Vlaams PatiëntenPlatform

Abonneren op feed Vlaams PatiëntenPlatform
Bijgewerkt: 23 min 38 sec geleden

Column: Kent u de bijstandsarts al?

ma, 19/02/2018 - 15:38
Hoe kunnen artsen helpen om te vermijden dat een patiënt bij een expertise letterlijk en figuurlijk 'in zijn blootje staat'.

Column: Een kerstverhaal met kosten

vr, 22/12/2017 - 15:54
Magia en Jo-zef zijn een gelukkig koppel uit Nazareth, zwanger van hun eerste kindje. Op een dag horen ze dat ze zich moeten laten inschrijven in hun geboortestad.

Vacature Medewerker (m/v) voor de ondersteuning en begeleiding van patiëntenverenigingen en zelfhulpgroepen in Limburg.

do, 21/12/2017 - 10:39
ZOPP vzw zoekt een medewerker (m/v) voor de ondersteuning en begeleiding van patiëntenverenigingen en zelfhulpgroepen in Limburg.

Persbericht VPP: Vlaams Patiëntenplatform beloont ziekenhuizen die transparant zijn over kwaliteit en patiëntenervaringen meten

do, 21/12/2017 - 10:30
Het Vlaams Patiëntenplatform vzw (VPP), een platform van meer dan 100 patiëntenverenigingen in Vlaanderen, reikt op 21 december voor de vijfde keer een oorkonde uit aan 47 Vlaamse ziekenhuizen. Deze ziekenhuizen meten binnen het VIP² kwaliteitsindicatorenproject ervaringen van patiënten met de Vlaamse Patiënten Peiling én laten hun website beoordelen op de patiëntgerichtheid ervan. Daarnaast publiceren ze alle resultaten van hun kwaliteitsmetingen binnen VIP² op de website www.zorgkwaliteit.be.

Lees onze nieuwsbrief van november

do, 30/11/2017 - 10:27
Heb jij onze laatste nieuwsbrief al gelezen? Met o.a. meer uitleg over de Vlaamse sociale bescherming, huisapotheker en een stand van zaken over het Belgisch Plan Zeldzame Ziekten.

Column: EHBO, voor uw geestelijke gezondheid of ook voor het geestelijke gezondheidsbeleid?

di, 14/11/2017 - 16:05
Drie Vlaamse regeringspartijen pleiten in een resolutie van 25 oktober 2017 in het Vlaams Parlement o.a. voor de algemene invoering van EHBO-cursussen voor psychische problemen (DS, 6/11/2017). Dit is een prima zaak voor patiënten en betrokkenen aangezien 1 op 4 personen klachten heeft over zijn of haar psychisch welbevinden.