Vlaams PatiëntenPlatform

Abonneren op feed Vlaams PatiëntenPlatform
Bijgewerkt: 13 min 35 sec geleden

Vacature Projectverantwoordelijke Vlaams Patiëntenplatform vzw (m/v/X)

do, 13/07/2017 - 17:36
Het Vlaams Patiëntenplatform zoekt een projectverantwoordelijke.

Persbericht VPP: Ilse Weeghmans, directeur van het VPP, ontvangt groot ereteken

di, 11/07/2017 - 16:44
Ilse Weeghmans, directeur van het Vlaams Patiëntenplatform ontvangt op 11 juli een groot ereteken van de Vlaamse Gemeenschap. “Het is een erkenning voor de patiëntenverenigingen die dag in dag uit andere patiënten bijstaan en het gezondheidsbeleid ondersteunen met hun ervaringsdeskundigheid”, aldus Weeghmans.

Lees onze nieuwsbrief van juni

di, 04/07/2017 - 17:23
Lees onze nieuwsbrief van juni met o.a. interview over PVB, responsabilisering langdurig zieken en VPP on tour.

Persbericht VPP: "Voer derdebetalersregeling in voor iedereen"

ma, 03/07/2017 - 15:03
Laat iedereen die naar de huisarts gaat alleen nog het remgeld betalen, in plaats van te werken met het terugbetalingssysteem via de mutualiteiten. Dat vragen het Netwerk tegen Armoede, het Vlaams Patiëntenplatform en de Gezinsbond.

Verplichte opleiding en kwaliteitseisen voor ziekenvervoerders

wo, 17/05/2017 - 11:50
De voorbije jaren was er een charter opgesteld dat de kwaliteitsvereisten van het niet-dringend ziekenvervoer bepaalde. Dit charter was echter niet dwingend waardoor elke ziekenvervoerder een patiënt mocht vervoeren. Bovendien hielden ook de mutualiteiten geen rekening met dit charter waardoor zij ook akkoorden afsloten met ziekenvervoerders die niet voldeden aan de kwaliteitenvereisten. De Vlaamse regering keurde een ontwerpdecreet goed waardoor enkel erkende ziekenvervoerders, die voldoen aan de kwaliteitsvereisten van het niet-dringend ziekenvervoer, vervoer mogen aanbieden.