Vlaams PatiëntenPlatform

Abonneren op feed Vlaams PatiëntenPlatform
Bijgewerkt: 57 min 44 sec geleden

Column: Uw genetisch profiel en uw rechten als patiënt?!

ma, 24/06/2019 - 13:04
In de toekomst zullen we alles kunnen weten over onze genen en toekomstige ziekten. Dat dit heel wat vragen met zich meebrengt, zal u als arts niet verwonderen.

Column: Patiënt aan tafel: we zijn in orde?!

ma, 27/05/2019 - 09:56
Vertrekken vanuit de noden van de patiënt en de patiënt centraal zetten: het is veelal een evidentie op het beleidsniveau geworden. Het Vlaams Patiëntenplatform wordt overstelpt met vragen uit ziekenhuizen in heel Vlaanderen die vragen of het VPP structurele patiëntenparticipatie wil opzetten in hun ziekenhuis.

Vacature communicatiemedewerker (50%)

do, 02/05/2019 - 15:37

Persbericht VPP: Vlaams Patiëntenplatform lanceert instrument om dialoog met zorgverlener te ondersteunen

do, 18/04/2019 - 13:20
Één op de vijf klachten die de federale ombudsdienst “Rechten van de patiënt” ontvangt, gaat over een gebrek aan informatie over de gezondheidsstatus en de behandeling. Het Vlaams Patiëntenplatform ontwikkelde daarom een instrument met vragen dat patiënten helpt tijdens een consultatie. Hierop staan vragen zoals ‘Wat is de slaagkans van mijn behandeling?’ of ‘Hoeveel kost mijn volledige behandeling?’

Opinie: Weer aan de slag!

do, 11/04/2019 - 13:19
Minister Maggie De Block lanceert een website weeraandeslag.be om mensen die omwille van ziekte uitvielen op hun werk weer aan de slag te helpen.Een nobele zaak want zeker mensen met een chronische ziekte zouden niets liever doen dan terug te werken. Maar Ilse Weeghmans, directeur van het Vlaams Patiëntenplatform, formuleert enkele bedenkingen.