Vlaams PatiëntenPlatform

Abonneren op feed Vlaams PatiëntenPlatform
Bijgewerkt: 8 min 25 sec geleden

Persbericht VPP: Vlaams Patiëntenplatform blij dat recht op vergeten opgenomen wordt in verzekeringswetgeving

wo, 17/10/2018 - 11:58
Minister Kris Peeters kondigde vandaag aan dat verzekeringen niet meer duurder mogen zijn voor mensen die ooit ziek waren of nog kampen met een aandoening die onder controle is. Hij zou daarvoor het ‘recht op vergeten invoeren’ in de verzekeringswetgeving. Het Vlaams Patiëntenplatform is blij met het plan van Kris Peeters.

Column: Snel en flexibel gegevens delen met de patiënt

do, 11/10/2018 - 11:37
Goede zorg voor patiënten betekent in de eerste plaats dat gegevens gedeeld worden zodat de patiënt niet 'de rode draad' is van zijn eigen zorg. Een werkende e-health waarin alle diensten naadloos, net zoals de zorg, op elkaar aansluiten en de patiënt maar één keer moet inloggen om een overzicht te krijgen van zijn of haar zorg. Met uiteraard eigen aanvullingen, metingen, info over de zorg thuis, ...

Column: De MAF: geen exotisch beestje maar een toegankelijkheidsmaatregel voor chronisch zieken

ma, 20/08/2018 - 09:50
Kent u als arts of als lezer van de Artsenkrant de maximumfactuur? Het is een goed systeem om personen met hoge medische kosten financieel bij te staan. Concreet betekent het dat alle remgelden worden opgeteld en dat als je boven een bepaald bedrag eindigt (de teller), je geen remgelden meer moet betalen dat kalenderjaar.

3 vacatures bij het Vlaams Instituut voor Kwaliteit van Zorg (VIKZ)

di, 14/08/2018 - 13:54
Het VIKZ werd eind 2017 opgericht en is een overkoepelende structuur waarbinnen de algemene ziekenhuizen, de instellingen van geestelijke gezondheidszorg, de eerstelijnszorg en de ouderenzorg hun gevoerde kwaliteitsbeleid kunnen ontwikkelen. Voor de verdere uitbouw van VIKZ lopen vacatures voor Data-analisten, een Coördinator en een Office manager.