patiëntenplatform

wo, 29/03/2017 - 18:18
Het jaarverslag weerspiegelt de activiteiten van het Vlaams Patiëntenplatform van het hele jaar. 2016 was een druk jaar met de opstart van de regionale antennes in Limburg en Brussel.

Vacature Onthaalmedewerker Vlaams Patiëntenplatform vzw

do, 23/03/2017 - 16:00
Het Vlaams Patiëntenplatform zoekt een onthaalmedewerker.

Vacature Projectverantwoordelijke Vlaams Patiëntenplatform vzw

do, 23/03/2017 - 15:38
Het Vlaams Patiëntenplatform zoekt een projectverantwoordelijke. Die volgt inhoudelijke prioriteiten op in nauwe samenwerking met de ledenverenigingen en andere stakeholders in het gezondheidsbeleid en ondersteunt de algemene werking van het Vlaams Patiëntenplatform vzw.

Hervormingen re-integratie langdurig zieken (update)

di, 07/02/2017 - 14:22
Het voorbije jaar verschenen er in de media heel wat berichten omtrent nieuwe plannen voor de re-integratie van langdurig zieken door minister van Volksgezondheid Maggie De Block en minister van Werk Kris Peeters. De koninklijke besluiten die dit re-integratietraject regelen, lieten een hele tijd op zich wachten. Op 24 november werden ze eindelijk gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad.

Lees onze nieuwsbrief SamenSpraak

ma, 06/02/2017 - 15:11
De nieuwe editie van onze nieuwsbrief SamenSpraak is uit. We geven onder meer een overzicht van de gevolgen van de besparingen en belichten de maatregelen rond re-integratie van langdurig zieken. Ontdek ook welke ziekenhuizen een oorkonde van het VPP ontvingen.