NieuwsLijn

Sadtopographies verzamelt de meest deprimerende plaatsen van Google maps

Gezond & Psycho (De Standaard) - zo, 07/04/2019 - 17:20

Wie in de Vortekoestraat of Oude Zak woont, kan het beamen: er zijn elegantere adressen te vinden. Toch kan het altijd erger, zo bewijst Instagrammer Sadtopographies. Hij zoekt de meest deprimerende plaatsnamen op, en verzamelt ze op zijn account. Van Disappointment Island tot Worthless Road: dit zijn de meest beklagenswaardige plaatsnamen op Google Maps.

Opnieuw vos aangetroffen in ‘sadistische val’

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 3 min geleden

Een vos zat in Lebbeke met een voorpoot vast in een metalen strop die boven een rol roestige prikkeldraad geplaatst was.

Brusselse brandweer klaagt late oproep bij ongeval brommobiel aan

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 26 min geleden

De 112-centrale van Leuven is volgens een Brusselse brandweerman zwaar in de fout gegaan bij het ongeval met een brommobiel van zaterdagochtend in Sint-Genesius-Rode.

Sebastian Vettel snelste tijdens eerste F1-testdag in Barcelona

Gezond & Psycho (De Standaard) - 1 uur 35 min geleden
Sebastian Vettel heeft in de Ferrari SF90 tijdens de eerste dag van de F1-wintertest in Barcelona de snelste tijd gereden.

Lederhosen overal: Moose Bar verovert Sportpaleis

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 6 min geleden

In het Antwerpse vloeiden de schnaps en jägerbombs dit weekend rijkelijk. In het Sportpaleis vond immers de eerste editie van ‘MOOSE BAR XXL’ plaats. Wat ooit begon als pop-up, groeide uit tot de Vlaamse hoogmis van de après-ski.

Zweedse studente die vlucht tegenhield veroordeeld

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 12 min geleden

De Zweedse studente die haar protest tegen de uitzetting van een Afghaanse asielzoeker livestreamde, is veroordeeld. Ze krijgt een boete van 324 euro.

22 jaar en al naar China: Oostende laat Nederlandse spits Zivkovic gaan

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 44 min geleden

De Nederlandse spits Richairo Zivkovic ruilt Oostende voor de Chinese tweedeklasser Changchun Yatai. Dat maakte de kustploeg maandag bekend.

Minderwaardige wijn met valse etiketten als dure Toscaanse wijn in ons land verkocht

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 46 min geleden

Een Italiaanse criminele bende heeft duizenden valse flessen Tignanello op de markt gebracht in ons land en in Duitsland. Ze voorzagen goedkopere wijnen van valse etiketten. Drie verdachten zijn aangehouden. De precieze omvang van het gesjoemel is nog niet duidelijk.

Slecht nieuws voor Anderlecht: rechterflankspeler Andy Najar is out voor cruciale periode

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 47 min geleden

Het worden cruciale weken voor Anderlecht: kan de Brusselse club zich handhaven in de top zes en zo het ticket voor Play-off 1 verzilveren? Komend weekend wacht meteen de topper tegen Club Brugge maar coach Fred Rutten kreeg slecht nieuws over zijn rechterflankspeler Andy Najar.

Na haar triomf in Doha stond Elise Mertens in Dubai alweer drie uur op de baan maar bleek Chinese kwalificatiespeelster te sterk

Gezond & Psycho (De Standaard) - 2 uur 54 min geleden

Elise Mertens (WTA-16), zaterdag nog toernooiwinnares in Doha, werd maandag in de eerste ronde van het WTA-toernooi in Dubai (2.828.000 dollar) meteen uitgeschakeld. De 23-jarige Limburgse moest na een marathonpartij het hoofd buigen voor de Chinese kwalificatiespeelster Zhu Lin (WTA-107). Pas na 2 uur en 58 minuten stond de 5-7, 6-4, 7-5 op het scorebord.

