Vlaams PatiëntenPlatform

Abonneren op feed Vlaams PatiëntenPlatform
Bijgewerkt: 10 min 49 sec geleden

Welke ondersteuning biedt Zelfhulpondersteuning en patiëntenparticipatie vzw (ZOPP)?

do, 19/10/2017 - 17:27
Zelfhulpondersteuning en patiëntenparticipatie vzw, kortweg ZOPP, wil zelfhulpgroepen en patiëntenverenigingen in hun eigen provincie ondersteunen en begeleiden.

Hoe kan je besparen op je gezondheidskosten?

di, 10/10/2017 - 13:16
Onze nieuwste Samenspraak is klaar. Met een heleboel praktische info en tips om te besparen op je gezondheidskosten. Komen o.a. aan bod: besparen op medicatie, een goede hospitalisatieverzekering kiezen, kosten in de geestelijke gezondheidszorg,... Bekijk de nieuwsbrief op http://vlaamspatientenplatform.be/nieuwsbrieven/89

Terugkeer naar school: mogelijkheden voor kinderen met een chronische aandoening

zo, 27/08/2017 - 15:30
Kinderen met een chronische aandoening hebben het niet altijd gemakkelijk om naar school te gaan. Ze zijn bijvoorbeeld vaak ziek en pendelen veel tussen het ziekenhuis, thuis en de school waardoor ze lessen missen. Op school hebben ze vaak bepaalde ondersteuning nodig die niet altijd voorzien is. Ondanks die moeilijkheden is het toch belangrijk dat deze kinderen van onderwijs kunnen genieten en hierin ondersteund worden.