Lentebijeenkomst 2019

za 02 maart 2019
Lentebijeenkomst

Hierbij nodigen we je hartelijk uit op de volgende lentebijeenkomst van ApneuVereniging Vlaanderen op zaterdag 2 maart 2019. Zoals gewoonlijk zijn alle apneupatiënten (en medewerkers) van alle slaapcentra welkom.

Je kan ook nu weer rekenen op een boeiende namiddag. Enkele maanden geleden werd een parlementaire vraag gesteld om de middelen voor de slaapapneu-behandeling efficiënter te besteden en ook meer in te zetten op bestrijding van overgewicht. Tijd voor wetenschappelijke inzichten rond slaap(apneu) en gewicht. Professor Johan Verbraecken belicht het belang van een goede slaap om het gewicht onder controle te houden en wat dit betekent voor slaapapneu.

prof dr Dirk Aerenhouts

En hoe zit het met bewegen en overgewicht? Welke intensiteit is nodig voor een optimale vetverbranding? Professor Dirk Aerenhouts, bewegings- en sportwetenschappen, bespreekt de potentiële voordelen van relatief korte maar hoog intensieve trainingen, en ook de rol van krachttraining. Belangrijke aandachtspunten bij overgewicht, en voor een blijvend gewichtsverlies worden meegegeven.

De apneupatiënt die ons zijn ervaring komt delen is Patrick Van Hoof, die al heel wat behandelingen achter de rug heeft. Gestart met CPAP, overgestapt op de mondbeugel MRA, en zelfs de tongzenuwpacemaker, telkens niet succesvol. Tenslotte BIPAP en hij voelt zich  herboren.

ResMed stelt zijn nieuwe AirFit maskers voor, die nu ook in België verkrijgbaar zijn: de neus-mond F30 (zie ook onze video op onze website vanop het Congres van Longaandoeningen in Parijs en de N30i (neuskap).

Praktisch:
zaterdag 2 maart 2019 van 14u tot 17u
UZAntwerpen
Auditorium Kinsbergen, route 12
Wilrijkstraat 10, 2650 Edegem
Bereikbaar met stadsbussen 17 en 22 en streekbussen 130, 131, 135, 140 en 141
Parking is gratis voor deelnemers, ingang parking GPS 51,15500 en 4,41220

Graag vooraf inschrijven via telefoon of online www.apneuvereniging.be/2maart2019
inkom 7€ | verhoogde tegemoetkoming 3€ | leden en vrienden gratis

De patiëntenvereniging ontvangt geen subsidies, we werken met lidgeld van leden en vrienden, en advertenties. We vragen een bijdrage als deelname in de kosten (verminderde bijdrage, indien verhoogde tegemoetkoming). Deelname aan de bijeenkomst is gratis voor leden en vrienden van ApneuVereniging Vlaanderen of Nederland.