Vlaams PatiëntenPlatform

Abonneren op feed Vlaams PatiëntenPlatform
Bijgewerkt: 41 min geleden

Column: Ziekenhuisnetwerken... durven we breken met het verleden?

wo, 20/02/2019 - 16:28
Donderdag 14 februari stond het wetsontwerp over de ziekenhuisnetwerken opnieuw op de parlementaire agenda. De Kamer keurde het wetsontwerp goed. Een goede zaak om eindelijk een noodzakelijke hervorming van de ziekenhuizen in gang te zetten. Daar is iedereen het over eens. Hoe de netwerkvorming verder moet verlopen is helaas nog niet beantwoord: in functie van de patiënt en kwaliteitsvol natuurlijk, daar gaat iedereen voor?!

Column: Open dialoog, ook na een medisch incident?

di, 22/01/2019 - 13:37
Maakte u als arts al eens een medisch incident mee? Ik hoop voor u en voor onze patiënten van niet. Indien toch, hoop ik dat u als 'second victim' de nodige ondersteuning kreeg van een hoofdarts of van uw directie in het ziekenhuis.

Oproep getuigen voor mini-documentaire reeks over werkgerelateerde stress & burn-out

di, 15/01/2019 - 12:08
In het voorjaar van 2019 lanceren het ministerie van Sociale Zaken van minister Maggie De Block en de FOD Sociale Zekerheid een campagne rond Stress en Burn-out gerelateerd aan het werk. Gekoppeld aan deze campagne wordt er gewerkt aan een website die al de informatie rond het thema verzamelt en waar alle betrokkenen terecht kunnen voor het inwinnen van advies en antwoorden over het thema. Het VPP gaf mee input over de inhoud van deze website.

Vacature begeleider groepen Geestelijke Gezondheid

do, 20/12/2018 - 16:28
Het Vlaams Patiëntenplatform zoekt een begeleider groepen Geestelijke Gezondheid

Vacature beleidsmedewerker

do, 20/12/2018 - 16:19
Het Vlaams Patiëntenplatform zoekt een beleidsmedewerker.