Vlaams PatiëntenPlatform

Abonneren op feed Vlaams PatiëntenPlatform
Bijgewerkt: 47 min 54 sec geleden

Verplichte opleiding en kwaliteitseisen voor ziekenvervoerders

wo, 17/05/2017 - 11:50
De voorbije jaren was er een charter opgesteld dat de kwaliteitsvereisten van het niet-dringend ziekenvervoer bepaalde. Dit charter was echter niet dwingend waardoor elke ziekenvervoerder een patiënt mocht vervoeren. Bovendien hielden ook de mutualiteiten geen rekening met dit charter waardoor zij ook akkoorden afsloten met ziekenvervoerders die niet voldeden aan de kwaliteitenvereisten. De Vlaamse regering keurde een ontwerpdecreet goed waardoor enkel erkende ziekenvervoerders, die voldoen aan de kwaliteitsvereisten van het niet-dringend ziekenvervoer, vervoer mogen aanbieden.

Persbericht VPP: 1 op 5 weet na 15 jaar nog niet dat er patiëntenrechten bestaan

di, 18/04/2017 - 11:36
De wet patiëntenrechten bestaat op 18 april 15 jaar. Naar aanleiding van die verjaardag organiseerde het Vlaams Patiëntenplatform een bevraging. 1 op 5 van de personen die deelnamen aan de enquête, waren niet op de hoogte van het bestaan van patiëntenrechten.

Overzicht terugbetaling psychotherapie en psychologische begeleiding

wo, 12/04/2017 - 14:35
In maart 2017 maakte het VPP een nieuw overzicht van de terugbetaling die elk ziekenfonds aan zijn leden biedt voor psychotherapie en psychologische begeleiding.

Lees het jaarverslag van het Vlaams Patiëntenplatform

wo, 29/03/2017 - 18:18
Het jaarverslag weerspiegelt de activiteiten van het Vlaams Patiëntenplatform van het hele jaar. 2016 was een druk jaar met de opstart van de regionale antennes in Limburg en Brussel.

Vacature Onthaalmedewerker Vlaams Patiëntenplatform vzw

do, 23/03/2017 - 16:00
Het Vlaams Patiëntenplatform zoekt een onthaalmedewerker.

Vacature Projectverantwoordelijke Vlaams Patiëntenplatform vzw

do, 23/03/2017 - 15:38
Het Vlaams Patiëntenplatform zoekt een projectverantwoordelijke. Die volgt inhoudelijke prioriteiten op in nauwe samenwerking met de ledenverenigingen en andere stakeholders in het gezondheidsbeleid en ondersteunt de algemene werking van het Vlaams Patiëntenplatform vzw.