Vlaams PatiëntenPlatform

Abonneren op feed Vlaams PatiëntenPlatform
Bijgewerkt: 18 min 39 sec geleden

Hoe kan je besparen op je gezondheidskosten?

di, 10/10/2017 - 13:16
Onze nieuwste Samenspraak is klaar. Met een heleboel praktische info en tips om te besparen op je gezondheidskosten. Komen o.a. aan bod: besparen op medicatie, een goede hospitalisatieverzekering kiezen, kosten in de geestelijke gezondheidszorg,... Bekijk de nieuwsbrief op http://vlaamspatientenplatform.be/nieuwsbrieven/89

Terugkeer naar school: mogelijkheden voor kinderen met een chronische aandoening

zo, 27/08/2017 - 15:30
Kinderen met een chronische aandoening hebben het niet altijd gemakkelijk om naar school te gaan. Ze zijn bijvoorbeeld vaak ziek en pendelen veel tussen het ziekenhuis, thuis en de school waardoor ze lessen missen. Op school hebben ze vaak bepaalde ondersteuning nodig die niet altijd voorzien is. Ondanks die moeilijkheden is het toch belangrijk dat deze kinderen van onderwijs kunnen genieten en hierin ondersteund worden.

Vacature Projectverantwoordelijke Vlaams Patiëntenplatform vzw (m/v/X)

do, 13/07/2017 - 17:36
Het Vlaams Patiëntenplatform zoekt een projectverantwoordelijke.

Persbericht VPP: Ilse Weeghmans, directeur van het VPP, ontvangt groot ereteken

di, 11/07/2017 - 16:44
Ilse Weeghmans, directeur van het Vlaams Patiëntenplatform ontvangt op 11 juli een groot ereteken van de Vlaamse Gemeenschap. “Het is een erkenning voor de patiëntenverenigingen die dag in dag uit andere patiënten bijstaan en het gezondheidsbeleid ondersteunen met hun ervaringsdeskundigheid”, aldus Weeghmans.

Lees onze nieuwsbrief van juni

di, 04/07/2017 - 17:23
Lees onze nieuwsbrief van juni met o.a. interview over PVB, responsabilisering langdurig zieken en VPP on tour.

Persbericht VPP: "Voer derdebetalersregeling in voor iedereen"

ma, 03/07/2017 - 15:03
Laat iedereen die naar de huisarts gaat alleen nog het remgeld betalen, in plaats van te werken met het terugbetalingssysteem via de mutualiteiten. Dat vragen het Netwerk tegen Armoede, het Vlaams Patiëntenplatform en de Gezinsbond.