Vlaams PatiëntenPlatform

Abonneren op feed Vlaams PatiëntenPlatform
Bijgewerkt: 3 min 53 sec geleden

Naar beter ziekenvervoer: Deel jouw ervaring en word deel van de oplossing!

di, 04/02/2020 - 08:00
Wat is jouw ervaring met ziekenvervoer?

Column: 248 dagen

do, 30/01/2020 - 13:19
Wanneer u deze column leest, dan zijn er precies, sinds de verkiezingen van 26 mei, 248 dagen voorbij zonder federale regering. De ministers in lopende zaken werken verder. Het land is niet in oorlog en alles gaat zijn gangetje, of niet?

Persbericht VPP: Verzekeringsartsen die frauderen moeten streng gestraft worden

do, 23/01/2020 - 11:42
Het Vlaams Patiëntenplatform vzw reageert verontwaardigd en geschrokken op de berichten die vandaag in de pers verschijnen over expertiseartsen die frauderen en de privacy van patiënten te grabbel gooien voor het eigen gewin van de verzekeringen.

Reactie VPP: “Ledenvoordelen ziekenfondsen moeten gelden voor alle patiënten”

di, 14/01/2020 - 14:50
CM-leden die het afgelopen jaar incontinentiemateriaal in de apotheek kochten, hadden recht op een korting van 25%. Sinds 1 januari 2020 geldt de korting enkel nog als ze het materiaal aankopen in de Thuiszorgwinkels of de webshop van de CM. Een apotheker kaartte een gelijkaardige regeling bij Bond Moyson, Oost-Vlaanderen, aan.

Column: Het wordt een koude en kille winter in gezondheids- en welzijnsland...

vr, 03/01/2020 - 09:36
Er is nog geen sneeuw gevallen en toch voelt de temperatuur in het gezondheids- en welzijnsbeleid koud en kil aan. Waar er eerst bespaard werd op de tussenstructuren, raakt de Vlaamse regering nu aan de zorg en de patiënt zelf.

Vlaams Patiëntenplatform wil hoge kwaliteit van zorg voor elke patiënt in elk ziekenhuis

do, 19/12/2019 - 09:24
Het Vlaams Instituut Kwaliteit van Zorg (VIKZ) maakt op 19 december de patiëntervaringen in de Vlaamse Ziekenhuizen bekend. Op basis van deze resultaten zal het Vlaams Patiëntenplatform de drie laagst scorende ziekenhuizen de hand te reiken om samen de patiëntervaringen te verbeteren. Het Vlaams Patiëntenplatform wil er zo mee voor zorgen dat de kwaliteit van zorg voor elke patiënt in elk ziekenhuis hoog is.

Bekijk onze 100ste nieuwsbrief

do, 12/12/2019 - 16:31
Wat is het belang van het Vlaams Netwerk Zeldzame Ziekten? Wat moet je weten over ziekenhuissupplementen? Welke gegevens delen ziekenhuizen met de patiënt? Je leest het in onze 100ste nieuwsbrief.