Toeristen filmen titanenstrijd tussen komodovaranen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 14 sec geleden
Toeristen die zondag een rondleiding kregen op het Indonesische Rinca, nabij het eiland Komodo, waren getuige van een straf schouwspel toen twee komodovaranen elkaar te lijf gingen. De reusachtige hagedissen haalden krachtig naar elkaar uit, terwijl de gids alles filmde. Een van de varanen kon de ander met een worstelbeweging in het zand doen bijten, waardoor de gids zich snel uit de voeten moest maken om niet betrokken te worden bij de hevige strijd.

Stevige ruzie tussen Groen en CD&V in Limburg

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 18 sec geleden

Yasin Gül, voorzitter en schepen van Groen in Heusden-Zolder, staat straks op de CD&V-lijst voor het Vlaams Parlement. Groen reageert bijzonder boos en eist het schepenambt terug.

Ondergelopen zoutvlakte lijkt even grootste spiegel ter wereld te zijn

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 14 min geleden
De Boliviaanse Salar de Uyuni is de grootste zoutvlakte ter wereld. Tienduizenden jaar geleden waren er nog prehistorische meren, maar nu komt er nog maar enkele keren per jaar een dun laagje water op de vlakte te staan door overstromingen. Met deze knappe dronebeelden tot gevolg.

Zeker vier Belgische IS-strijders in Koerdische gevangenissen

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 17 min geleden

In de Koerdische gevangenissen in het noorden van Syrië zitten zeker vier Belgische IS-strijders. Dat zegt minister van Justitie Koen Geens (CD&V).

Brussels café Belga tijdelijk gesloten

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 20 min geleden

Café Belga aan het Flageyplein in Elsene zal alvast de komende twee weken geen bezoekers over de vloer krijgen. Na achttien jaar is het dringend tijd voor opfrissingswerken, aldus de eigenaar.

Medaillewinnaars Tokio 2020 krijgen stukje gerecycleerde elektronica om hun nek

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 23 min geleden

Grote kans dat de medailles die de winnaars op de Olympische Spelen van Tokio 2020 een stukje van een oude smartphone of IPhone zullen bezitten. Japan heeft de afgelopen twee jaar oude elektronica ingezameld om in totaal zo’n 5000 medailles te kunnen vervaardigen.

Cercle Brugge weigert strafvoorstel voor Irvin Cardona

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 42 min geleden

Cercle Brugge gaat niet akkoord met de twee speeldagen schorsing en 2.000 euro boete die het parket van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) voorstelde aan Irvin Cardona na het vlagincident in de Brugse derby tegen Club. Dat bevestigde de KBVB maandag.

Beerschot Wilrijk dreigt Alex Maes te missen in eindstrijd Proximus League

Gezond & Psycho (De Standaard) - 3 uur 53 min geleden

Het parket van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) heeft maandag twee speeldagen schorsing en een boete van 1.000 euro geëist als sanctie voor Alexander Maes. De middenvelder van Beerschot Wilrijk dreigt zo de ontknoping in de tweede periode van 1B te missen.

Premier Michel wil Syriëstrijders ‘in de regio’ laten berechten

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 2 min geleden

Premier Charles Michel (MR) ziet weinig heil in het afnemen van de nationaliteit van Syriëstrijders zoals de N-VA voorstelt. Hij hoopt dat ze zo veel mogelijk in Syrië en Irak worden berecht.

Oliver Naesen: “Heel tevreden met zevende plaats in Oman”

Gezond & Psycho (De Standaard) - 4 uur 2 min geleden

Oliver Naesen eindigde zondag in de Ronde van Oman als vijfde in Al Bustan, maandag werd hij zevende op een aankomst die niet meteen spek voor zijn bek was. “Ik ben zeer tevreden”, vatte de kopman van AG2R na afloop samen. “De conditie is echt wel goed.”